שכונה = עיר

simo341

New member
שכונה = עיר

האם לוקחים כיום בחשבון שכונות רחוקות ממרכז העיר
והופכים אותן לעיר קטנה בפני עצמן שתושביהם לא צריכים לנדוד
אל אזורים אחרים ויש בהם את כל השירותים הבסיסיים הנצרכים.
הכוונה היא אל הערים הגדולות עם הרבה שכונות -
לא ערים קטנות שניתן לחצות ברבע שעה הליכה.
 
ההיפך הוא הנכון - חייבים לצמצם את מספר הערים

כל גוש המרכז מקו ראשון בת ים בדרום ועד קו כפר סבא הרצליה בצפון וכביש מס' 4 או 40 במזרח, יכולים להוות עיר אחת. גם אז היא תהיה עיר קטנה יחסית בין ערי העולם.
 

simo341

New member
ומה בדיוק יקרה אם יאחדו את כל גוש-דן ?

אני זוכר שלפני 20 שנה בערך איחדו איזה
30 ערים מסביב אל לונדון.
אז מה יקרה לכל המע"רים של אותם ערי-לווין לפי דעתך,
יאחדו אותם עם המע"ר המרכזי הראשי של לונדון
או שישאירו אותם ככה בתור מע"רים קטנים יותר בשוליים ?
 

simo341

New member
ולפעמים זה רק לעובדי העירייה

אפשר בבקשה הסבר יותר מפורט ?.
 
איחוד מנהלות ושרותים וחוסר כפילות

1. חיסכון בכוח אדם - מקצועי ומנהלי
2. הספקת מים משותפת; גינון; איסוף אשפה
3. ועדות תכנון ותכנון משותף
4.ניהול תחבורה אופטימלית
5. יעול מערכות ניקוז משולבות
6. טיפול בביוב ( כיום בחלק מהרשויות קיים ניהול משותף חלקי )

הכל מתחיל בניהול ויעול ומסתיים בו
 

simo341

New member
איך פועלת עיריית פריז ? ....

הרי פריז מחולקת לעיר אחת בעלת רבעים כאשר
כל רובע מתפקד כמו עיר בפני עצמו.
לזו הכוונה ?
 

ערןל1

Active member
זה לא סותר לגמרי

אפשר שגם תהיה עיר אחת וגם שירותים בסיסיים נצרכים במרחק סביר לדוגמא לא תשים את כל גני הילדים בגוש המרכז בכפר סבא גם אם תאחד את כל הערים. אותו דבר עם פארקים וכו'
 

simo341

New member
נכון. אתה צודק ! אבל תשכח שיש גם את הסיבה של המרחק מ-המרכז

אם מדובר על איזה סתם עיירה - הכל קרוב אחד אל השני.
אבל שאתה חי במטרופולין זה משהו אחר.
חוץ מזה בכל מקום זה הרבה יותר טוב שיש מנהל אחד ולא כמה,
אחרת זה מייצר שחיתות. לא רק בתחום המוניציפלי.
 

ערןל1

Active member
נראה לי שאני מסכים עם החלק הראשון

לפי דעתי שכונות צריכות להיות נוחות להליכה, בארץ זה לא המצב בלשון המעטה.

לגבי החלק השני כתבת "
חוץ מזה בכל מקום זה הרבה יותר טוב שיש מנהל אחד ולא כמה,
אחרת זה מייצר שחיתות. לא רק בתחום המוניציפלי. "ולא הבנתי,שהרי אם אתה מחלק ערים לעיירות יש יותר מנהלים, לא פחות.
 

simo341

New member
נכון, אבל לא לזה אני כיוונתי את השאלה ...........

קודם כל יש ערים ענקיות ששאין לך ברירה אלא לחלק למחוזות.
דבר שני - השאלה שלי הייתה מה קורה אם מאחדים
עיר לווין לצד עיר ראשה -
איך זה מסתדר כל הדבר הזה .................

במקרה של טוקיו למשל המע"ר שם הוא נורא גדול,
כי כנראה חיברו כמה ערים, לא שזה ידוע לי
 

ערןל1

Active member
לפי דעתי צריך גם וגם

צריך גם לחבר כל אחד מהמטרופלינים ליחידה תכנונית אחת וגם להתייחס ליחידות קטנות לדוגמא: תחנת אוטובוס צריכה להיות בכל שכונה,תחנת רכבת בכל עיר ותחנת רכבת ראשית בכל מטרופולין.

מבחינה פוליטית צריך שיהיה ראש מטרופולין, ראש עיר וראש שכונה, זה דרך אגב קיים בירושליים.

גם מבחינה כלכלית צריך גם איחוד של כל תקציבי המטרופולין כדי לטפל בדברים בסדר גודל מטרופוליני וגם תקציב עירוני ושכונתי.
 

simo341

New member
בתל-אביב יש לך מע"ר עם חורים כמו גבינה שוויצרית

ביורושליים או חיפה יש לך " אזורי מעבר "
שהם רק מחכים להתחבר אל המרכז.

הרעיון להקים מע"ר חדש שהוא יחבר את יפו אל תל-אביב
כבר נהגה לפני יותר מ-10 שנים והוא יכול לתרום המון
לפיתוח ושיקום דרום תל-אביב ואזור התחנה המרכזית -
כנ"ל גם לגבי אזור הצפון הישן שיש לו מערכת כבישים ורחובות
די נוחה לעומת האזורים בצד השני של העיר שהם משוועים
לפיתוח וחבל אם לא יזהו את הפוטנציאל שם.

יש כבר תוכניות וניצנים ראשונים להקמת מע"ר חדש בצפון הישן
בעיקר החלקו המזרחי והלוואי שזה יקרה גם בצד השני הפונה מערבה אל הים
 

ערןל1

Active member
בלבלת אותי לגמרי

על פי ויקיפדיה אחד התנאים ל"מרכז עסקים ראשי" היא שבו מתבצעת מרבית הפעילות העסקית, כך שאני לא מבין איך אפשר לבנות מע"ר חדש. אז הייתי מעוניין לדעת: מה זה מע"ר?איך בונים אותו? למה זה טוב?

בהתחלה חשבתי שאתה מדבר על כל הערים ואתה רוצה לחלק אותם, אז אתה רוצה מע"ר בכל שכונה בגוש דן?
 

simo341

New member
סבלנות. אני אסביר הכל

אמרתי שזה לא טוב שיש יותר מידיי מנהלים במקום אחד
כי זה יוצר שחיתויות, בירוקרטיה, ונפוטיזם - זה נכון.
אבל שיש לך עיר ענקית זאת בעיה כי כנראה צריך איכשהו ליצור מצב
של ניהול נוסף כדי למנוע מצב שבו העירייה תפלה לרעה בין אזורים שונים.

דבר שני -
דברתי גם על המע"רים של ערי מטרופולין,
השאלה הייתה איך בדיוק מחברים בין מע"ר מטרופולני
כמו של תל-אביב לעומת מע"ר שכן כמו זה שנמצא מימול ברמת-גן.

באותו עניין -
אמרתי שהיו בתוך תל-אביב עצמה ניסו הרבה פעמים ליצור אזורים חדשים
עבור מע"ר חדש כגון זה שנמצא במתחם: בית הטקסטיל על יד יפו העתיקה
שהוא אזור שנכשל מבחינה מסחרית ונשאר הרחק מאזור המע"ר הוותיק
ברוטשילד-אלנבי וזה יצר מצב שבו נוצר חור פעור ביניהם.
בכל מקרה -
כיום מנסים לחבר בין שניהם בעזרת מגדלי הבנקים באזור יהודה הלוי.

לפי דעתי האישית - גם אזור הצפון הישן בין רחוב אבן-גבירול לבין חוף הים
גם אפשרי להקמת מע"ר חדש
 

ש מים

New member
אתה עושה סמטוכה ענקית

קשה להתייחס בעיקר כי אתה לא עיקבי וגם מערבב דברים. אז אתייחס כרגע רק לנקודה אחת: נושא המע"ר...
בערי-ענק ומטרופולינים (כן, גם בתל-אביב, עיר הקודש, הידועה בשם: "מדינת תלאביב") קיימים מספר מע"רים. למשל - מע"ר תרבות (בת"א זה אזור הבימה למשל), מע"ר כלכלי-פיננסי (בת"א: שד' רוטשילד), מע"ר עסקים (פעם היה דיזנגוף, היום לדעתי המע"ר הזה עבר לגדות האיילון) ומע"ר שלטוני (קריית הממשלה). יש גם מע"רי-משנה, כמו מע"ר טכנולוגי-תעשייתי - ברחוב הברזל והסביבה...

מע"ר אחד מאפיין ערים קטנות או ערים מאוד עתיקות, שלא התפתחו ולא גדלו, או כאלו שמבוססות על ענף כלכלי אחד בלבד.
 

simo341

New member
אז מה בדיוק ההגדרה המדוייקת של מע"ר

לרוב אנשים מתבלבלים ולא מבינים מה ראשי התיבות האלו ......
אז לפי דעתך ההגדרה המדוייקת ? .......
1 - מרכז עסקים ראשי
2 - מרכז עירוני ראשי
3 - מגיש עזרה ראשונה


כפי הידוע לי המונח הזה מאפיין רק מוקד עסקי עירוני - ותו לא ........
 

ש מים

New member
תגדיר "עסק"...

  • עסק פיננסי?
  • עסק יצרני?
  • עסק תחבורתי?
  • עסק מסחרי?
  • עסק רפואי?
  • עסק תרבותי?
  • עסק חינוכי?
  • עסק תיירותי?
  • ?
  • ?
  • ?
  • ?
 
למעלה