שלום אני חדשויש לי שאלה

natangold

New member
שלום אני חדשויש לי שאלה

קצת טיפשית אמנם אבל מי זאת ורה בשיר ורה באלבום החומה אני חשבתי שזאת חברתו של ווטרס שעזבה אותו בגלל המעמד שלו אם משהוא כזה אבל מן הסתם אני טועה אני אודה לכם אם תשלחו לי תשובה
 

Jam Head

New member
אממ...

ורה לין , הייתה זמרת בריטית מאוד מפורסמת בסוף שנות ה- 40 ותחילת שנות ה- 50 , היא שרה את השיר " One Sunny Day " שהיה מן שיר לסוף מלחמת העולם ה-2 , היא מוזכרת בחומה , ואני מניח שזה למה שאתה שואל.
 

natangold

New member
כן אבל...

זה לא עונה לי למה הוא הזכיר דוקא אותה מבין כל האחרות מה היא הייתה בשבילו and u ran 2 catch up with the sun but it sinking and racing around to come up behind u again the sun is the same in a relative way but u older shorter of breath and one day closer to death
 
לי נראה

שווטרס מזכיר אותה בגלל שהשיר שהיא שרה מדבר על עתיד טוב יותר, ואחת השאלות שווטרס שואל (גם ב"החומה" וגם בתקליטים הבאים שעשה - Final Cut ותקליטי הסולו שלו) זו השאלה האם באמת העולם שלאחר מלחמת העולם השניה הוא טוב יותר משהיה לפניה. ווטרס מטיל בכך ספק.
 

natangold

New member
תודה ובינתיים...

אני הולך לשרוץ בפורום הזה די הרבה ונמאס לי מהשם המאפן שלי איך מחליפים כינוי בלי לשנות זהות? חוץ מזה שמתם לב לדימיון בין קווין לפינק פלויד גם בשיר אופניים של שניהם וגם בשיר ההצגה חייבת להימשך אני אודה לכם אם תתיחסו we r all presoners here of our on device אני חושב משמע אני אדם אני שונא משמע אני אדם אני אוהב משמע אני אדם אני פוגע משמע אני אדם אני פטתי משמע אני אדם
 

egg

New member
לאיזה דמיון אתה מתכוון?

אם לדימיון בשירים עצמם, אז ממש לא שמתי לב (כי זה שירים שונים לגמרי!), ואם בדמיון בשם, אז זה גם לא מדויק, כי ה"אופניים" הם פעם bike ופעם bicycle... תעשו את מלאכת השיוך בעצמכם... ואם באמת התכוונת לשמות השירים ותו לו, דע לך שיש המוווווון שירים בעלי שמות דומים וזהים ללהקות שונות. זה לא איזה קשר מיוחד בין קווין לפינק פלויד...
 

natangold

New member
לא רק בשמות

גם באפקטים בשיר אופניים ובמשמעות שהמקור שלה דומה בההצגה חייבת להימשך אבל אולי לא מה אני מבין וגם ששני האופניים הם שירים ילדותיים על הנייר אבל לא בין השורות im not so fucking special there is no one so special im just a weirdo like everyone
 

natangold

New member
אני אסביר לך

האפקט של צלצולי האופניים בשני השירים אתה לא יכול להגיד ששני השירים לא ילדותיים וגם ההתעקשות על השייכות iwant to ride MY bicickle ו i give it to u if i could but i burrow it אין דימיון מוחץץ אבל לא יודע אני מוצא קשר לגבי ההצגה חייבת להימשך זה ברור לגמרי ששני השירים מדברים על אותו דבר לא משנה כל אחד ומה שהוא מבין אני לא פנוי עכשיו אז אחכ נמשיך mother should i build awall i allready build a world but a wall? idont succeed
 
זה יהיה נחמד

אם תשתמש בסימני פיסוק, כגון פסיקים, נקודות, סימני שאלה וכו'. כך, נוכל להבין יותר טוב למה אתה מתכוון. לעצם העניין, אם הבנתי אותך נכון, לדעתי אין שום קשר בין Bike של בארט לשיר של קווין, חוץ מזה ששניהם לכאורה על אופניים. את Bike אני מבינה; זהו שיר כאילו-ילדותי, אך כמו כל השירים של בארט, יש לו רבדים רבים נוספים. לגבי השיר של קווין - לא שמעתי אותו מזמן. אותי תוכל להאיר עינינו? כנ"ל לגבי The show must go on.
 

natangold

New member
טוב אז ככה

עיינתי שוב במילים של המירוץ, ואפשר לראות דמיון קטן. שניהם שירים שלכאורה נשמעים ילדותיים בשמיעה ראשונה ולאחר קצת זמן אתה מגלה שלא. אולי פשוט האופניים כאן זה המטאפורה לחיים הילדותיים והנאיביים בלי השפעת האינטרסים וכל זה. בשיר של קווין זה יותר בולט, שהוא אומר לא רוצה להלחם עזוב אותי אני רק רוצה לרכוב על האופניים. אפשר להבין מזה שעזוב אותי מאינטרסים ומענייני מבוגרים אני רוצה לחזור לתמימות הילדותית מה שמזכיר את סיד גם בשיר עצמו וגם בכלליות(קראתי כאן נראה לי נאפוליון כתב שסיד רצה בדיוק מה שפרדי רצה) כמו שאמרתי זה קשר קלוש. השיר של סיד הוא ממש מסובך ואני אודה לכם אם תעזרו לי לפענח אותו. לגבי ההצגה חייבת להימשך. בשני השירים ולדעתי ברור, ששני האנשים כלואים בתוך ההצגה למרות שמבפנים הם מתפרקים. ואולי כאן זה ממש דומה כי שני האנשים היו באותו מצב שהם היו אלילי רוק והם היו חייבים לשמור על ההצגה. אז זה מצב שזועק התפרקות מבפנים כי אתה לא יכול להחצין את זה. וכידוע האמנים הם בני אדם שנוטים להתמווטיות. אולי כאן מה ששונה שבשיר של רוג'ר, מי שמחייב אותו להמשיך בהצגה זה אחרים ובשיר של פרדי זה יותר נראה שהוא עצמו. אבל אולי לא. לא כל כך ברור גם לא יודע מה זה משנה. נ.ב. אני יודע שקצת מבולגן זה בגלל שאני לא יודע לתכנן מראש מה אני הולך להגיד זה פשוט נשפך לי אז אין לזה סדר כזה אני עמכם הסליחה. אבל פיסקתי התקדמתי לאט לאט בסוף אני אהיה רומן גארי.
 
לגבי Bike / Bicycle Race

פלצנות בדרך! שני השירים אכן עושים שימוש באופניים כמטפורה לתמימות, אבל "כוונת המשורר" בכל אחד מהם שונה לגמרי, שלא לדבר על כך שרמת הכתיבה היא, אמממ, לא זהה בשניהם, בוא נגיד את זה כך. ה"מסר" של מרקורי, אם בכלל אפשר לדבר על "מסר" בשיר הוא, כפי שכתבת, שהדובר מאס בחיים ה"מסובכים" - הפוליטיקה, התקשורת וכו' - ומעדיף את הפשטות של רכיבה על אופניים. (מה שלא ברור בדיוק זה איך משתלבות ה-"fat bottomed girls" בכל הסיפור). בכל מקרה, לא מדובר כאן בשיר "עמוק" במיוחד. או בכלל. Bike זה סיפור אחר לגמרי. כמו במרבית שיריו, בארט עושה כאן שימוש בדימויים מעולם הילדות כדי לדבר על דברים לא ילדותיים בכלל. שים לב שבכל שיריו יש, לצד ה"תמימות" הילדותית-לכאורה, גם אלמנטים של פחד או איום, ואי-רציונליות, המבוטאים או דרך המילים עצמן, או באמצעות המוסיקה. זהו מעין זרם תת-קרקעי, זדוני, הנמצא כל הזמן ברקע. עד היום לא יודעים אם הכוונה של בארט היתה לאיום הקיים בבגרות או בילדות - ולצערנו לא ניתן לשאול אותו. Bike הוא אחת הדוגמאות הבולטות לכך. זהו שיר גאוני (באמת; זו לא הגזמה לשם ההגזמה). לעומת מרקורי, שמזכיר את עולם הפוליטיקה והבידור בשירו, ה"עולם" של בארט הוא העולם הנפשי, הפנימי. בארט מושך אותנו לתוך העולם הזה, שבו תמימות, אי רציונליות, פחד, אהבה ואבדן מצויים זה בצד זה. והוא עושה זאת בדרך שרק מעט כותבים מסוגלים לה, תוך שילוב - פשוט מדהים - של מילים ומוסיקה, לשם יצירת אפקט זה. זה יקח יותר מדי מקום לנתח כל שורה, מה גם שזה עלול לשעמם רבים. בוא נאמר כך: הדובר בשיר מציע לחברתו את ה"אוצרות" שלו, הדברים הכי יקרים לו, כביטוי לאהבתו: האופניים (שאינם שלו. הוא סחב אותם ממישהו), את הגלימה שלו (שיש בה קרע, ולא ברור מאיפה השיג אותה), את העכבר שלו, ג'רלד (שהוא מזדקן, ואין לו בית) ואת חדר המנגינות שלו - המלא ברעשים, שעונים, וצלילים מפחידים. מחד, זהו עולם תמים ומשעשע, אך מאידך זהו עולם פנימי "סגור"- הדובר אומר על חברתו "את סוג של בת שתתאים לעולם שלי". זהו גם עולם לא יציב (האופניים אינם שלו, העכבר חסר בית, הגלימה קרועה (וכמו כן "גלימה" היא מילה המתקשרת לעולם המאגיה, האי-רציונליות) ולכן נראה מאיים, במיוחד כאשר הדברים מוצגים כאילו הם מושמעים מפיו של ילד. הצלילים המוזרים בסוף נשמעים, באזני רבים, לא רק כמאיימים אלא גם כמסמנים אי-שפיות כלשהי (אם כי, הניתוח נעשה כמובן בדיעבד, כאשר אנו יודעים מה קרה לבארט). בארט גם עושה שימוש יחודי במקצב, כשהוא שובר את המשקל 4/4 (הוא עשה את זה הרבה בשירים שלו, והיה בין הראשונים לעשות זאת), תוך ויתור מוחלט על הריתם'נ'בלוז שהיווה את הבסיס לכמעט כל הרוק הבריטי עד לזמנו. וזו, לפחות, דעתי. את ההשוואות בין שני ה-The Show Must Go On אני משאירה לאחרים.
 

emmily plays

New member
כל הכבוד ציפציף

כבוגרת 5 יחידות ספרות בהצטיינות(אני כבר מזמן לא בביצפר) אני יכולה להגיד שעשית ניתוח ספרותי שווה ביותר .אפשר ניתוח על עוד שירים?.?.
 
אם זו פלצנות...

המורה שלי לספרות צריכה לתלות על עצמה שלט שמודיע ברבים: "פלצנית מדופלמת".
 

Miss CB

New member
|כפיים|

כי אין לזה סמיילי
וואו זה ממש... לא איך שראיתי את השיר... סחתיין על הניתוח, גרמת לי להסתכל לגמרי שונה על השיר הזה!
 
../images/Emo51.gif../images/Emo51.gif../images/Emo51.gif לכולם

"אמילי", אם תסתכלי בעמודים קודמים, תמצאי שרשורים ובהם ניתוח של שירים נוספים, ביניהם של תומר (פינוקיו) ושלי. אגב תומר, מה קרה להמשך שרשור ניתוח השירים שלך? שכחתי כבר מה היה השיר האחרון שהעלית. האם התייחסתי אליו? אם לא, אחפש ואוסיף הערות. Miss CB, איך ראית את השיר מקודם? אשמח לשמוע.
 

Miss CB

New member
זה באמת משונה...

אבל.. נכנסתי וראיתי את הזהו שכתבת כאילו כבר העלית אותו ואז הגבתי... איך זה יצא בזמן אחר? אולי כי המחשבים שלנו לא מסונכרנים? טוב זה ממש מוזר. את יכולה לקרוא לי טלי, אגב (=
 

Miss CB

New member
אוי בלה בלה בלה מעליי...

עזבי אני מתוסבכת.. חשבתי שהיה בעיה עם הזמן שהעלית את הזהו ואז הגבתי היה הפוך ואז זה מוזר.. נההה... קיצר! איך *ראיתי* את השיר קודם: לא ידועת, לא חשבתי על זה הרבה, זה מין שיר ילדותי כזה אבל לא אינפנטילי לגמרי אלא חמוד כזה. הוא מביע אהבה אמיתית - הרי הוא מוכן לתת את הדברים שלו בשביל להיות עם הנערה הזו, שתמאימה לו לעולם... אבל לא עלה לי לראש מה שכתבת על העובדה שזה עולם לא-עולם (אופניים סחובות, לעכבר אין בית וכל זה)
 

natangold

New member
בלי עין הרע

הפצצת אותי אחלה ניתוח אבל מה שלא הבנתי זה מה שבארט מנסה להגיד כאן האם בזה שהוא מראה לבחורה את עולמו הלא מוחשי והשונה או איך שתקראי לזה הוא מנסה לקרב או לרחק אותה (לדעתי שניהם עד כמה שזה נשמע מוזר) מה המטרה שלו בשיר להגיד מה? לפי הניתוח שלך אז מה שבארט מעוניין שהבחורה תקבל אותו כמו שהוא עם כל הפגמים עם כל הבעיות וזה מה שהופך אותה למתאימה בשבילו אבל מצד שני הוא רק מציע לה את הדברים הוא לא מבקש ממנה שתקח והאופניים הוא לא נותן לה בגלל שהאופניים הם לא שלו הם גנובות ממישהוא אחר אז מה זה האופניים האלה אולי האופניים מגונדרות כל הדברים קרועים והרוסים ורק לאופניים יש דברים שיגרמו להם להיראות יותר טוב כל האחרים קרועים אז אולי האופניים כאן זה המעטפת החיצונית שלו החומה שלו המגן מה שגורם לו להיראות טוב כשבפנים הוא מיושן ומכוער והוא מעוניין שהבחורה תכיר את ה"אני האמיתי" שלו ואז היא תהיה מתאימה בשבילו? האמת היא שאני יורה באפלה ומן הסתם אני (שוב) מפספס נ.ב. מה שכתבת לא פלצנות זה כבר פלצנות
 
זה קצת יותר פשוט..

או אולי יותר מסובך. בשיר הזה הדובר מציע לה באמת את כל הדברים האלו כדי לקרב אותה, אבל הפגמים שבהם (כולל באופניים) מעידים על עולמו הנפשי הפגום. מה שלא ברור זה אם הוא מודע לכך או לא. תראו, את כל השירים של בארט אנחנו מפרשים היום, בעצם, לאור מה שקרה לו. זה בלתי נמנע - הן בגלל שהנושא העיקרי ברוב השירים שלו זה הוא עצמו ועולמו הנפשי והן בגלל הפסיכולוגיה שלנו עצמנו (אנחנו מחפשים "רמזים" למה שקרה לו בשירים כדי לתת משמעות לטרגדיה, שהיא לכאורה "לא פיירית" וחסרת הגיון). לכן, יש כאן שתי אפשרויות, בעצם. אחת היא שבארט היה מודע לפגיעות שבו, וכתב על כך במודע. לאופציה הזו יש רמזים, בשירים מאוחרים יותר שלו. אפשרות שניה היא שהכתיבה שלו היתה בלתי-מודעת, היינו, הוא ניסה לכתוב שיר אהבה נאיבי, אבל הפגמים שהוא מצא בעצמו באופן תת-מודע, השתקפו בכתוב. שתי האופציות אפשריות באותה מידה, מבחינתי. בכל מקרה, נתן, בארט לא מנסה בשיר לעשות על הבחורה רושם מזוייף - הוא מציג את עצמו בדיוק כמו שהוא. הוא גם עשה את זה בשירים מאוחרים יותר, כפי שכתבתי - וזה אחד הדברים שהופכים אותו לאמן גדול.
 
למעלה