שלוחה מפתיעה שתוכננה למסילת השרון החדשה - לתע"ש רמה"ש.
מתכנני מסילת השרון החדשה, שממוקמת בין נתיבי דרך 531, הכינו אפשרות לשלוחת מסילה שתתפצל דרומה ותגיע עד למפעלי תע"ש רמת-השרון.
שלוחת המסילה תוכננה להתפצל דרומה מהמסילה הראשית באזור של מחלף רעננה-גבעת ח"ן שבדרך 531.
זו לא יוזמה ייחודית כי לרכבת ישראל היו בעבר מס' שלוחות שכאלה שנכנסו למפעלי ענק באזור המרכז כדי לספק להם חומרי גלם.
בכפ"ס, היתה שלוחה שכזאת מהמסילה המזרחית הישנה שנכנסה לתוך מפעל "פקר פלדה" שנמצא במז' כפ"ס.
בעת תכנון המסילה המזרחית החדשה של ישראל, רכבת ישראל תכננה להשאיר את השלוחה כי היא לא שיערה שהמפעל ייהרס לטובת מתחם קניות פתוח ענק (מתחם G).
גם בפ"ת, היתה שלוחה מסילתית שהתפצלה דרומה ממסילת הירקון הישנה לתוך מפעל "עץ הזית" במע' פ"ת ועוד שלוחה שהתפצלה דרומה לתחנת הרכבת הישנה "פתח תקווה", במרכז העיר.
שלוחת עץ הזית נותקה ממסילת הירקון אך המסילה עדיין קיימת בשטח וסתם מפריעה לכלי הרכב שנוסעים בדרך אם המושבות (בקרוב, דרך שלמה שמלצר) כי היא חוצה את הכביש לרוחבו.
השלוחה השנייה שימשה בעת הקמתה, תחת השלטון הבריטי, לשינוע ארגזי תפוזים דרך ראש העין, לוד ונמל יפו לכל קצוות האימפריה הבריטית. לאחר קום המדינה, השלוחה הזאת שימשה להבאת גזעי עצים ענקיים מאפריקה, דרך נמל חיפה אל תחנת פתח תקווה.
בעניין שלוחת המסילה לרמת השרון, היא כבר לא תצא אל הפועל כי מפעל תע"ש-רמה"ש מתוכנן להיהרס לטובת הקמת שכונת-ענק חדשה למגורים במז' רמת השרון.
כעת המפעל הוא בשלבי פירוק ופינוי מתקדמים.
מתכנני מסילת השרון החדשה, שממוקמת בין נתיבי דרך 531, הכינו אפשרות לשלוחת מסילה שתתפצל דרומה ותגיע עד למפעלי תע"ש רמת-השרון.
שלוחת המסילה תוכננה להתפצל דרומה מהמסילה הראשית באזור של מחלף רעננה-גבעת ח"ן שבדרך 531.
זו לא יוזמה ייחודית כי לרכבת ישראל היו בעבר מס' שלוחות שכאלה שנכנסו למפעלי ענק באזור המרכז כדי לספק להם חומרי גלם.
בכפ"ס, היתה שלוחה שכזאת מהמסילה המזרחית הישנה שנכנסה לתוך מפעל "פקר פלדה" שנמצא במז' כפ"ס.
בעת תכנון המסילה המזרחית החדשה של ישראל, רכבת ישראל תכננה להשאיר את השלוחה כי היא לא שיערה שהמפעל ייהרס לטובת מתחם קניות פתוח ענק (מתחם G).
גם בפ"ת, היתה שלוחה מסילתית שהתפצלה דרומה ממסילת הירקון הישנה לתוך מפעל "עץ הזית" במע' פ"ת ועוד שלוחה שהתפצלה דרומה לתחנת הרכבת הישנה "פתח תקווה", במרכז העיר.
שלוחת עץ הזית נותקה ממסילת הירקון אך המסילה עדיין קיימת בשטח וסתם מפריעה לכלי הרכב שנוסעים בדרך אם המושבות (בקרוב, דרך שלמה שמלצר) כי היא חוצה את הכביש לרוחבו.
השלוחה השנייה שימשה בעת הקמתה, תחת השלטון הבריטי, לשינוע ארגזי תפוזים דרך ראש העין, לוד ונמל יפו לכל קצוות האימפריה הבריטית. לאחר קום המדינה, השלוחה הזאת שימשה להבאת גזעי עצים ענקיים מאפריקה, דרך נמל חיפה אל תחנת פתח תקווה.
בעניין שלוחת המסילה לרמת השרון, היא כבר לא תצא אל הפועל כי מפעל תע"ש-רמה"ש מתוכנן להיהרס לטובת הקמת שכונת-ענק חדשה למגורים במז' רמת השרון.
כעת המפעל הוא בשלבי פירוק ופינוי מתקדמים.