שלווווווווווווום

boardsmash

New member
שלווווווווווווום

אז מה שלומכם היום? בבי"ס שלי המשנצ"ים מתכננים סיור לשכבה ח´..
אז יאללה לזרוק הצעות ומ-ה-ר
- נו למה אתם לא מעירים אותי! אני לומדת באמא של כל המושבות (נו באמת-פ"ת)
וחשבנו קצת גם על פארק אפק בראש העין, אתם יודעים אנטיפטרוס וכו´.. הפעלות, מקומות אחרים...הכל פתוח! אז תמשיכו להציע!!!!!
: בואו בהמוניכם! icq: 150857273
 

עטלף77

New member
שלום וכמה שאלות...

מה המטרה של הפעילות שלכם? אתם עושים אותה בפארק אפק? מה אתם רוצים לעשות? באיזה כיוון?
 

boardsmash

New member
תגובה לעטלף! ../images/Emo51.gif ../images/Emo43.gif

ובכן, אנו משצים מתחילים אז זו אמורה להיות התנסות עצמאית ראשונה שלנו כמדריכים עצמאים (מורי שלח יהיו בעצם רק כנושאי נשק). מטרתנו להעביר מידע בצורה מעניינת וחוויתית לתלמידים שנדריך,גם באמצעות הפעלות בכתב, במשחקים ותמיד אפשר להכניס בישולי שדה. אין בעצם שום מטרה עיקרית מבחינה לימודית בגלל שביה"ס עושה את הסיור הזה כי נשאר לו כסף לסיור נוסף ובמקום שמורי השל"ח ידריכו, החלטתנו שאנחנו ניקח את המושכות. אנחנו עדיין מתלבטים אם לעשות את הסיור בפארק אפק,ולכן אם יש לכם הצעות אחרות אני אשמח לשמוע עליהן!! בנוגע לפארק אפק יש מספר אפשרויות של כיוונים-אפשר לשלב את כולם, או לבחור אחד מהם ולהתעמק. אפשר להתייחס למקום מבחינה היסטורית, חשיבותו כיום ובעבר, אנטיפטרוס, תצפית מנקודה גבוהה בפארק על האיזור, משחקים בשטח ועוד ועוד.... פעם ראשונה שאנחנו עושים דבר כזה, ככה שהערות או המלצות באמת יתקבלו בשמחה!
ושוב...
..
 

עטלף77

New member
האם אתם.....

האם אתם רוצים להעביר להם מידע על תל אפק או להעביר להם את הזמן בסבבה ומשחקים או שניהם? אם אתם רוצים להדריך אז אני לא כ"כ יכול לעזור כי היידע שלי על מבצר אנטיפטרוס מתמצא בזה שאני יודע שהוא נבנה ע"י הצלבנים. אם אתם רוצים משחקים ופעיליות כאלה אני בטוח שהמשצי"ם פה בפורום יכולים לעזור.
 
שלום לכולם ../images/Emo13.gif

היי! הצצתי פה ובמקרה ראיתי את הפורום החדש.. אז קודם כל מזל טוב ! אני אמנם לא משצ"ית אבל הייתי בעבר.. לפני שנתיים. הייתי חייבת להגיב על מה ששירי אמרה כי זה הזכיר לי את ההדרכה הראשונה שלי. אז אני אספר לכם עליה.. הייתי בזמנו בכיתה ט´ ויצאנו לתל-אפק, להדריך כיתה את כיתות ז´. האמת, אני לא זוכרת הרבה מההדרכה ומהתכנים עצמם, אבל מה שכן אני זוכרת זה את החוויות... בהמשך תבינו מהן
נפגשנו ארבעת הילדים שהיו אמורים להכין את ההדרכה, וחשבנו מה אפשר לעשות ואיך אפשר לעשות הדרכה כייפית. אז הכנו לילדים צ´ופרים (ציירנו כל מיני דובי פו הדוב, כתבנו שם איחולים לגיחה ושמנו סוכריות או מסטיקים) כמובן שהילדים אוהבים את זה.. ואפילו התחנפנו למורים לשל"ח והבאנו להם גם
החלטנו שנשיר איתם שירים באוטובוס, ונעשה כל מיני משחקים וחידות מתי שאפשר.. גם תלוי בהיענות שלהם.. לא תמיד זה אפשרי כי ילדים שלא רגילים להיות חברותיים בד"כ מסרבים, אז תמיד רצוי שתקלטי את הילדים בעלי האופי המנהיגותי יותר בכיתה ותגרמי להם לנסות לשתף איתך פעולה. אחרי שהחברים של אותו ילד יראו אותו משתתף יהיה לך יותר קל למשוך את שאר הכיתה. שאלה, את צריכה להסביר על זיהום הירקון? עכשיו אני נזכרת שאני וחברה שלי הסברנו להם על זה, סיפרנו על זה שישנם חומרים שלעולם לא מתכלים בטבע (וכל הקטנטנים האלה צעקו לנו: "מה זה מתכלה בכלל??" חחח אז תכיני תשובה מראש לדברים האלה כי ילדים סקרנים אוהבים לשאול שאלות, והדבר הכי לא נעים בשבילי זה לא לדעת לענות... כי אנחנו בעצם אמורים להפגין ידע ואהבת הארץ..) כדי לעשות את זה מעניין סיפרנו על המקרה של סאשה אלתרמן, האוסטרלית מהמכביה שנפגעה קשות בעקבות המצב ה"מזהיר" של הירקון, ולסיום עשינו להם איזה משחק בעניין: "תחרות איסוף הזבל" אמרנו להם כמה שהמצב חמור ולא ייתכן שלאנשים לא יהיה איכפת והם ימשיכו לזרוק ככה פסולת, ניירות, פלסטיק, שקיות אחרי פיקניקים וכו´. בקיצור, ניסינו להחדיר בהם כל מיני דברים כאלה.. זה קצת קשה היה אבל זה אפשרי, כי אם את מדברת מהלב, הם מרגישים את זה ואיכשהו מזדהים עם המילים שאת אומרת להם... ותמיד שוחד קטן עוזר- נתנו לקבוצה שאספה הכי הרבה פסולת איזה צ´ופר טעים...
רציתי לספר עוד משהו אבל החלטתי שאני אספר את ה"חוויה" שהייתה לי מהטיול הזה בקרוב, אחרי שתחזרי מההדרכה.. עדיף שתדעי מזה אח"כ
ושאלה אחרונה.. את במקרה לומדת בבן צבי? טופ, סיימתי את דבריי... מאחלת לך ולכל שאר המשצי"ם שקיימים הצלחה והנאה ! ממני,
רוח של תשוקה
 
למעלה