שלום ארנינה, יעל, איך להתייחס

מזי33

New member
שלום ארנינה, יעל, איך להתייחס

למצב שבו ילד שאומרים לו לא, לא רוצה לקבל את הלא. הרצון שלו לא מסופק וזה מכניס אותו לכעס הסתגרות ואי רצון לשמוע ולהבין. והייתי אומרת שזה סוחף אפילו לכעסים, מאבקי כוח ובסוף התשה של שני הצדדים. ניסיתי לעשות את "העבודה" (ביירון קייטי) לסיטואציה זו. אם אני אלך להיפוך של זה אז "אני לא מוכנה לקבל לא" אני מתחברת לזוית זו. אך זה משאיר אותי עדיין בחוסר מענה איך מעבירים לילד מסר שיש גם לא בחיים. היום זה בבית מחר זה במסגרות אחרות וזה בהחלט לגרום לו ללא מעט קשיים. אז אשמח להכוונה איך מנתחים סיטואציה כזו.
 

11122233311

New member
האם ניסית

האם ניסית לפנות לצורך שלו? להיות אמפתית לצורך שלו? ה"לא" מבטל את הצורך שלו ויכול להיות שהוא מרגיש שלא שמעו אותו אז הוא מתרעם כדי שישמעו אותו. האם ניסית להקדים ל"לא" שאלות אמפתיות לצורך שלו ולרגשות שלו?
 

מזי33

New member
תודה על תגובה, לאחר

קריאת המאמרים בנושא תקשורת מקרבת, ברורה לי יותר הדרך שהייתי צריכה לפעול. אכן לא הייתי אמפתית לצורך שלו, כי הדבר שראיתי זה הרצון שלו. ולפי הבנתי הת.ל.א. מלמדת אותנו לקשיב לצורך של האחר ועוד. תודה - השאלות הפנו אותי לקרוא יותר ולהבין יותר ופתאום "נפל לי האסימון". אבל כמו כל דבר - יש צורך בתרגול. רציתי בבקשה לשאול - האם אפשר לעשות את העבודה ת.ל.א אדם לעצמו? ברור לי שכן ברגע שיש סיטואציה שחווים, - אני מתכוונת לפעול עפ"י 4 העקרונות של הת.ל.א כשאנו רוצים לגלות דפוסים ואמונות שחוסמות אותנו, - אני רואה בזה תקשורת אלימה אשר מוחבאת/רדומה בתוכנו. אשמח למענה.
 
למעלה