שלום, אפשר להתייעץ איתכם?

shir300

New member
שלום, אפשר להתייעץ איתכם?

מחר אני מתחילה שיעור ראשון עם קבוצה חדשה של ילדים בתיאטרון בובות. יהיו כ-15 ילדים בני 7-8, במסגרת צהרון בבית ספר. מטרת השיעור הזה היא קודם כל לתת להם להכיר את הנושא כדי שיוכלו לבחור אם להמשיך בחוג. מבחינתי המטרות של העבודה הן בדגש חינוכי- רגשי, לצד הדגש האמנותי כלומר שהילדים ילמדו שהבובה היא כלי ביטוי אישי, שכל חפץ ניתן להאנשה והחומר הוא האמצעי המשמש לכך. אני מתלבטת אם להביא לשיעור הראשון בובות מוכנות ולהתרכז בעיקר בהפעלה, הכרות עם הבובה,ה ויצירת סיטואציות דרמטיות בין הבובות שהילדים יבחרו, או ליצור איתם בובה ואז להגיע להפעלה, (יש לי בסך הכל שעה ורבע). במקרה השני הם יוצאים עם משהו שהם יצרו מהשיעור ושייוכלו לשחק איתו גם במשך השבוע, וזה יתרון. מה דעתכם? עם איזה סוג בובה היתם בוחרים לפתוח? הרבה תודה ולילה טוב שיר
 
שלום שיר

אני באופן אישי הייתי בוחר באפשרות הראשונה,גם בגלל הזמן הקצר יחסית שעומד לרשותך (בשעה ורבע קשה גם ליצור בובה עם 15 משתתפים וגם להפעלה) אבל לא רק בגלל זה. אני חושב שהמפגש הראשון הוא מעין הכרות עם עולם הבובות וסוגיהן והצהרת כוונות למה יכללו המפגשים הבאים ופחות מתאים לריצה לתכל'ס (אם יש לך משהו מוכן שאת יכולה להראות להם מה הם יצרו בהמשך הדרך) אומנם אף פעם לא לימדתי חוג בובות אבל לימדתי הרבה חוגי משחק שכללתי בתוכם גם לימודי תיאטרון בובות לגילאים דומים ואף לגדולים הרבה יותר ותמיד את המפגש הראשון בנושא פתחתי כשהבאתי בובות מסוגים שונים,הכרתי אותן ואת שמותיהן: כפפה,מקל,מריונטה וכ'ו ואז נתתי לילדים לבחון,להכיר ולהפעיל אותן (הם התרגשו מזה מאוד ולא ידעו באיזו בובה לבחור קודם) וכל אחד העלה קטע כלשהוא לבד או בשיתוף אחרים ע"פ בחירותיהם (סיטואציה,סיפור,או הצגת עצמם והבובה והדמות שהם בחרו לה בפני המשתתפים האחרים) ואז הייתי מספר,מדגים ומראה מה נלמד,ניצור ונציג במהלך המפגשים הבאים,מה שמספק להם גירוי להמשיך ולהגיע...... בכל אופן זו רק דעתי האישית ויתכן שיהיו רעיונות הפוכים או אחרים משלי,בסופו של דבר את זו שתצטרך לבחור ועשי זאת ע"פ תחושותיך,הכרותך עם יכולותיך,מחשבה על מי הוא קהל היעד שלך (לא מבחינת גיל) ובעיקר מה
בכל אופן שיהיה המון בהצלחה וספרי לנו איך היה!!!
 

shir300

New member
תודה רבה דודי על התגובה המושקעת!

מדהים! כ"כ כיף להכנס לפורום ולגלות תגובה כזאת! האמת שזה מה שעשיתי כשהיתה לי סדנה עם מבוגרים, והם נכנסו לעולם הבובות בצורה נהדרת באופן הזה. אני חושבת שבהמשך אכוון את הילדים יותר לבחור בובות כפפה כי הן מאוד אפקטיביות- ההפעלה שלהן ישירה, הן מחוברות לגוף לגמרי והן לא מתוחכמות מדי. לדעתי יש להן יתרון גדול מבחינת המטרה של הבעה אישית, רגשית על בובות אחרות בגלל הסיבות הללו, אבל אשמח לשמוע דעות שונות בנושא. אבל לגבי קהל היעד- הבנתי שיש כמה ילדים עם קשיים אבל אין לי מושג מעבר לזה. כלומר אחרי מפגש הכרות אולי אוכל לתכנן באמת מה הכי מתאים וגם לאפשר להם לבחור את מה שמדבר אליהם. התלבטתי לגבי זה כי יש לי בובות קטנות יותר, גדולות יותר ואולי חלק ירגישו מקופחים אם יקבלו בובת אצבע קטנה לעומת בובת כפפה... נתת לי המון חומר למחשבה הרבה תודות שיר
 

shir300

New member
תודה רבה

לצערי חליתי ולא הלכתי ללמד. הילדים שחיכו לי מאוד התאכזבו אבל מצבי ממש ירוד. ביום חמישי יש לי עוד מפגש ראשון עם ילדים בשכבת גיל יותר נמוכה בני 5-6 בתקוה שאהיה בריאה... אני מתכוונת לשמוע לעצתך! מבטיחה לספר לך איך היה.
 
למעלה