שיעורי בית דיפרנציאליים

shira shira

New member
תגובה

כשהבן שלי היה בכיתה ב', המורה עודדה את הכנת השיעורים בכיתה ואני לא התערבתי. לאחר מספר שבועות, עלעלתי בחוברת שלו, וגיליתי לתדהמתי שהוא פשוט מילא את הדפים בלי שום הבנה מינימלית של החומר הנלמד. המורה לא בדקה את החוברת וכנראה שאם נעשה משהו בכיתה מבחינת בדיקת ש.ב. הוא לא היה כל כך משמעותי (לבני). דבר שחייב אותי להתערב כמובן ולחזור איתו על כל החומר, כי הבנתי שהוראה לתרגל בכיתה לא טומנת בחובה גם בדיקה של התירגול. אני לא חושבת שזהו המצב בכל כיתה, אבל אני חושבת שבדיקת ש.ב. צריכה להוות חלק אינטגרלי מהשיעור. כאשר עובדים בקבוצות, לא נשאר כמעט זמן לכך, כי המורה מקפצת מקבוצה לקבוצה. כל קבוצה במקרה הטוב, או כל ילד, במקרה הרגיל, נמצאים במקום שונה בספר, ולכן לא ניתן לערוך בדיקת ש.ב. מרוכזת. נראה לי שהמצב יכול להיות אפילו חמור יותר כאשר ניתנים ש.ב. דיפרנציאליים, כי קשה מאוד לבדוק ש.ב. שונים כל הזמן וש.ב. שלא נבדקו, במקרים רבים, כאילו לא נעשו . זה שוב לוקח מהמורה את ההנהגה של הכיתה, כי היא כל כך עסוקה בהתאמה אינדיבידואלית לכל ילד שאין לה זמן לעשות את העבודה האמיתית.
 

shira shira

New member
שיעורי בית דיפרנציאליים

בעיתון הארץ פורסמה כתבה שכותרתה הצעת מדיניות חדשה במשרד החינוך: מטלות לכל תלמיד במקום שיעורי בית. בבסיס הרעיון, כפי שנכתב בכתבה, עומד הרעיון של הצבת מטלות אישיות מבוססות יכולת במקום מתן שיעורי בית לכלל הכיתה. מה דעתכם על הרעיון? מה מקומם של שיעורי הבית? עד כמה צריך עזרה בבית בהכנת השיעורים? איך נבדקים שיעורי הבית בכיתה? האם יש לכם רעיונות או עקרונות חשובים הקשורים להכנת שיעורי בית משמעותית?
 
למעלה