שלום, האם יש פה הורים ל

קרטמן1

New member
שלום, האם יש פה הורים ל

לילד לקוי שמיעה שגם אובחן עם בעיית קשב וריכוז ADHD ?

אנחנו הורים לילד בן שבע העולה לכיתה ב
בעקבות בדיקת שמיעה לא תקינה בבית הספר גילינו לקות באוזן שמאל,
עבר בדיקות שמיעה,BERA וMRI והכל תקין.
במהלך כיתה א נוצר פער לימודי גדול בקריאה וכתיבה והתחלנו הוראוה מתקנת,
חל שיפור גדול.
בפגישה בבית שמע נאמר לנו שעליו ללמוד בכיתה אקוסטית ולקבל שעות שילוב
עם מורה מתאם שמע, לגבי מכשיר נאמר שאין צורך.
בבית הספר עבר את ועדת השילוב ושנה הבא ילמד בכיתה אקוסטית ויקבל שעות שילוב.
בנוסף אנו חווים איתו הרבה תיסכולים, לעיתים קרובות דימוי עצמי נמוך והומלץ לעשות איבחון קשב וריכוז.
כדי לסגור את המעגל הזה ולדעת מה נדרש כדי לתת לו את מלוא העזרה עשינו איבחון ואכן יש בעיית קשב וריכוז.

האם למישהו יש מקרה דומה לשלנו?
האם מורת שילוב מתאם שמע תענה על הצרכים או או שכדי להעזר במורת השילוב של בית הספר?

תודה:)
 

אתי77

New member
לקות שמיעה ובעיות קשב

אני לא הבנתי עד הסוף - כתבת שבבדיקת bera, הכל תקין. אז איזו לקות שמיעה יש לילד?
הבן שלי, בן אוטוטו 12, עם לקות שמיעה באוזן שמאל, ADHD, ועוד כל מיני קשיים רגשיים נלווים
אשמח להבין מה לקות השמיעה של ילדך וכך לנסות לעזור מניסיון...
 

קרטמן1

New member
אתי, אפרט

בדיקות השמיעה והBERA אינן תקינות, יש ירידה באוזן שמאל
MRI נעשה כדי לשלול גידול שלא נדע וזאת הבדיקה שיצאה תקינה.
בביקור אצל ממוחה נאמר שרב הסיכויים בעיית השמיעה הייתה מאז ומתמיד,
בגלל שיש אוזן אחת בריאה לחלוטין, בעיית השמיעה לא הורגשה.
אני מצרפת את תוצאות בדיקת השמיעה
SRT/RT 10
SRT/LT 30
DISC%/RT 96%
DISC%/LT 24%
DB/RT 45
DB/LT 65
DB/MASK 50SN
מקווה שזה ברור
תודה על העזרה
 

אתי77

New member
לקות שמיעה חד צדית וadhd

קרטמן יקרה,
סליחה על העיכוב בתגובה.
אני לא קלינאית תקשורת, כך שאינני יודעת לפענח את כל התוצאות המפורטות, אבל אני אספר לך מניסיוני.
לבן שלי יש לקות שמיעה חד צדית חמורה באוזן שמאל, והוא גם עם ADHD. כעת הוא בן 12.
במשך השנים, שאלתי את עצמי לא פעם מה מפריע לו יותר, לקות השמיעה או ההיפראקטיביות
כנראה שלעולם לא אמצא את התשובה

בגדול, עם שניהם אפשר לחיות.
היתה תקופה שבה הוא לקח רטלין, תקופה שבה היה עם מערכת FM, וכעת הוא מרכיב מכשיר שמיעה.
האם המליצו לכם על מכשיר שמיעה? איפה אתם מטופלים עבור לקות השמיעה?
המכשיר שהכי עזר לו היתה מערכת fm לאוזן השומעת, אשר מיועד גם כן לילדים עם adhd ללא קשר ללקות שמיעה. העיקרון הוא שבעזרתה, הילד שומע את המורה ישירות לאוזן השומעת ללא גירויים חיצוניים, וזהו מכשיר שבחול נמצא בשימוש שוטף לילדים עם adhd. עבורו, זה היה אמור להיות המכשיר האולטימטיבי, אבל ההתנהלות איתו לא פשוטה כי היא דורשת שיטוף פעולה רב מהמורות, ולצערי זה לא תמיד קרה...
הנה זה קישור למכשיר
[URL]http://www.phonak.com/com/b2c/en/products/fm/receivers/isense.html[/URL]
מבחינת משרד החינוך, מגיע לו את כל הזכויות כמו ילד עם לקות שמיעה, לכן, כדאי להיות בקשר עם שמע.
בקשר לשאלה אם מורת שמע תספיק, זה מאד תלוי בו, ביכולות שלו, ובמידה בה לקות השמיעה וההיפראקטיביות יפריעו לו.
לנדב שלי יש יכולות למידה מדהימות, אבל לאורך כל השנה היה זקוק לתמיכה רגשית. הוא גם לקח קונצרטה (סוג של רטלין שמשפיע 12 שעות ביום) במשך שנים רבות, והפסיק בגיל 11.
אשמח לענות על שאלות נוספות אם יש לך

מאיפה אתם בארץ? איפה אתם מטופלים עבור לקות השמיעה?
 
קצת מניסיוני

אמא ללקויית שמיעה+מכשירים, מאובחנת כADD.
במהלך השנים פיתחתי מרפקים חזקים במיוחד.
למרות ליווי צמוד של "שמע" שממש היה קרן אור מבורכת נתקלתי שוב ושוב בצורך להילחם בשבילה את המלחמה היומיומית של הישרדות בכיתה.המילה הישרדות נשמעת אולי בוטה מידי-אבל זו היתה המציאות.
מרבית המורים התעלמו מהאיבחונים, חלק מהמחנכות לאורך חודשים בכלל לא העבירו מידע לשאר צוות ההוראה המקצועי.
הילדה ישבה...מבולבלת, מנסה להבין חומר לימודי שהוכתב לעיתים על ידי מורה שהיתה מסתובבת בכיתה....ולא נמצאת מולה-שלימדה את עצמה לקרוא שפתיים.
היו מורים שהחליטו מידי פעם לשנות את סדר הישיבה בכיתה (דבר לגיטימי בהחלט...לילד רגיל) אך פוגע משמעותי בילדה ששומעת רק 40% (לפני מכשירי השמיעה).
והיתה מוצאת את עצמה בשורה האחרונה או בישיבה בקבוצת שוחנות עם הגב ללוח.
בקיצור-יד על הדופק,כל הזמן, כל יום.קשר רציף עם כל המורים/אנשי החינוך המעורבים-לא להבהל מלהיות "קרציה" והורה נודניק למערכת.אף אחד לא ילחם את המלחמות שלכם (חוץ ממורות שמע מסורות!)
 
למעלה