אוריאל וקסלר
New member
שישה דברים חשובים בנושא תמחיר והמחרה
כללי אצבע הם דבר חשוב שעוזר לנו לזכור את הנקודות החשובות.
לכן בבואכם לקבוע תמחיר למוצרים של העסק שלכם , זכרו בבקשה את הנקודות הבאות:
1. עסק נועד למטרת רווח. על כן מחיר המכירה צריך להיות גבוה יותר מכלל ההוצאות ליחידת מוצר.
2. התמחיר צריך להיערך תוך לקיחה בחשבון של העלויות המלאות (לא מדובר על מקרים נקותיים של תרומה בלבד
לכיסוי הההוצאה הקבועה)
3. ההוצאות שלנו על המוצר אינן כוללות רק את ההוצאה הישירה על הרכש אלא לא פחות חשוב מכך את ההוצאות
הקבועות של הפעלת העסק שללא כיסויין במחיר נמצא עצמינו בהפסד.
4. אסור לשכוח גם את ההוצאות שמעבר למחיר הישיר - יש לתמחר עלויות הובלה, אשראי לקוחות וגם הרכבה,
שירות ואחריות.
5. מותר לנו לתמחר ברווח נמוך או ללא רווח במוצר ולהרוויח, נניח, מהשירות הנלווה אליו (טקטיקה ידועה
במכרזים) ובתנאי שמכל ה - 'חבילה' יחד יש לנו רווח סביר.
6. צריך לזכור שבסופו של דבר יש שוק, ומחיר המכירה למוצר/לשירות נקבע בשוק והוא אינו נתון, בד"כ, לשליטתנו ועל כן צריך לתמחר 'אחורה ' (נקרא גם TARGET PRICING ) כדי להגיע לעלויות מטרה רצויות בהינתן רווח סביר שנקבע לעצמנו על מחיר השוק.
כללי אצבע הם דבר חשוב שעוזר לנו לזכור את הנקודות החשובות.
לכן בבואכם לקבוע תמחיר למוצרים של העסק שלכם , זכרו בבקשה את הנקודות הבאות:
1. עסק נועד למטרת רווח. על כן מחיר המכירה צריך להיות גבוה יותר מכלל ההוצאות ליחידת מוצר.
2. התמחיר צריך להיערך תוך לקיחה בחשבון של העלויות המלאות (לא מדובר על מקרים נקותיים של תרומה בלבד
לכיסוי הההוצאה הקבועה)
3. ההוצאות שלנו על המוצר אינן כוללות רק את ההוצאה הישירה על הרכש אלא לא פחות חשוב מכך את ההוצאות
הקבועות של הפעלת העסק שללא כיסויין במחיר נמצא עצמינו בהפסד.
4. אסור לשכוח גם את ההוצאות שמעבר למחיר הישיר - יש לתמחר עלויות הובלה, אשראי לקוחות וגם הרכבה,
שירות ואחריות.
5. מותר לנו לתמחר ברווח נמוך או ללא רווח במוצר ולהרוויח, נניח, מהשירות הנלווה אליו (טקטיקה ידועה
במכרזים) ובתנאי שמכל ה - 'חבילה' יחד יש לנו רווח סביר.
6. צריך לזכור שבסופו של דבר יש שוק, ומחיר המכירה למוצר/לשירות נקבע בשוק והוא אינו נתון, בד"כ, לשליטתנו ועל כן צריך לתמחר 'אחורה ' (נקרא גם TARGET PRICING ) כדי להגיע לעלויות מטרה רצויות בהינתן רווח סביר שנקבע לעצמנו על מחיר השוק.