שלום, אני רציתי לברר לגבי תהליך התביעה.

yonatan230

New member
שלום, אני רציתי לברר לגבי תהליך התביעה.

לפני מספר ימים שמתי את הטלפון שלי לתיקון במעבדת טלפונים, התיקון היה החלפת שקע טעינה שבור.
יצאתי להסתובב באיזור עד שהמכשיר יהיה מוכן תוך הבטחה שהמכשיר יתוקן בכשעה בערך.
לאחר 45 דקות קיבלתי טלפון מהמעבדה והטכנאי הודיע לי שחוץ משקע הטעינה יש לי עוד בעיה אחרת במכשיר, יש לציין שהמכשיר עבד מצויין לפני כן ורק בגלל חוסר היכולת להטעין אותו, המכשיר לא נדלק.
הגעתי למעבדה ונאמר לי שאני יכול להשאיר את המכשיר אצלם לבדיקה מעמיקה, אך הרחתי משהו לא טוב בסיפור והחלטתי לקחת את המכשיר אחרי שהם תיקנו לי רק את השקע טעינה
כאש פתחתי את המכשיר אצלם התברר שהם שמו לי שקע טעינה שאינו מקורי או דומה למקורי, ושחיפוי המתכת שהיה על שקע הטעינה הוסר. ביקשתי מהם את חיפוי המתכת והם הביאו לי אותו שהוא עקום ונראה כאילו נתלש ממקומו.

למחרת גיליתי שניתן לשלוח לתיקון את המכשיר אצל היבואן הרשמי בישראל אפילו שהמכשיר לא נרכש דרכם.
לאחר בדיקתם התברר שנעשה נזק למכשיר בזמן ניסיון של החלפת שקע הטעינה, היות ומי שניסה להחליף את השקע טעינה תלש את החיפוי מתכת העליון של שקע הטעינה וגרם לנזק בלתי הפיך.
יש לציין שתיקון המכשיר אצל היבואן בעלות של 1200 ש"ח שזה קרוב למחירו של מכשיר חדש ולכן החלטתי לא לתקן.

מה אני צריך להביא איתי למשפט? תמונות? הצהרה שלי?

האם אני צריך לפנות למעבדה שגרמה לי לנזק ולדרוש פיצוי כספי על הנזק שנגרם, לפני שאני פונה לערכאות משפטיות?

ומה אני עושה במקרה שבו המעבדה תדרוש ממני את המכשיר כדי שיתוקן אצלם בחינם? (איבדתי את אמוני בהם ואני אינני מעוניין שהם יטפלו לי יותר במכשיר)

תודה רבה מראש
יונתן
 
תשובות:

1. צריך להגיש כתב תביעה, לספר בו בדיוק מה קרה. אין צורך לצרף תצהיר.

2. לצרף לכתב התביעה כל ראיה שיש לך, ולהביא אותה איתך לדיון עצמו. תמונות, למשל, עוברות מאוד לא טוב במחשבי בית המשפט, ורצוי שיהיו איתך במועד הדיון באיכות גבוהה, אם יש כאלה.

3. רצוי מאוד לפנות קודם בכתב ולבקש פיצוי, לפני תביעה.

4. אם אינך מעוניין שיתקנו, אתה יכול להגיש תביעה. בחלק מהמקרים בית משפט קיבל טענה של חוסר אמון. אבל צריכה להיות לזה סיבה מוצקה.
 

yonatan230

New member
תודה לך על המענה המהיר, יש לי עוד 3 שאלות

קודם כל פעלתי בעצתך ופניתי אליהם במייל וביקשתי פיצוי שכלל את עלות התיקון שבוצע אצלם במעבדה + עלות בדיקת מעבדת היבואן לאיבחון הנזק שנעשה למכשיר + עלות התיקון לפי מעבדת היבואן.

הפיצוי היחיד שהם היו מוכנים לשלם לי הוא בעבור ה"תיקון" שבוצע אצלהם במעבדה, שכמובן הסב לי נזק כספי גבוה.

ובשלב זה סיימתי את ההתכתבות איתם.

עכשיו לשאלות:

1. האם ניתן לבדוק שיש לי קייס לפני שאני מתחיל בתהליך התביעה?

2. באיזו עיר אני תובע אותם? אני גר בהרצליה והם נמצאים בראשון לציון.

3.האם אני יכול לכלול בתביעה חוץ מעלויות התיקון עצמו הוצאות נסיעה, הוצאות משפט, הפסד ימי עבודה, עוגמת נפש? ואיך אני מחשב פיצוי על עוגמת נפש?

תודה רבה
יונתן
 
כדי לרדת לעומקו של עניין, כדאי לקיים פגישת

ייעוץ עם עו"ד (איתי או כל עם עו"ד אחר המתמחה בצרכנות ובתביעות קטנות). אם תרצה פרטים, שלח מסר בפרטי
 
למעלה