שמים ירוקים
New member
שלום, אני בדילמה מוסרית ואשמח לתגובות.
אמי בת ה-83 עברה לפני כשלוש שנים לדיור מוגן לאחר שבר בברך, לפני כחודש נפלה ושברה את האגן, בעקבות כך עברה למח' סיעודית, ומשם המצב הדרדר, חיתולים וכיוב'. איזה חירות מינימלית על חייה שנשארה לה, נלקחה ממנה, וכיום נתונה לגחמות הסביבה, על מנת לספק את רצונותיה, ומנסה להשיג דברים באמצעים מניפולטיביים. היא הופנתה לשיחה אצל פסיכוגריאטר, ללא ידיעתה, בעורמה כביכול, ושבן משפחה יהיה נוכח. היא לא שיתפה פעולה עם אותו רופא, ולכן הרופא נעזר בבן המשפחה הנוכח (אני) להשגת מידע, שבאיזשהו מקום לא סופק מהמטופל עצמו, אלא יותר מאיך שזה נראה לי. כתוצאה מכך, ניתן לנו מרשם לתרופה שמטפלת בפסיכוזות, כדי להוריד את מינון החשדנות, וליצור שיתוף פעולה מסויים. אני רואה בזה אובדן חירות האדם לגופו, שכן, אם אמי אינה רוצה לשתף פעולה, היא לא חייבת בכך, זוהי בחירתה. מי אני שאחליט על אופן חייה? אודה לתגובתכם.
אמי בת ה-83 עברה לפני כשלוש שנים לדיור מוגן לאחר שבר בברך, לפני כחודש נפלה ושברה את האגן, בעקבות כך עברה למח' סיעודית, ומשם המצב הדרדר, חיתולים וכיוב'. איזה חירות מינימלית על חייה שנשארה לה, נלקחה ממנה, וכיום נתונה לגחמות הסביבה, על מנת לספק את רצונותיה, ומנסה להשיג דברים באמצעים מניפולטיביים. היא הופנתה לשיחה אצל פסיכוגריאטר, ללא ידיעתה, בעורמה כביכול, ושבן משפחה יהיה נוכח. היא לא שיתפה פעולה עם אותו רופא, ולכן הרופא נעזר בבן המשפחה הנוכח (אני) להשגת מידע, שבאיזשהו מקום לא סופק מהמטופל עצמו, אלא יותר מאיך שזה נראה לי. כתוצאה מכך, ניתן לנו מרשם לתרופה שמטפלת בפסיכוזות, כדי להוריד את מינון החשדנות, וליצור שיתוף פעולה מסויים. אני רואה בזה אובדן חירות האדם לגופו, שכן, אם אמי אינה רוצה לשתף פעולה, היא לא חייבת בכך, זוהי בחירתה. מי אני שאחליט על אופן חייה? אודה לתגובתכם.