שיר השירים

שיר השירים

האם זה על על בן האלוהים והמאמינים? יש גם שם דודי כלה חתן שמתאים מאוד אגב הכלה ביהודות זו השבת אם אני לא טועה איך רואים את שיר השירים? כי יש שם ביטויים שנראים לפעמים כתאווה בין גבר לאישה
 
קודש הקודשים

ספר שיר השירים, הוא סיפור האהבה המושלם שבין החתן לבין הכלה. בין ישוע המשיח - החתן, לבין קהילתו שהולכת אחריו לאן אשר ילך - כלתו. לא הייתי אומר שהביטיים הם ביטויי תאווה, אלא אהבה אינטימית בין החתן לכלתו. גם ביהדות רואים בשיר השירים, את מערכת היחסים בין אלהים לעם ישראל. ישנם הרבה סודות בשיר השירים(אני לא מדבר על מיסטיקה או דברים איזוטרים), אך דברים שאפשר להבין אותם רק מתוך האהבה של הכלה לחתן.
 

lion 7

New member
אני לאהובי ואהובי לי

אהבת העולם מתימרת לאהבה האמיתית של אלוהים , שיר השירים מתאר מצב האוהב ישוע לאהובתו הכנסיה , ראה עוד בחזון על האהבה והתגמול לכנסיה שהיא המאמינים שנולדו לא מרצון בשר ודם אלא מרצון אלוהים מלפני יסוד העולם.
 

lion 7

New member
ספר שיר השירים ער: נשיד אלאנשאד

הספר ה22 מספרי הברית הישנה , החמשי בספרי שירה , נקרא לפעמים שיר שלמה (זה שמו בתרגום האנגלי), הוא קובץ לשירים ושירי הלל , המספר שונה בין קטעיו השונים. ישנם 3 דעות מהיבטים לפירוש ספר זה : 1 דיעה ראשונית שמביטה אל הספר כמבט אליו כספר הסטורי ומילולי , שישנם 3 אישיות ראשיים והן : שלומית הרועה ואהובה הרועה העלם והמלך שלמה . אומרים ששולמית היתה מאורסת לרועה בחור ולמרות ששלמה המלך היה בעל הרבה אמצעים בכדי למשוך אותה אליו , אולם היא נשארה נאמנה לאהבת ארוסה עד שהתחתנו בסוף. והתומכים בגרסה זו רואים שהסיפור (המשך)
 

lion 7

New member
המשך

רואים בסיפור זה מחובר כמו סינריו או סרט, בעל פרקים וקטעי נוף , בפרק הראשון שני היבטים : (1) הסיטואציה שבה שולמית מחכה לאהובה הרועה וסובלת מכליאתה בארמון בעל כוחה (פרק א פס 2 עד 7) ואז באות נשות הארמון כמזלזלות (1 :8). (2)
 

lion 7

New member
המשך

2 במבט/נוף השני מופיע שלמה כמנסה לשבות את ליבה אליו (פרק 1 פסוק 9 , ו 2 פ 7) . בפרק שני יש שני נופים : 1 הסיטואציה של העלמה שמעלה זכרונות מאהובה וביקורו לה בכפר שלה (2 פ8 ו 8 פ17 ) ומבטיחה לו שתשאר לו נאמנה ותקוותה שתחזור אליו. נוף 2 במבט זה הבחורה מספרת על חלום שראתה בשינתה , על מסע החיפוש שלה לאהובה בעיר ומציאתו (3 פ 1עד5 ) .
 

lion 7

New member
המשך

בפרק ה3 יש ארבעה נופים : 1 מבט לאזרחי ירושלים המתאספים מול אחת משעריה (3 6 עד 11) ומרחוק רואים את שלמה ועל ראשו הכתר שבו הכתירה בו אמו ביום נישואיו . ז``א ממבט זה הוא פיתוי הבחורה מכבוד ועוצמת המלך בתקוה שהיא תקבל תפקיד מלכה . מבט 2 שלמה והבחורה ונשות הארמון ושלמה מנסה לכבוש את לב הבחורה (4 פ 1עד7) מבט 3 מצב הבחורה והנשים של הארמון ,הבחורה מתענגת בלדבר על אהובה (4 פ8 . 5 פ1) . מבט4 נוף של חלום הבחורה שראתה ומספרת אותו (5 פ 2עד 8) ובפרק הרביעי ארבעה נופים גם :-oהמשך
 

lion 7

New member
המשך על פרק ה4

מבט 1 תדהמת נשות הארמון מנאמנות הבחורה לאהובה וסירובה למלך (5 פ9 . 6 פ3). בנוף השני נסיון חדש שמנסה בו המלך לכבוש את ליבה על ידי אזכור פרמטרים מיופיה (6 : 4 עד 13 ) . נוף 3 : נסיון אחרון למלך (7 פ 1 עד 9) . מבט 4 מצב הבחורה שמדגישה את רצונה לחזור לאהובה ( 7 פ 10 . 8 פ 4) .. בפרק החמשי מהסרט רואים הרועים של שולם הבחורה שנשענת על אהובה , ומפיצה ברבים שהיא השלימה מיטב נצחונות אחיה (8 פ 5 עד 14) , ובפסוק 13 מבקש הרועה את אהובתה שתשיר שיר , ב(8: 14 ) הבחורה נענית בחיוב לרצון אהובה ומזמינה אותו לקפוץ (המשך)
 

lion 7

New member
הדיעה השניה אומרת

לבעלי הפירוש המילולי , שרואים בשתי דמיות והם שולמית ושלמה , אולם חוקרי הכתובים לא מוצאים בדיעה זו פירוש לסימנים במסע החיפוש אחרי האהוב הרועה (פרק 2 : 16 ו 6 :3 ) ,גם כן לא מוצאים פירוש לסימנים על שדות המרעה וההרים שלא מתישב עם חיי שלמה שגדל בירושלים וחי בה . מוסר השכל מספר זה כפי רואים אותה בעלי הדיעה המילולית היא : א- הנאמנות באהבה האנושית כמו שנשארה שולמית נאמנה צדיקה לאהובה . ב- האהבה האנושית של בני אדם השלמה היא זאת הניתנת מאת אלוהים ולא אחר (פרק 8 פס 6)
 

lion 7

New member
בעלי הדיעה ה3 הם

בעלי הראיה של רמזים , הם רואים שיש פירוש חבוי בכל דיקנות מדיקניות הספר , ובעלי דיעה זו לא מזכירים כלל את הרועה כפי שנזכר עם בעלי הדיעה המילולית עם 3 קרקטורים או 3 שחקנים . וכל אהבה של בני אדם אנושית שלמה לבעלי דיעת הרמז היא לא יותר מרמז לאהבת אלוהים לעמו , ורפלקס לאהבה זו האלוהית. היהודים היו מאז מפרשים את הספר בצורה רמזית (כפי שידוע לנו פ.ר.ש) בכדי לאמוד את אהבת האל לעמו , הוא האהוב והם האהובה , הכנסיה הנוצרית קיבלה את הפירוש הרמזי ופירשה אותו כסימן או הודאה של אהבת המשיח לכנסיתו שלא יכולה להתנתק >המשך<
 

lion 7

New member
המשך

שלא יכולה להתנתק ממנו למרות כל תאוות העולם. (תעשה השואה בספר הושע פרק א עד פרק ג , וישעיהו נ``ד : 5 , ירמיהו ג :1 , אל הקורונתים השניה פרק 11 : פסוק 2 . אפסיים 5 : 23 עד 32 .אל הרומים 7 : 4 חזון יוחנן 19 :6-8 ) .
 

lion 7

New member
...

אפשר לחלק את הספר על פי הפרשנים שמורידים את מס השחקנים בהצגה לעד 2 , אם זה מילולי או רמזני כדלקמן : ראשית מפגש האהובים (1 :2 , 2 :7 ) .
 

lion 7

New member
המשך

ראשית מפגש האהובים (1 פ 2) 1 נשות הארמון ושולמית (פרק א) 2- שלמה ושולמית (פרק א :9) שנית_שירים ששרה אותם שולמית לבד (פרק ב) 1-זכרונות ביקור המלך שלמה לאזור הגליל ( פרק ב) 2- הגדתה לחלום שבו היא מחפשת את האהוב (פרק ג ) שלישית_ הנישואין המלכותיים (פרק ג :6) 1 - השיירה (פרק 3) 2- המשתה. רביעית_ האהוב נעדר ונמצא בשנית (פרק 5) . 1-חלום בירושלים . 2- האהובה מוצאת את אהובה בשנית . חמישית_ המלכה היפה והצנועה והשקטה ( 6 : 10) 1- הגנים המלכותיים בפרק 6 . 2- שלמה ושולמית (פרק 7: 6) \המשך\ :-(
 

lion 7

New member
המשך לשישית

שני האהובים נמצאים בביתה של שולמית (פרק 8 : 5עד 14) . 1-הופעת שלמה ושולמית ביחד (8 פס. 5 עד 7) 2- ביתה של שולמית (8 : 8 עד 24 ) , הפרשנים לא כולם בדיעה אחת לגבי פירוש הפסוק הראשון (שירי השירים) של שלמה , חלק אומר שזה שלמה שכתב את הספר , אחרים אומרים שהספר נכתב על שלמה . פאומה יפה זו שמלאה בתיאורים יפים לטבע ,כך שמזכיר 21 זנים מעולם הצמחיה , 15 מעולם החי . הביטוי (אשביע אותכנ בנות ירושלים בצביים ובאיילות השדות שלא תעירו את אהובי עד כמה שירצה , כמה פעמים בספר שירי זה (פרק ב : 7 . פרק 3 :5
 

lion 7

New member
האם מה שכתבתי היה ברור

אתמול לא היה אנטרנט במחשב , ונאלצתי שעתיים לתרגם דרך הנייד , אם נערוך את מה שכתבתי בתוך הודעה והישר לקישורים ..
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifהיי תודה ליון יקר על ההשקעה../images/Emo24.gif

ועוד מהנייד לתרגם..תבורך אחי
 
למעלה