שלבים נכונים בשיווק העסק שלכם
הידעתם שיש בעלי עסקים קטנים המשקיעים בתכנון חופשה משפחתית קצרה בחו"ל יותר מאמץ, משאבי תכנון וחשיבה, מאשר בבתכנון ושיווק העסק שלהם.
אז אם יש לכם עסק ואתם כן משקיעים בשיווק והעסק שלכם צומח וגדל אז הפוסט הזה לא עבורכם ...
אם הגעתם עד כאן כנראה שהפוסט הזה רלוונטי לכם ... אז בואו נתחיל עם הבסיס של הבסיס - מה זה שיווק בכלל ?
יש הרבה הגדרות לתהליך, אולם ההגדרה הזו שהגיתי לדעתי קולעת בדיוק:
"תהליך חברתי וניהולי שנועד לספק צרכים ורצונות ליחיד או לקבוצה, באמצעות יצירת מוצרים, שירותים, רעיונות וערכים הנכונים לאנשים הנכונים במקום הנכון,בזמן הנכון, במחיר הנכון תוך שימוש בתקשורת הנכונה"
אז עכשיו ניגש לבנות תהליך שיווק לעסק שלכם, אז מאיפה מתחילים ?
להלן המלצתי לסדר הפעולות שיש לנקוט על מנת לבנות תהליך שיווקי מנצח לעסק שלכם :
• הגדרת קהל יעד רלוונטי (מומלץ להגדיר קהל יעד עקרי וגם קהל יעד משני)
• הכרת קהל היעד לעומק - פה יש צורך לבצע סקרים, שאלונים, ללמד פשוט את
השוק ואת קהל היעד להבין את הצרכים שלו לעומק, מה הם אוהבים ? מה הם
לא אוהבים? מה חשוב להם? איפה הם מבלים ואיפה הם רוכשים את
המוצרים/שירותים שלהם?
• פילוח שוק - יש למקד את השיווק ולפלח את קהלי היעד באופן דמוגרפי לפי גיל,
איזור, מגזר, העדפה והתנהגות ועוד ..
• בידול המוצר והתאמתו לקהל היעד - פה יש צורך להגדיר את השוני שלכם, במה
אתם טובים או מיוחדים יותר מהמתחרים שלכם ... האם זה באיכות? במחיר?
אולי במשלוח?
• מיתוג - לוגו, שפה עיצובית . פה יש צורך לערב אנשי מקצוע כגון מעצב/ת גרפית
• בחירת ערוצי השיווק האפקיטיבים ביותר והמותאמים ביותר לקהל היעד שלכם -
לפי מיקום קהל היעד שלכם יש להגדיר את הערוץ המתאים. האם פייסבוק?
גוגל? האם לעשות נטוורקינג? טלמיטיניג? עיתנות מקומית ואולי יחסי ציבור ?
יתכן ולכל קהל מטרה יהיו ערוצי שיווק שונים ואף משותפים.
• בחירת עזרי שיווק מתאימים - אתר, דפי נחיתה, שימוש במערכת דיוור להפצת ניוזלטרים, פליירים, שילוט וכו' ...
• בניית תקציב - בהתאם ליעדים העסקיים שלכם יש לגזור תקציב לכל ערוץ שיווקי
• תכנון סדר פעולות לפי ציר הזמן - בניית גנט שיווקי
• הגדרת כוח אדם דרוש לצורך הוצאת התהליך לפועל וזאת בהתאם לתקציב
• הגדרת תהליכי בקרה חודשיים ורבועוניים לצורך בדיקת תוצאות תהליך השיווק
על מנת להעמיק בתהליך ניהול השיווק מוזמנים לבקר במרכז הידע שלנו - שיווק עסקים קטנים
קראיה מהנה
משה הרשקו
ייעוץ עסקי FORWARD
הידעתם שיש בעלי עסקים קטנים המשקיעים בתכנון חופשה משפחתית קצרה בחו"ל יותר מאמץ, משאבי תכנון וחשיבה, מאשר בבתכנון ושיווק העסק שלהם.
אז אם יש לכם עסק ואתם כן משקיעים בשיווק והעסק שלכם צומח וגדל אז הפוסט הזה לא עבורכם ...
אם הגעתם עד כאן כנראה שהפוסט הזה רלוונטי לכם ... אז בואו נתחיל עם הבסיס של הבסיס - מה זה שיווק בכלל ?
יש הרבה הגדרות לתהליך, אולם ההגדרה הזו שהגיתי לדעתי קולעת בדיוק:
"תהליך חברתי וניהולי שנועד לספק צרכים ורצונות ליחיד או לקבוצה, באמצעות יצירת מוצרים, שירותים, רעיונות וערכים הנכונים לאנשים הנכונים במקום הנכון,בזמן הנכון, במחיר הנכון תוך שימוש בתקשורת הנכונה"
אז עכשיו ניגש לבנות תהליך שיווק לעסק שלכם, אז מאיפה מתחילים ?
להלן המלצתי לסדר הפעולות שיש לנקוט על מנת לבנות תהליך שיווקי מנצח לעסק שלכם :
• הגדרת קהל יעד רלוונטי (מומלץ להגדיר קהל יעד עקרי וגם קהל יעד משני)
• הכרת קהל היעד לעומק - פה יש צורך לבצע סקרים, שאלונים, ללמד פשוט את
השוק ואת קהל היעד להבין את הצרכים שלו לעומק, מה הם אוהבים ? מה הם
לא אוהבים? מה חשוב להם? איפה הם מבלים ואיפה הם רוכשים את
המוצרים/שירותים שלהם?
• פילוח שוק - יש למקד את השיווק ולפלח את קהלי היעד באופן דמוגרפי לפי גיל,
איזור, מגזר, העדפה והתנהגות ועוד ..
• בידול המוצר והתאמתו לקהל היעד - פה יש צורך להגדיר את השוני שלכם, במה
אתם טובים או מיוחדים יותר מהמתחרים שלכם ... האם זה באיכות? במחיר?
אולי במשלוח?
• מיתוג - לוגו, שפה עיצובית . פה יש צורך לערב אנשי מקצוע כגון מעצב/ת גרפית
• בחירת ערוצי השיווק האפקיטיבים ביותר והמותאמים ביותר לקהל היעד שלכם -
לפי מיקום קהל היעד שלכם יש להגדיר את הערוץ המתאים. האם פייסבוק?
גוגל? האם לעשות נטוורקינג? טלמיטיניג? עיתנות מקומית ואולי יחסי ציבור ?
יתכן ולכל קהל מטרה יהיו ערוצי שיווק שונים ואף משותפים.
• בחירת עזרי שיווק מתאימים - אתר, דפי נחיתה, שימוש במערכת דיוור להפצת ניוזלטרים, פליירים, שילוט וכו' ...
• בניית תקציב - בהתאם ליעדים העסקיים שלכם יש לגזור תקציב לכל ערוץ שיווקי
• תכנון סדר פעולות לפי ציר הזמן - בניית גנט שיווקי
• הגדרת כוח אדם דרוש לצורך הוצאת התהליך לפועל וזאת בהתאם לתקציב
• הגדרת תהליכי בקרה חודשיים ורבועוניים לצורך בדיקת תוצאות תהליך השיווק
על מנת להעמיק בתהליך ניהול השיווק מוזמנים לבקר במרכז הידע שלנו - שיווק עסקים קטנים
קראיה מהנה
משה הרשקו
ייעוץ עסקי FORWARD