עוד יוסף פנדריך
Member
שיקול הדעת של מנדלבליט
היועמ"ש הודיע שלא יעמיד את נתניהו לדין אלא אם יש ודאות של 100% להרשעה.
על פניו מדובר בהחלטה לא סבירה בעליל שלא תעמוד במבחן בגצ.
ראשית, התביעה לא נוהגת כך בשום מקרה. התביעה מעמידה לדין כשיש אפשרות סבירה להרשעה, וכך גם קבע בגצ. על פניו מדובר בהפליה פסולה.
שנית, היועמ"ש מנמק את עמדתו בטענה שיש לו אחריות לאומית לא להפיל את הממשלה. למותר לציין שהיועמ"ש איננו איש פוליטי ואין זה ענינו מה יהיו התוצאות הפוליטית של ההחלטה. שיקוליו נראים זרים ופסולים.
שלישית, אפילו בהרשעה לא נדרשת ודאות של 100% שהנאשם אשם, אלא יש להוכיח את האשמה מעל לכל ספק סביר. לא יתכן שהשיקולים אם להעמיד לדין יהיו יותר חמורים משיקולי ההרשעה.
רביעית, אי דבר כזה ודאות של 100% שהנאשם אשם. תמיד אפשר להעלות ספק בלתי סביר. לכאורה לפי גישתו של מנדלבליט יש לסלק כל ספק סביב אשמתו של ראש הממשלה-סביר ובלתי סביר לפני שיעמוד לדין.
על פניו מדובר בגישה לא ממלכתית, לא מקצועית ולוקה במשוא פנים חמור.
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-387576-00.html[/URL]
היועמ"ש הודיע שלא יעמיד את נתניהו לדין אלא אם יש ודאות של 100% להרשעה.
על פניו מדובר בהחלטה לא סבירה בעליל שלא תעמוד במבחן בגצ.
ראשית, התביעה לא נוהגת כך בשום מקרה. התביעה מעמידה לדין כשיש אפשרות סבירה להרשעה, וכך גם קבע בגצ. על פניו מדובר בהפליה פסולה.
שנית, היועמ"ש מנמק את עמדתו בטענה שיש לו אחריות לאומית לא להפיל את הממשלה. למותר לציין שהיועמ"ש איננו איש פוליטי ואין זה ענינו מה יהיו התוצאות הפוליטית של ההחלטה. שיקוליו נראים זרים ופסולים.
שלישית, אפילו בהרשעה לא נדרשת ודאות של 100% שהנאשם אשם, אלא יש להוכיח את האשמה מעל לכל ספק סביר. לא יתכן שהשיקולים אם להעמיד לדין יהיו יותר חמורים משיקולי ההרשעה.
רביעית, אי דבר כזה ודאות של 100% שהנאשם אשם. תמיד אפשר להעלות ספק בלתי סביר. לכאורה לפי גישתו של מנדלבליט יש לסלק כל ספק סביב אשמתו של ראש הממשלה-סביר ובלתי סביר לפני שיעמוד לדין.
על פניו מדובר בגישה לא ממלכתית, לא מקצועית ולוקה במשוא פנים חמור.
[URL]http://www.news1.co.il/Archive/001-D-387576-00.html[/URL]