שכירות המשך ללא חוזה

שכירות המשך ללא חוזה

אני משכיר דירה . שנתיים לזוג מבוגר . תמיד נתנו 12 צקים . והכול שולם בזמן. כולל כול התשלומים הנילווים . החוזה ניגמר ב30/5 . ביגלל הקורונה הילדים מפחדים על ההורים. לצאת מהבית . ולא חודש החוזה . אבל הם כול 1 לחודש מעבירים כסף בזמן בהעברה בנקאית. כך שהם לא חייבים לי כלום . האים יכולה להיות בעייה על מגורים בדירה ללא חידוש החוזה ? לרעתי ? . תודה לעונים
 

avvv

New member
זה לא נשמע טוב

אתה רוצה להמשיך את החוזה או לא? אם אתה רוצה, תנסה להחתים אותם על מסמך קצר שאומר שאתם ממשיכים את החוזה לשנה נוספת בתנאים כאלה וכאלה. לא צריך שהם יצאו מהבית אפילו. אני לא משפטן, אבל בעקרון כשנגמר החוזה הוא נגמר, והם היו צריכים לעזוב בסופו. אם הם לא עזבו אז אני חושב שזה יכול לסבך אותך במידה ותרצה להפסיק את החוזה.
 

alondr

New member
מסכים איתך שהמצב יוצר אילוצים

בכל מקרה מה שקרה בשפה משפטית זה שהסכמתם בע"פ להאריך את החוזה באותם תנאים - הם מעבירים תשלום ואתה ממשיך לתת להם לגור בדירה עדיף בהקדם כמובן להחתים על חוזה מסודר צ'קים וכו' אבל עושה רושם שהם מסודרים ואמינים... תנסח הסכם הארכה לשנה נוספת שמתווסף לחוזה המקורי יכולים לחתום ולהחזיר לך אפילו בוואטסאפ בשלב ראשון
 
ההמלצה שלי - אל תיכנס לזה

חידוש החוזה יכול להתבצע ללא פגישה, אתה יכול לשלוח להם את חידוש החוזה במייל ושיאשרו דיגיטלית, או במידה וזה בעייתי - שהילדים יחתימו אותם ויעבירו לך את החוזה, אפשר גם סרוק.
 
כן

לטווח הארוך שכירות ללא חוזה כתוב יכולה לתת לדיירים שלך זכות שכירות מוגנת, שזה אומר בגדול שיהיה לך קשה מאד לפנות אותם אם תרצה למכור או להשכיר את הדירה למישהו אחר.
 
מיקרה דומה הייה לי

הייתי במחסן 40 שנה . בביניין שיש לי דירה בו .לפני 20 שנה יצא פסק דין נגדי . שאפנה את המחסן . ולא פיניתי . הועדים היתחלפו . עד שליפני שנה יצא פסק דין נוסף נגדי שאפנה ואשלם סכום דמי שימוש 10 אלף ש"ח . בסוף פיניתי ושילמתי . אז מה ההבדל בין המחסן לבין הדירה . שאי אפשר לפנות ? בין השנים לא מבין . בלי קשר . אפנה אלהם לחתום על חוזה . תודה לעונים
 
יש גם שמוע

שמי שגר בשכירות מעל 10 שנים באותה דירה . יש לו זכויות כול שהם על הדירה . האים זה נכון ? פעם אמר לי מישהוא . יש לי דייר שגר אולי 15 שנה בדירה אחרת שנייה שם. משלם הכול .
 

avvv

New member
לא נכון

לפי מה שמצאתי בגוגל, ייתכן שכאשר מחדשים חוזה בע"פ או פשוט ממשיכים לשלם את הכסף ללא חוזה רשמי יש סכנה שהשכירות תהפוך למוגנת, אבל כל עוד חותמים על חוזה שמבהיר שהשכירות אינה מוגנת לא צריכה להיות בעיה לא משנה כמה פעמים מאריכים אותו.
 
הבעייה שהוא מיתחמק מלחתום

הוא עושה העברה בנקאית . בהעברה הבנקאית מצויין "עבור שכר דירה " אני מדפיס בנתיים את הקבלות מהבנק . חבל שלא נתתה קישור . איפו שראיתה . גם לא יתכן שאדם שגר ללא חוזה הבית נהפך לשלו . אני חושב שדייר מוגן . זה שכרות בדמי מפתח . החוזה המקורי הוא לא שכירות בדמי מפתח . תודה על התגובה
 

avvv

New member
אל תסתבך עם חוזה בעל פה

זה שמצאתי: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4078860,00.html השכירות לא הופכת למוגנת כל עוד חותמים על חזוה. אומנם הסכמה בע"פ שווה ברמת העקרון לחוזה כתוב, הבעיה היא שאח"כ לך תוכיח מה הוסכם בע"פ. תתעקש שימצאו דרך לחתום, אפילו בלי להיפגש. מציע לשלוח להם מכתב רשום עם דרישה לחידוש החוזה.
 
למעלה