shira shira
New member
תגובה
כשהבן שלי היה בכיתה ב', המורה עודדה את הכנת השיעורים בכיתה ואני לא התערבתי. לאחר מספר שבועות, עלעלתי בחוברת שלו, וגיליתי לתדהמתי שהוא פשוט מילא את הדפים בלי שום הבנה מינימלית של החומר הנלמד. המורה לא בדקה את החוברת וכנראה שאם נעשה משהו בכיתה מבחינת בדיקת ש.ב. הוא לא היה כל כך משמעותי (לבני). דבר שחייב אותי להתערב כמובן ולחזור איתו על כל החומר, כי הבנתי שהוראה לתרגל בכיתה לא טומנת בחובה גם בדיקה של התירגול. אני לא חושבת שזהו המצב בכל כיתה, אבל אני חושבת שבדיקת ש.ב. צריכה להוות חלק אינטגרלי מהשיעור. כאשר עובדים בקבוצות, לא נשאר כמעט זמן לכך, כי המורה מקפצת מקבוצה לקבוצה. כל קבוצה במקרה הטוב, או כל ילד, במקרה הרגיל, נמצאים במקום שונה בספר, ולכן לא ניתן לערוך בדיקת ש.ב. מרוכזת. נראה לי שהמצב יכול להיות אפילו חמור יותר כאשר ניתנים ש.ב. דיפרנציאליים, כי קשה מאוד לבדוק ש.ב. שונים כל הזמן וש.ב. שלא נבדקו, במקרים רבים, כאילו לא נעשו . זה שוב לוקח מהמורה את ההנהגה של הכיתה, כי היא כל כך עסוקה בהתאמה אינדיבידואלית לכל ילד שאין לה זמן לעשות את העבודה האמיתית.
כשהבן שלי היה בכיתה ב', המורה עודדה את הכנת השיעורים בכיתה ואני לא התערבתי. לאחר מספר שבועות, עלעלתי בחוברת שלו, וגיליתי לתדהמתי שהוא פשוט מילא את הדפים בלי שום הבנה מינימלית של החומר הנלמד. המורה לא בדקה את החוברת וכנראה שאם נעשה משהו בכיתה מבחינת בדיקת ש.ב. הוא לא היה כל כך משמעותי (לבני). דבר שחייב אותי להתערב כמובן ולחזור איתו על כל החומר, כי הבנתי שהוראה לתרגל בכיתה לא טומנת בחובה גם בדיקה של התירגול. אני לא חושבת שזהו המצב בכל כיתה, אבל אני חושבת שבדיקת ש.ב. צריכה להוות חלק אינטגרלי מהשיעור. כאשר עובדים בקבוצות, לא נשאר כמעט זמן לכך, כי המורה מקפצת מקבוצה לקבוצה. כל קבוצה במקרה הטוב, או כל ילד, במקרה הרגיל, נמצאים במקום שונה בספר, ולכן לא ניתן לערוך בדיקת ש.ב. מרוכזת. נראה לי שהמצב יכול להיות אפילו חמור יותר כאשר ניתנים ש.ב. דיפרנציאליים, כי קשה מאוד לבדוק ש.ב. שונים כל הזמן וש.ב. שלא נבדקו, במקרים רבים, כאילו לא נעשו . זה שוב לוקח מהמורה את ההנהגה של הכיתה, כי היא כל כך עסוקה בהתאמה אינדיבידואלית לכל ילד שאין לה זמן לעשות את העבודה האמיתית.