שלוחה מפתיעה שתוכננה למסילת השרון החדשה - לתע"ש רמה"ש.

משה12333

New member
שלוחה מפתיעה שתוכננה למסילת השרון החדשה - לתע"ש רמה"ש.

מתכנני מסילת השרון החדשה, שממוקמת בין נתיבי דרך 531, הכינו אפשרות לשלוחת מסילה שתתפצל דרומה ותגיע עד למפעלי תע"ש רמת-השרון.

שלוחת המסילה תוכננה להתפצל דרומה מהמסילה הראשית באזור של מחלף רעננה-גבעת ח"ן שבדרך 531.

זו לא יוזמה ייחודית כי לרכבת ישראל היו בעבר מס' שלוחות שכאלה שנכנסו למפעלי ענק באזור המרכז כדי לספק להם חומרי גלם.

בכפ"ס, היתה שלוחה שכזאת מהמסילה המזרחית הישנה שנכנסה לתוך מפעל "פקר פלדה" שנמצא במז' כפ"ס.

בעת תכנון המסילה המזרחית החדשה של ישראל, רכבת ישראל תכננה להשאיר את השלוחה כי היא לא שיערה שהמפעל ייהרס לטובת מתחם קניות פתוח ענק (מתחם G).

גם בפ"ת, היתה שלוחה מסילתית שהתפצלה דרומה ממסילת הירקון הישנה לתוך מפעל "עץ הזית" במע' פ"ת ועוד שלוחה שהתפצלה דרומה לתחנת הרכבת הישנה "פתח תקווה", במרכז העיר.

שלוחת עץ הזית נותקה ממסילת הירקון אך המסילה עדיין קיימת בשטח וסתם מפריעה לכלי הרכב שנוסעים בדרך אם המושבות (בקרוב, דרך שלמה שמלצר) כי היא חוצה את הכביש לרוחבו.

השלוחה השנייה שימשה בעת הקמתה, תחת השלטון הבריטי, לשינוע ארגזי תפוזים דרך ראש העין, לוד ונמל יפו לכל קצוות האימפריה הבריטית. לאחר קום המדינה, השלוחה הזאת שימשה להבאת גזעי עצים ענקיים מאפריקה, דרך נמל חיפה אל תחנת פתח תקווה.


בעניין שלוחת המסילה לרמת השרון, היא כבר לא תצא אל הפועל כי מפעל תע"ש-רמה"ש מתוכנן להיהרס לטובת הקמת שכונת-ענק חדשה למגורים במז' רמת השרון.

כעת המפעל הוא בשלבי פירוק ופינוי מתקדמים.











 

ש מים

New member
צריך פשוט להסב אותה לרכבות נוסעים

במידה ואכן תיבנה במקום תעש שכונת מגורים (מה שממש לא ברור כרגע, לאור עלויות טיהור הקרקע ועוד), חיוני מאוד שיהיה לה קישור תחבורתי-מודרני (בעל "טביעת גלגל נמוכה"). רכבת מכל סוג היא כנראה האופציה העדיפה.
 

משה12333

New member
רכבת כבדה לא יכולה להיכנס לעיר לשכונות מגורים אלא לנסוע רק

בסמוך לעיר או באזור התעשייה שלה.

בראשון-לציון ובפ"ת התושבים התנגדו לשלוחת רכבת כבדה שתוכננה להיכנס לעירם וראשי שתי הערים ביטלו אותה.

בראשון-לציון תוכננה מסילת קישור בתוך שכונות המגורים המערביות בין מסילת 431 לבין מסילת האיילון. ראש העיר הנוכחי ביטל אותה ושלוחת הקישור הוסטה דרומה, מדרום לשכונות המגורים של ראשון-לציון.

בפ"ת, תוכננה שלוחה ממסילת הירקון שהיתה אמורה לעבור בגבול שבין בית העלמין סגולה לבין שכ' אם המושבות. תושבי שכ' אם המושבות התנגדו לה וראש העיר הנוכחי ביטל אותה. משרד התחבורה אינו מוכן עדיין לוותר על רצועת השטח הזאת ששייכת לרכבת ישראל ולהתיר לעיריית פ"ת לתכנן בה תכנונים כרצונה.

גם ברמת השרון, התושבים לא יסכימו לשלוחת מסילה של רכבת כבדה בתוך עירם.

אפילו לקווים של רכבת קלה יש התנגדות עזה בקרב תושבי הערים בארץ. אפילו לקווי BRT של אוטובוסים יש גם התנגדות. רכבת כבדה היא בכלל לא באה בחשבון מבחינת התושבים.

רמת השרון תקבל תחנת רכבת כבדה במסילת האיילון. זו תהיה תחנת הרב-מכר ליד גשר גנדי.

אם המסילה שתוכננה בעבר לאורך כביש 4 לא היתה מתבטלת, אז לתושבי השכונה הזאת ברמת-השרון היתה תחנה לידם בין נתיבי הנסיעה של כביש 4. שר התחבורה ביטל את מסילת כביש מס' 4 בין ראשון-לציון לחדרה שהיתה חלק מתת"ל 43.





 

אבישי ק

New member
בקריות זה סבבה ובמקומות אחרים זה לא?

אני חייב לציין שזה לא כלכך נורא כמו שמתארים את זה.
הרכבות היום לא עושות רעש כבעבר וזה מאד נוח שהתחנה נמצאת קרוב למרכז האוכלוסייה.
לBRT בחיפה והקריות לא הייתה התנגדות רבה. ההתנגדות הייתה בעיקר לשינויים של הקווים שהוכיחו עם הזמן שלא היו כלכך נוראים וגם לא מושלמים.
הייתה בישובים מסויימים התנגדויות, בחלקן מוצדקות, שנבעו מבורות וחוסר הבנה.
באזור המרכז, מחוץ לת"א, אחוז משתמשים בתח"צ הוא נמוך( הסיבות הן הרגלים, רמה סוציו אקונומית וכו...) לכן יש יותר התנגדויות להקמת מערכות להסעת המונים .ההתנגדויות שם לא מייצגות.
 
למעלה