שיעורי בית
האם הנך מתכוונת למתן שיעורי בית בכלל ? אני מורה לחינוך מיוחד , ואני יכולה לומר שבמשך שנות עבודתי הבנתי שמתן שיעורי בית יוצרי פערים בתוך כיתת הלימוד שלי .בעבר , בכל תחילת שיעור כאשר הייתי בודקת שיעורי בית , הייתי מצטערת עד עמקי נשמתי. חצי שיעור ויותר מתבזבז על בדיקת שיעורי הבית ותיקונם , ובל נשכח תלמידים הכותבים שיעורי בית שאינם תקינים לעיתים זוכרים את הטעויות שלהם ולאו דווקא את תיקונן . ולבסוף ? אני עומלת על מתן שיעורי בית , חצי מהתלמידים אינם מכינים והחצי השני מכין באופן חלקי, ולעיתים קרובות באופן שגוי . לכן , החלטתי על מספר צעדים : 1. מתן שיעורי בית כהרחבה לתחומי השפה והמתמטקה לתלמידים שמכינים בקביעות , או באופן לא סדיר אך מכינים . אני בודקת את השיעורים בסיומו של כל יום ונותנת שיעורים חדשים. תלמידים אלה מקבלים חוברות עבודה כהעשרה ולא במקום הקנייה או למידה פרונטלית או קבוצתית בכיתה ואינם ניתנים במקצועות הלימוד הכללים . 2 . מתן עבודות פשוטות וקצרות בנושאים הנלמדים שזמן הגשתם אינו לאחר יום והתלמידים מקבלים תמיכה מהמורה בשעותיה הפנויות. סיכומים מתוך אנציקלופדיות ואיתור מידע ממקורות שונים. כך לא נפגעת רמת הכיתה ותלמידים אשר אינם מכינים כלל שיעורי בית לא מפסידים חומר לימודי . מקווה שעניתי על שאלתך . קארין