שלום אחים! מז"ט ושאלות!

שלום אחים! מז"ט ושאלות!

אני וואחד מירושלים-בן 23. גידלתי לפני הצבא אוסקר טייגר-יותר נכון 3 אוסקרים . הם היו צוות מנצח וחזק ששרדו לא מעט "התנסויות"(לא התעללות-אלא טעויות שאנשים שלא מומחים עושים בהיותם מגדלי דגים טירוניים) גידלתי אותם כשנתיים והם הגיעו ל 20 ס"מ כ"א היה לי ממש כיף לראות אותם בשלב מסויים קצת לפני הסוף-ניסית כ"טירון" להוסיף להם חברה ע"י הבאה של זוג טקססים קטנים (7 ס"מ) מיותר לציין שלמחרת קמתי וראיתי רק 3 אוסקרים !!!(ילדים, אם מגדלים דגים טורפים והם גדולים-אל תביאו להם טורפים שקטנים מהם פיזית!!!! ) בסוף כבר התגייסתי ואת הדגים הבאתי לחנות בחזרה.. כיום אני חושב על לחזור ולהקים אקווריום. רציתי לגדל הפעם פירנאות אדומות בטן. אשמח אם מישהו שמגדל יתן עוד פרטים. כמו מחיר איפה משיגים -והאם אפשר לגדל אותו עם אוסקרים
 

Suikun

New member
פיראנאות

פירנאות זה בהחלט לא חוקי. בכל מקרה, אי אפשר להחזיק אותם עם אוסקרים. פירנאות צריכות אקווריום ענק- בערך מטר ל2, ומערכת פילטרציה חזקה. בשביל שפירנאות ירגישו כמו בטבע, ויתנהגו כמו שהן צריכות להתנהג, הן צריכות להקה גדולה של כ30 פריטים- ואת זה אף מגדל פרטי לא יכול לספק.
 

Suikun

New member
אוסקרים

הבעיה באוסקרים שהם טורפים, גדולים ומלכלכים נורא. זה די מצמצם את הבחירות שלך. ציקלידים זה לא כל כך הנושא החזק אצלי, ככה שאני חושב שתצטרך לחכות לתגובה מהממחים פה.
 

glock X

New member
פיראנות אפשר לקנות

אבל קטנות, יש חנות בחיפה בצ'ק פוסט שנקראת האחים נחום שם תמצא פיראנות בגודל של כ-3 סנטימטרים, אלה דגים שגודלים למשקל של שלושה קילוגרמים וזה המון לדג, הם חיים בלהקות ככה שתצטרך מינימום 3-4 פריטים בתור התחלה, שתדע לך שזה דג שלא זז הרבה, ככה שלהסתכל עליהם זה משעמם, הם יכולים לרבוץ לך שעות בפינה מבלי לזוז, מחיר יחידה אני חושב זה 79 שקלים, התעניינתי ורציתי לגדל גם אבל אחרי שקיבלתי מידע ירדתי מהעיניין איתם אתה לא יכול להכניס שום סוג של דג אחר ככה שיהיה לך אקוואריום רק עם פיראנות לא שזה לא בסדר לגדל סוג אחד של דגים אבל לגדל סוג אחד שלא זז ולא מעניין זה לא זה אבל נו כל אחד והרצונות שלו אם בא לך לך על זה בסבבה, אני רציתי רק בישביל הפוזה שיענו הנה אני מגדל פיראנות אבל אם הפוזה תגרום לי להשתעמם ולא להיות מסופק אני יורד מזה מהר מאוד, אם אצלך זה שיקול יותר רציני אני מציע לך תחפור עוד קצת ותקבל יותר מידע עליהם מכמה אנשים ותגבש החלטה לאיזה כיוון אתה מעוניין ללכת בכל מה שקשור לגידול סוג מסויים של דגים. בהצלחה אחי
 
ציקלידים?

הבנתי שאפשר לשים ציקלידים ביחד-הם גם צבעוניים וגם יפים וגם טריטוריאלים... מה אתם אומרים? כמה אפשר לשים ביחד באקוואריום של מטר פנורמי?
 

wiz

New member
לאקווריום מטר פנורמי אל תביא

אוסקרים. מדובר על אקווריום של 120 ליטר, והוא קטן מדי לזוג אוסקרים, במיוחד אם אתה רוצה עוד דגים. אם אתה רוצה צבע ותנועה - לך על ציקלידים אפריקאים. הם קטנים יותר מהמאריקאים (אבל יותר אגרסיביים, צריך לדאוג להרבה טריטוריות), ואפשר להכניס יותר דגים באקווריום כזה. אם אתה רוצה אמריקאים בכל זאת (לדעתי ההתנהגות שלהם מעניינת יותר), אתה יכול לשלב ציקלידים קטנים ורגועים יותר מהאוסקרים (תוכים, זברות, סוורומים וכו').
 

wiz

New member
וואו... פסיקים? נקודות? ../images/Emo8.gif

באופן כללי אני מסכים עם הנאמר, ולא ממש ממליץ על פירנאות. הדגים האלה לא ממש מתאימים למתחילים, והם לא יספגו הרבה "טעויות"... הם זקוקים לאוכל חי (דגים), ומלבד הנזק הכספי, אני אישית לא יכול לראות ולתת יד להתעללות כזו. אגב, הפירנאות חוקיות בארץ, לאחר שבדקו ומצאו שהן לא יכולות לשרוד את החורף הישראלי. הדאגה היתה שמגדלים שמאסו בדג ישחררו אותו בכינרת או באחד ממקווי המים המתוקים בישראל, בהתחשב באופיו הקטלני של הדג...
כשהתברר שהפירנאות לא מסוגלות לשרוד את החורף, הן נהיו חוקיות. בכל מקרה לא כדאי לקנות אותן, לדעתי
. שותפים אפשריים לאוסקרים: טקסס, תוכים, שטן אדום, גרין טרור ושאר הציקלידים האמריקאיים האגרסיביים. חשוב מאוד לדאוג לנפח מים ולטריטוריות שיספיקו לכל הדגים, ולבנות מערכת פילטרציה שתוכל להחזיק את עדר הבהמות. לטעמי, אקווריום מין של אוסקרים (בלבד) יכול להיות מדהים, ולא חייבים לנסות ולשלב אותם עם דגים אחרים.
 
מה????

אמרו כאן שאקווריום מטר פנורמי הוא קטן מדי לזוג אוסקרים??? באמת! כשהיו לי 3 אוסקרים הם גדלו למימדים יפים באקווריום יותר קטן ממטר פנורמי...
 

Suikun

New member
../images/Emo46.gif

זה הענייין באוסקרים! אתה יכול לתקוע אוסקר באקווריום באורך של עשרה סנטימטר, והוא יגדל לך עד שהוא ימלא את כל האקווריום! הם לא מפסיקים לגדול! אבל מה לעשות, הם כן סובלים כשהשטח קטן עליהם. הגודל המומלץ הוא בערך 1.20 לזוג אוסקרים, מה לעשות.
 
בדיוק כמוך הייתי

לקח לי זמן לקלוט את ההבדלים בין אמריקאים לאפריקאים. בעקרון, אלו 2 סוג ציקלידים שונים לחלוטין. שמם נובע מהאגמים בהם גדלו. היות והם לא מורגלים להיות ביחד, מומלץ לא לשלב בין אפריקאים לאמריקאיים, לכן אם ברצונך ללכת על ציקלידים, ברר קודם מה עדיף מבחינתך מבחינה חיצונית והתנהגותית (יש ציקלידים אגרסיביים יותר ויש כאלה שפחות ומומלץ לא לערבב). דוג' לאפריקאים: פיקוק, קורוליוס, מלכה ויקטוריה, גב אש דוג' לאמריקאים: טקסס,תוכים, שטן אדום, גרין טרור לי לדוג' לא היה את הידע שיש לי עכשיו (והוא עדין יחסית מוגבל) והמוכר פשוט עבד עלי בעיניים. הואעשה לי שילוב איום של אפריקאים עדינים עם אמריקאים אגרסייבים, דגי להקות עדינים שנטרפו ללא רחמים, וכו'. אחרי התייעצות עם מי שמבין בדגים החלטתי להחליף את כל האוכ' לאפריקאים, ואני מאד מאד מרוצה. האקווריום רגוע ושקט, כולם מסתדרים עם כולם, והצבעים מהממים ולפני שתחליט על דגים, רצוי גם שתחליט על סוג אקווריום: האם צמחיה טבעית, או שאולי מסלעה עם צמחי פלסטיק?
 

adiemus

New member
זברה אדומה או תוכים

אלא יכולים להשתלב עם אוסקרים
 
למעלה