שיתוף בחוויית שירות

a wild rose

New member
שיתוף בחוויית שירות

מה שמרצי כתבה על נותני שירות שמקבלים בבית הזכירו לי את הקוסמטיקאית האחרונה שהייתי אצלה, שהזכירה לי כמה קטעים שאני לא אוהבת אצל נותני שירות עצמאיים (למרות שאפשר למצוא אותם גם אצל נותני שירות אחרים).

המכשול הראשון שנתקלתי בו אצלה היה הניסיון לקבוע שעה שנוחה לשתינו - הגעתי אליה אחרי המלצה של חברה שסיפרה שבגלל שהיא מקבלת בבית שלה, אפשר להגיע אליה גם בשעות מאוחרות, אבל אותה קוסמטיקאית ניסתה לכוון אותי לשעות מוקדמות יותר. הסברתי לה שאני מעדיפה בערב והיא אמרה לי לבוא ב4. הסברתי לה שוב שאני יכולה רק בערב, אז היא הציעה 5. שאלתי אם אפשר ב-8 והיא שאלה שוב אם אפשר ב-5, ואחרי שהסברתי לה שאני עובדת עד מאוחר ולכן אין לי אפשרות להגיע לפני 8 היא נאותה לקבוע לי ב-8.

בטלפון אמרתי לה שאני באה לפדיקור, היא ניסתה עלי שיטת מצליח שבהתחלה חשבתי שהייתה בתום לב ואחרי ביקור אצלה הבנתי שלא - גם בטלפון וגם כשבאתי אליה היא אמרה "אז פדיקור מניקור? שפם וגבות?" ואני פעמיים אמרתי לה שלא, רק פדיקור. כשהייתי אצלה היא ניסתה לדחוף שוב במהלך הטיפול כולל טיפולים נוספים, ועשתה את זה בצורה שחלקית הייתה מתוחכמת
|מבקשת סליחה מהבנים שבפורום|

היא שאלה אותי "איפה את עוד מורידה בשעווה?" כשלי זה נשמע כמו שאלה של התעניינות, במיוחד כשזה הגיע אחרי שהיא התעניינה איך הרגליים שלי כאלו חלקות (לייזר). ו"את נוהגת לסדר גבות?" אז עניתי לה, ואז כשהיא נתנה לי הנחיות שנשמעו לי לא רלוונטיות גיליתי שהיא כבר התכוננה לבצע לי טיפולי שעווה "אמרת שאת רוצה להוריד" "אמרת שאת רוצה שאני אעשה לך גבות" (לא, אמרתי שאני מורידה, ואמרתי שאני נוהגת לסדר, ובגלל שאני מורידה לבד ומסדרת לבד, לך לא נשארה עבודה). אחרי זה הגיעו דחיפות של מוצרי טיפוח, כשחלקן הגיעו כשכבר הייתי בדרך לדלת. כמובן שזה הגיע אחרי שהיא שאלה איך אני מטפלת בפנים, ומסתבר שלענות לה הייתה טעות, כי אני חשבתי שזה יגרום לה להבין שאני מסודרת בתחום ואין לה מה לדחוף לי, אבל היא לקחה את זה לכיוון של "את משתמשת בדרך כלל בסבון ובמי פנים? כי יש לי סבון מצוין להציע לך! ויש לי מסיכה מצוינת..." וכו' וכו'.

חבל בשבילה, כי אני לא הולכת לחזור אליה למרות שהייתי מרוצה מהפדיקור. ההתנהלות שלה הייתה ממש מציקה.
 
שיטת מכירות מוכרת

של אנשי מכירות לא מוצלחים, אבל לפעמים מצליח לחלקם, אם בגלל אי הבנות כמו שתיארת שלפעמים מאלצות את הלקוח "לקבל" את השירות ולשלם, ואם בגלל שלפעמים אנשים נכנעים העיקר שיעזבו אותם בשקט.
&nbsp
אני מסכימה איתך שהתוצאה של השיטה הזאת היא בעיקר אובדן לקוחות, לי קרה פעם עם ספרית שקלטתי שהיא עושה לי פן אחרי התספורת (אני הנחתי שהיא רק מייבשת לי את השיער, ויש לי שיער חלק שלא דורש פן), וכשהערתי על זה היא טענה שזה סטנדרט כחלק מתספורת - אבל גבתה על כך תשלום... אני לא הלקוחה היחידה שהיא איבדה בגלל דברים כאלו.
&nbsp
הזכרת לי גם את השיטה של דיילות הקוסמטיקה בסופר פארם, אותה שיטה שבגללה אני מעדיפה לקנות קוסמטיקה רק בחו"ל/דרך האינטרנט (מודה שגם להפרשי המחירים יש חלק בזה...).
&nbsp
ולגבי מכשול השעה הנוחה - אני כבר ממזמן הבנתי ששעות של נותני שירות עצמאיים שונות מהשעות של כלל האוכלוסייה, שאחר הצהריים מתחיל אצל רבים מהם כמשמעו אחרי השעה 12:00, ואם הם לארג'ים אז הולכים לכיוון של 14:00-15:00, ערב זה במקרה הטוב 17:00 ובוקר זה 10:00, 9:30 אם תסבירי שאת רוצה ממש מוקדם. במקרה של קוסמטיקאיות וכדומה, לרוב הם מנסות למלא יומן, אבל כשמדובר במישהי שמקבלת בבית שלה בדרך כלל השעות יותר גמישות (רק שבכל כלל יש יוצאים מהכלל...).
&nbsp
&nbsp
 
למעלה