שלום, אני חדשה כאן. אני כבר מספר

אנילה1

New member
שלום, אני חדשה כאן. אני כבר מספר

ימים לא אוכלת פחמימות. ואני מרגישה הרבה יותר טוב. אני בעודף משקל גדול, אבל זאת לא הסיבה שהפסקתי לאכול פחמימות. הסיבה היא ששמתי לב שאני דומעת הרבה אחרי אכילת לחם, או כל פחמימה אחרת. ולפעמים אחרי עוגה אני מקבלת סחרחורת. בדיקות הסוכר שלי נורמליות. עכשיו אני מרגישה יותר טוב. אני מתכוונת לא לאכול פחמימות מספר חודשים, ואולי במשך הזמן להוסיף פרי אחד ליום. שזאת גם פחמימה. נכון שיש דברים טובים בלחם מלא. אבל אחליף את הלחם בכף נבט חיטה ליום. זה מספיק לויטמין בי. מקווה שלא אפתח לזה אלרגיה. לא ויתרתי על הפחמימות בגלל עודף משקל, אלא משום שנעשיתי אלרגית אליהם. היה לי בנוסף לדמעות גם קוצר נשימה, דלקת בכל הקיבה, סינוסים מלאים בליחה, וסחרחורות. רוב הדברים האלה מתחילים להעלם. אני כבר לא דומעת, איזו הקלה. יש לי בעיה מסויימת עם האוכל. גם במוצרי חלב אני לא יכולה להגזים. לכן אני אוכלת 3 פרוסות של גבינה צהובה 9 אחוז במשך היום כשאני מאוד רעבה. שמתי לב שכל פרוסה היא בערך 25 קלוריות. והיא גם מקור טוב לסידן. השאלה שלי היא לגבי הביצים שאני אוכלת בבוקר. אני מכינה לעצמי חביתה מביצה אחת שלימה ו4 חלבונים (לבנים). אני מקבלת חביתה גדולה שמשביעה אותי, אותה אני אוכלת עם ירקות טריים. האם זה בסדר? הבנתי שלבנים של ביצה אפשר לאכול כמה שרוצים. אני לא אלרגית לביצים. בצהרים אני שותה מרק עוף זך. אוכלת ירקות מרק קישואים בעיקר ומעט גזר. ואוכלת עוף מבושל עד שאני שבעה. לפעמים רבע עוף ולפעמים יותר. נשארה לי הארוחה של הערב. דגים אני לא אוכלת כי הם גורמים לי לפצעים בפנים. (אין לי מושג מדוע). אני מתכוונת לקחת טבליות של אומגה 3 במקום הדגים. אבל אין לי מושג מה אני אמורה לאכול בערב? שוב בשר עם ירקות? אודה לך על הייעוץ.
 

Naughty Girl1

New member
לא שמעתי על אנשים שאלרגים לפחמימה

אבל אם את אומרת..
בכל אופן, בלי פחמימות יהיה לך קשה לתפקד. אנחנו מקבלים מהקבוצה הזו המון אנרגיה. הם גם אחראים על מצבי הרוח. גרוע מאוד שהפסקת לאכול מהם. היום לי ימים שלא אכלתי המון פחמימות - הרגשתי עייפה, חסרת אנרגיות, מדוכאת, עצבנית.
 

oRSuKy

New member
אני לא ממש מבינה בדברים האלה

אבל אם את אלרגית לקבוצה הזו...שממה שהבנתי היא חשובה מאוד...כדאי לך ללכת ליעוץ של רופא...אולי יש דרך להפסיק את האלרגיה!
 
חשבת אולי

א. שיכול להיות שאת אלרגית לקמח ולא לפחמימות? מכיוון שזו אלרגיה שבאמת קיימת, ואלרגיה לפחמימות זה דבר שלא קיים, איכשהו זה נראה לי כיוון יותר הגיוני. ב. שאולי את אלרגית למרכיב אחר במאכלים האלה ולא לפחמימות? אלא אם כן אכלת תפוח אדמה נקי, שאין בו שום מרכיב מלבד תפוח אדמה, וגם אז נוצרו לךא ותן תגובות, לא ברור לי איך קבעת שהפחמימות גורמות לאלרגיה ולא מרכיב אחר באוכל. ג. שאולי יש לך אלרגיה עונתית כי אנחנו עכשיו בעונת מעבר, ואלרגיה עונתית גורמת בין היתר לדמיעה בעיניים? ד. חשבת ללכת לרופא שיאבחן את זה, לפני שאבחנת את עצמך בלי שום בדיקה וגם נתת לעצמך התווית טיפול בלי שום נתון ממשי להסתמך עליו?
 

רון ו

New member
אבחנה אופיינית של נטרופתים

האבחנה היא כנראה כוללנית ומתאפיינת באלרגיה לקמח וחלב. ברם, יש כנראה סימוכין לדעה הנ"ל כי יותר ויותר דיאטות פוסלות פחמימות בצורת עמילנים וצריכה רבה של חלב. הבשורה הטובה היא שיש מגוון מקורות מצוינים לפחמימות ירקות קטניות ופירות ותחליף לחלב בצורת משקה סויה. מקורות אופייניים לחלבון מכילים גם פחמימות. בקשר לארוחת ערב האם ניסית כוסמת מבושלת בשילוב ירקות? או מעט חומוס, קינואה, עדשים, דוחן שהוא מקור אנרגיה מעולה ומכיל את כל חומצות האמינו - משמש כבסיס תזונתי בארצות נחשלות. וכמובן מגוון ירקות מבושלים וטופו שאישית לא טעים לי...
 

אנילה1

New member
רון ו תודה עבור התשובה.

אני כרגע מרגישה יותר טוב בלי פחמימות. נראה לי שיש לזה קשר לערך הגליקמי שלהם. לפיכך כוסמת או דוחן או קינואה לא באים בחשבון. אבל מצאתי דברים נוספים שאני יכולה לאכול כשאני מאוד רעבה, בוטנים בכמות קטנה. 15 קטנים ושקדים לא קלויים, גם בכמות קטנה. 15 קטנים. בערב אני יכולה לאכול חצי כוס גרגירי חומוס מבושלים. וסלט חסה. לצערי אני גם אלרגית לכל הסויות למינהן, אז זה לא בא בחשבון. אני מרגישה שהגוף מפריש עכשיו נוזלים עודפים בדיאטת החלבונים הזאת. אני כבר מסוגלת לקפל איברים די בקלות. והעיקר, אני לא מרגישה רעב, או צורך למתוק. איזו הקלה. אני לא חלשה, להיפך מרגישה הקלה. לפי דעתי הייתי בדרך לסוכרת, והצלחתי לעצור אותה. אני ממשיכה בדרכי. ולכל אלה ששולחים אותי לרופאים או דיאטנים, הייתי אצל המונים. והם לא ממש יודעים מה לייעץ. הדיאטנית האחרונה נתנה לי את דיאטת הלחם של אולגה רז שזה היה אסון בשבילי. למה שלא אקשיב לגוף שלי. אוכל זה לא תרופה. זה רק אוכל. ממה צריך כל כך להזהר?
 

רון ו

New member
בעיקר מנזק לכליות

אני מעריך שאת מרגישה יותר טוב מעצם הירידה במשקל הפרשה של הרבה נוזלים לאו דוקא מבשרת טובות בעקרון התאים מתרוקנים מנוזלים לפני פירוק רקמות וקשה להעריך אם אלו תאי שומן או שריר. עודף החלבון יוצר עומס על הכליות והגוף נאלץ להשתמש בתהליכים של המרת החלבון למקור אנרגיה. לדעתי זה טוב לתקופה של מספר שבועות אח"כ תעשי לעצמך הערכה מחדש איך לגוון את התפריט במקורות אנרגיה טובים הרבה ירקות, פרי הדר אגוזים ורצוי כמה שיני שום לחזוק המערכת החיסונית.
 

אנילה1

New member
רון ו שום אני בחיים לא אוכלת.

אני מוסיפה לדיאטה בוטנים, שקדים, ואגוזים. אני חושבת שזה מספיק, ולא יזיק לכליות. יש לי עוד שאלה.. אני אוהבת מאוד ביצים. ואני מכינה לעצמי חביתה גדולה מביצה אחת שלימה וחלבונים (הלבן של הביצה) מ-4 ביצים. זורקת את החלמונים בשברון לב, אני אוהבת חלמונים. אבל זה הרבה מדי. האם זה בסדר? הבנתי שחלבונים אפשר לאכול כמה שרוצים. אין הגבלה.
 
למעלה