שיר שכתבתי לא מזמן!.כנסו! קצת אחווה

שיר שכתבתי לא מזמן!.כנסו! קצת אחווה

חבריי לפורום...וואו זה נשמע כזה קיבוץ =/..זה חשוב לי שתגיבו לשיר...כל סוגי הביקורות! ואני אשמח אם תפענחו על מה אני כותב בשיר הזה! ---גנב פאסיבי--- לפעמים הוא מתחבא מנסה ועוצר בעדי לקום דמות שלמה אפלה,מגיעה בתוך אדם שבור במקומו לא הייתי דואג... שהכל שהכל,מעצמו כבר ייפול בזמנים שנראה כי האופק רחוק והאור קצת עמום להישאר קצת שפוי היה נראה כניסיון מכור במקומו לא הייתי דואג... שהכל שהכל מעצמו כבר ייפול כמו גנב שפל,בלי הודעה מוקדמת לוקח את מה שיקר לי,כך או אחרת פרץ את סורגיו,וחדר לי למחשבה הוא לא רק ברח! הוא לקח איתו את החומה.. רגעים של בכי חולשה ודמעות מעוררות כאב רדום את הכאב הזה,לא מעביר שום כדור,אז במקומו לא הייתי דואג.. שהכל שהשכל מעצמו כבר ייפול נשברים באותה נקודה בה אין הבדל בין מותר לאסור אותו החתך,אותו הכדור*,אותו חיוך עקום (*כדור בקשר של תרופה לא של אקדח) כמו גנב שפל,בלי הודעה מוקדמת לוקח את מה שיקר לי,כך או אחרת פרץ את סורגיו,וחדר לי למחשבה הוא לא רק ברח! הוא לקח איתו את החומה.. אבל, איך זה שאני יודע? איך זה שאני מרגיש? כל הזמן! איך זה שאני יודע? איך זה שאני מרגיש? שאתה שם! אורב לי בפינה, רוצה לקחת אותי איתך לקחת,לקחת אותי איתך
 

s n o r k y

New member
זה קצת מבולגן, אבל יפה

אני מאמינה שכתבת את השיר הזה במשיכה אחת של העט, אני טועה? גם לי לפעמים זה קורה... בעיקר כשאני מנסה להוציא משהו החוצה אבל לא ממש יודעת מה- זה כמו לצעוק, כדי להשתחרר. לפענח את השיר? ההתחלה די ברורה... נראה כמו מאבק של מישהו עם עצמו, או עם חלק מעצמו שמפחיד אותו מצד אחד ומסקרן אותו מצד שני: "דמות שלמה, אפלה ..." לעמות מה שהוא מרגיש שהוא: "אדם שבור" (נהדר!). בהמשך קצת הלכתי לאיבוד... עושה רושם שהוא מאמין שהוא מפסיד מראש במאבק... לא כל כך הבנתי את הסוף של השיר, כאילו מה רצית להגיד בסוף, אבל אהבתי את ההרגשה הכללית בשיר- קצת מטורף כזה. הייתי מעדיפה שלא היית רושם את ההערה על הכדור, אהבתי יותר כשזה היה דו משמעותי. מחכה לעוד...
 

OneJew

New member
שיר ממש יפה ויש לי כבר לחן בשבילו

אם זה מעניין אותך אז תגידי...
 
ממממ..אני בן חחח

בקטנה אי אפשר ממש לדעת בכל זאת..וכן הייתי רוצה לשמוע ת'לחן מעניין אותי..אני לא הצלחתי כל כך להסתדר עם לחן לשיר הזה.
 
חחח תודה על התגובה!

וה"גנב"לכאורה זה מטאפורה ל"עצב/דיכאון"..עכשיו כאילו אם תקראי ת'שיר זה יהיה לך יותר הגיוני.. כי דיכאון לפי דעתי..זאת"דמות שלמה ואפלה" שמגיעה רק ב"בן אדם שבור"..ובגלל שדיכאון זה יותר מעצבות פשוטה אז כאילו במקומו(במקום הדיכאון)לא הייתי דואג להרוס..כי הכל כבר ייפול מעצמו..כאילו הבן אדם השבור כבר ידאג להרוס את עצמו.. חח..אני יכול לנתח בשבילך את כל השיר אם את רוצה..וכן רשמתי אותו במשיכה אחת של עט..פשוט קיבלתי באותו רגע מוזה..את לא מאמינה! חחחח אבל בכללי אני בן אדם שמח =]
 

s n o r k y

New member
אההה... עכשיו יותר מובן לי

קראתי שוב ו...
אם הייתה לי כאן גיטרה הייתי מנסה להלחין...
 

Yoko Nakajima

New member
וואו!

בלי להיכנס עכשיו לניתוחים וכאלה....אני רוצה להגיד שכבר מקריאה ראשונית- אהבתי והתחברתי! יש שם כמה הברקות :)
 
../images/Emo29.gif

התחברתי נורא. (לצערי.) המבנה מעניין, עכשיו רק צריך לחן מתאים. בהצלחה עם זה
.
 

hagarshtar

New member
אממ..../images/Emo118.gif

הייתי צריכה לקרוא יותר מפעם אחת כדאי להבין אותו[להבין בדרך שלי].
 
חח אתה צריך לשמוח שזה נשמע קיבוץ =]

קיבוץ זה דבר איכותי ביותר.. - טוב אהבתי את הבסיס של השיר שזה בעיקר הדימוי של העצבות והדיכאון ל"דמות שלמה ואפלה"... שהיא כביכול חיצונית לאדם. למרות שיש פה ניגודון קטן, כי מצד אחד אתה אומר "במקומו לא הייתי דואג", אתה מתייחס אליו כמשהו נפרד ממך לחלוטין, וישר אח"כ "שהכל, שהכל מעצמו כבר ייפול" (אתה מראה שאתה עצמך זה הדיכאון) למרות שהניגוד הזה בעצם רק ממחיש לדעתי את הקלות שבנאדם יכול להתמכר לעצב ולחיות יד ביד עם הדיכאון ואולי אפילו לצמוח מזה. שוב, משום מה יש פה נטיה להרבה אנשים בפורום לכתוב שירים שכביכול המטרה שלהם זה להפוך לג'ינגל.. השיר הזה בנוי בצורה מושלמת להלחנה בסיסית (בית, פזמון, בית, פזמון, וסיום/מעבר)... לדוגמא, לדעתי .. החזרה על הפזמון הזה (כמו גנב שפל, בלי הודעה מוקדמת...) מיותרת אחרי הבית השני... זה גם שיר חרוזי וכבר אמרתי שקשה לי להתחבר לשירים כאלה, אבל החרוזים בבית הראשון ואח"כ גם בשני (רגעים של בכי וחולשה) כמעט ולא נראים לעין אלא אם אתה קצת מעמיק ואז שם לב אליהם, שזה נחמד.. שני הבתים האלה כתובים ממש ממש יפה ומסקרנים להמשך הקריאה. שוב בסוף.. אני לא מצליח להבין את החזרה על ה "איך זה שאני יודע? איך זה שאני מרגיש?" , מרגיש לי שחזרת על זה רק בשביל לא לסטות מהמבנה המוזיקלי של המילים... (ורואים את זה שוב בסוף, עם החזרה על המשפט האחרון) בסה"כ זה באמת אחד הדימויים היותר מעניינים שקראתי, הכתיבה בשתי הבתים ממש יפה, גורם תהיות וזה חשוב, קצת הפריע לי המבנה של היצירה שהופכת אותה ל'שיר' במקום ל'שירה'.
 
ביקורת יפה מאוד אחי!

חחחח גם אני ככה נכנס לשירים...וכמישהו/מישהי מראה לי שיר שלו/שלה אני גם נכנס לדקויות כאלו..ולפעמים לא מבינים מה אני רוצה מהם בכלל חחחחח אתה באמת אחד היחידים שראיתי שהוא גם ככה.(ככה=עומק,חוכמה מוזיקלית,) והקטע האחרון זה לא בשביל "להשלים"את המבנה..זה סי פארט..אני מת על זה.. זה הקטע היותר "מביע רגש" בשיר...והוא נשמע פתאום מחוץ לקצב של השיר עד אותה נקודה. כמו בשיר של אביב גפן "עכשיו מעונן" הכל אותו דבר..חוץ מהקטע האחרון שזה הסי פארט "אנחנו דור מזוין" מממ....וזהו...אני ישתדל להעלות עוד שירים..כי האמת זה מוזר להעלות שיר. כי זה משהו אישי,וחושף,בגלל זה אני מעלה שירים עכשיו שאני בבר פחות מתחבר אליהם
 
אה הבנתי

אבל שים לב, נתת לי דוגמא של שיר מולחן.. תן לי דוגמא של שיר ספרותי שיש בו את ה 'סי פארט' הזה?
 
ממ..אני לא חושב שקיים דבר כזה..

אבל זה מאפיין של שירים מולחנים! שנוצר בשביל לבנות קשר לשיר ספרותי.. כי כשאתה עושה סי פארט אתה שובר את המבנה הסטנדרטי של השיר,מה שדומה לסגנון הספרותי..כי לצורך העניין שיר ספרותי זה סי פארט אחד גדול חח ואם תשים לב במאפיין הזה משתמשים רק יוצרים טובים וברמה,. מה שאני מקווה להיות יום אחד =] זה כאילו כלי להגיע לשביל הזהב בין שיר מולחן לשיר ספרותי דרך אגב! גם בשירים של חיים נחמן ביאליק יש חרוזים
 
נכון וגם אותו אני לא כלכך אוהב

זה לא משנה.. יש הבדל בין פזמונאי לבין משורר, משורר כותב, פזמונאי כותב במטרה להלחנה קלה. אין לי בעיה משמעותית עם חרוזים, זה דבר נחמד ומדי פעם אפשר להשתמש בו, אבל אם משתמשים בו זה לא אומר שכל השיר צריך להיות בנוי על זה, וחוץ מזה המבנה הזה פשוט מאוס לי מדי.
 
יכול להיות..אני לא שולל את זה

אבל אני מדבר פה על רמת כתיבה..אתה יכול מצידי לא לאהוב את חיים נחמן ביאליק..אבל אי אפשר אפילו לתהות באשר לרמה שלו,הוא היה מאודדדד מוכשר ומוערך (אתה לא לומד עליו סתם בבית הספר =]) אבל בסה"כ אני באותו ראש איתך בקשר לאיך ששיר צריך להיראות, גם אני אוהב שירים עם פחות חרוזים..כי לפעמים חרוזים מגבילים את הכתיבה שלך,מין חוקיות שכזאת,פחות הבעה אישית של המשורר דרך אגב יש לי כמה שירים בסגנון הנ"ל..אני אעלה אחד מהם..
 
...

בית ספר זה מקום שמחנך לתחרותיות וניכור, אז צריך להפסיק לתת אותו כדוגמא... כי יש מספיק אישים מוערכים שלא לומדים עליהם בבי"ס והדוגמא הפשוטה ביותר היא קארל מארקס. אבל נכון רמת הכתיבה שלו היתה גבוהה. טוב תעלה את שאר הדברים :)
 
למעלה