שיתוף אחים ושיתוף כיתה

א רויטל

New member
שיתוף אחים ושיתוף כיתה

יש לי ילדה בת 8וחצי עם ההתנהגויות הללו : ההתנהגויות 1) ילדים ללא צנזורה. (ראי הודעה קודמת ותודה על התשובה) 2) ילדים שמתקשים לקרוא מפה חברתית ולכן בודדים. 3) ילדים שלא מבינים ציניות והומור. 4)ילדים שנפגעים מכל דבר וחושבים ש"כל העולם" נגדם. 5) ילדים שזקוקים לתשומת לב רבה של מבוגרים. 6) ילדים שמתקשים להבין חוקי משחק. 7) ילדים עם נוקשות מסויימת בחשיבה. 8)ילדים עם רגישות סנסורית. 9) ילדים עם סרבול מוטורי ו DCD שבעבר כבר הוזכרו כאן. השבוע ערכנו אבחון ונמצאו לקויות למידה בתחומים שונים. עדיין אין דו"ח כתוב. שאלתי: יש לי גם בת גדולה (12 )שלפעמים מאד מתוסכלת מההתנהגויות של הקטנה. וכמובן יש את מריבות האחים הנורמליות והרגילות. עד כמה לשתף את הגדולה בקשייה של הקטנה (היא יודעת שיש קשיים ויש אבחונים וטיפולים שונים) עד כמה לתת פירוט ולהסביר על הקשיים ולבקש הבנה לגבי ההתנהגויות. האם הגדרת הילדה הקטנה כ"ילדה מיוחדת" לא יגרום להעצמת הבעיה? שאלה נוספת: עד כמה לשתף את הכיתה שלה בקשייה , החברתיים בעיקר, כי כרגע בודדה ומתוסכלת מכל נסיונות הקשר שמנסה ליצור ושאין פידבק חיובי עליהם.
 

Diana M

New member
שיתוף

תמיד נכון להביא את הדברים לרמת גילוי. אין צורך לדעתי לפרט שהרי אין מדובר בבעיה קונקרטית כמו נכות פיזית. אך בהחלט יש מקום להסביר כי לאחות יש קשיים הגורמים להתנהגויות שונות אשר לעיתים יכולות להתפרש כמעצבנות. היא אינה אשמה בכך או עושה זאת בכוונה. חשוב גם להסביר לכתה. ילדים נוטים לקבל בטבעיות הרבה יותר גדולה מאשר מבוגרים. לא חושבת כי תהייה העצמה של הבעיה. דיאנה
 
למעלה