שלום...התייעצות בקשר למסטרינג

kobrik

New member
שלום...התייעצות בקשר למסטרינג

אני מתחיל בזה שאני מכיר בעובדה שעדיף לתת לגורם אחר לעשות את המסטרינג...אבל בכל זאת...
בפרוייקטים האחרונים שעשיתי את המסטרינג השתמשתי בפלאגינס מסוימים התוצאה היתה טובה לטעמי...אבללל
רפרנס ששמעתי לעומת הקטע שלי הרגיש לי יותר "נוצץ"...
פרוייקטים יותר ישנים שחבר עשה את המסטרינג חלקם לא ממש אהבתי ולדעתי התוצאה שלי יותר טובה.
החבר הנ"ל נוהג להוריד את המיקס למסכם(אצלו המסכם זה המיקסר) ולהחזיר שוב למחשב(בעצם המרה כפולה)
חוץ מ"ניפוח" מבחינת ווליום זה לא נתן תוצאה טובה.
האם אתם מכירים שיטות נוספות או מסלול סאונד שאתם עושים ומגיעים לתוצאות משביעות רצון..אשמח לשמוע
תודה מראש.

נ.ב:סגנון המוזיקה הוא אלקטרונית(אמביינט פרוג וכדומה),לפעמים גם מוזיקה שחורה,טריפ הופ וכו'
 
היי

בגדול עניין המאסטרינג הוא תמיד שאלה גדולה, האם לעשות במקום חיצוני, ואם כבר לעשות אז איפה....

אתחיל בזה שאומר לך שה״נוצץ״ מגיע מהמיקס ולא מהמסטרינג, אם בתהליך המסטרינג ישנם חידודים של הדברים
אבל הברק מגיע מהורדה נכונה של תדרים נמוכים ופינוי מרכז השיר לדברים כמו הבייס דראם הסנר הבס והשירה.

לגבי המאסטרינג, סיכום חיצוני הוא לא ממש מאסטרינג, הוא פשוט סיכום..... לרוב המיקס ישמע יותר מדוייק באיזור הנמוכים ומעט יותר פאנצי
אם המסכם טוב

השרשרת שאני עושה
איקיו במחשב למציאת בעיות
מולטי בנד קומפרסור במחשב (כי אין לי חיצוני טוב) לחידוד הנמוכים
קומפרסור חיצוני עדין
איקיו צביעה עדין חיצוני
עוד קומפרסור חיצוני עדין (bus comp)
לפעמים עובר דרך אחד הפרה אמפים לצביעה מסויימת (1073, או dbx 786)
לפעמים עובר דרך המסכם שיש לו גם סוג של צביעה (משתמש בו לא כסיכום אלא כמשהו לעבור דרכו)
לפעמים מכניס ריוורב מאוד עדין
חזרה למחשב
ושם L1 כדי להיות מדוייק בווליום הסופי של הקטע

שיהיה הרבה בהצלחה
 

kobrik

New member
תודה...אם אני מבצע מסלול סאונד דומה לשלך(פחות או יותר)

אך כולו פלאגינס...ללא התערבות חיצונית...האם יצא לך לשמוע הבדל?

לגבי ההגדרה שלך ל"נוצץ" זה מדויק להפליא...שמעתי את אותו הסבר
מהרבה אנשים שאני עובד איתם...שלבינג נכון בגבוהים והנמוכים וטיפול נכון בהתנגשות תדרים
יוצר ברייטנס במיקס.

שוב תודה.
 

Dudi Tamir

New member
כמה טיפים:

לפני שאתה ניגש למאסטרינג (גם אם אתה לא מומחה בתחום וללא ציוד קצה עליון)

כאשר אתה מסיים את המיקס, תבצע את הפעולות הבאות:
1 תכניס לערוץ בתכנת ההקלטה שלך קטע מוזיקלי כרפרנס לקטע שלך
2 את ערוץ הרפרנס תשווה בווליום לערוץ הקטע שלך
3 עכשיו, תאזין טוב טוב טוב (כאשר אין הבדלי עוצמה בין הקטעים - ומומלץ מאוד להאזין בווליום נמוך) מה ההבדלים בין הקטעים?
4 תאזין לקטע שלך ב: ווליום שקט, רועש, מונו, סטריאו, אוזניות, רמקולים של 50 ש"ח, רמקולים של האולפן - ואתה תתחיל ללמוד מזה הרבה מאוד.

כאשר אתה תרגיש טוב עם מה שאתה שומע = תתחיל לדבר על מאסטרינג.

* להעביר את ערוץ המאסטרינג לחומרה חיצונית - זה לא דבר אפקטיבי אם אין ברשותך ציוד ברמה מאוד מאוד גבוהה ובנוסף, ללא ידע אתה יכול רק להרוס.
* תיקח בחשבון - כל נגיעה קטנה על ערוץ המיקס בתהליך המאסטרינג גורמת לשינוי גדול מאוד - אז צריך לדעת מתי וכמה ואיך לבצע זאת.

ברוב המקרים כאשר אני מקבל חומרים למאסטרינג - אני מזהה בעיות במיקס ואז אני מחזיר את החומרים לאומן או מציע לו לעשות גם מיקס לקטע.
מאסטרינג הוא לא כדור פלא על מיקס לא טוב - אך אם המיקס עשוי באופן מושלם - מאסטרינג מקצועי יעשה פלאים.

* בדרך כלל - חובבים חושבים שעוצמה (בלבד) שווה איכות וכאן מתחילה הבעיה.

בהצלחה
 

kobrik

New member
תודה גם לך...ארבעת השלבים שמנית זה משהו שאני חייב להגיע אליו

שלבים 1,2,3 אני מבצע בצורה חלקית...את שלב 4 אין לי שיט בוקס(היו לי זוג Akai אבל
נתתי לחבר)
מתחבר מאוד למה שכתבת על חומרה חיצונית...
ולגבי הסיפא שלך:
קובי "סאבלימינל"(לא מכיר אישית,פשוט יצא לי לעבוד איתו בקטנה) אמן מדהים ומוכשר.
אמר לי אותו הדבר לגבי חובבנות-ועוצמה.

תודה רבה לכם.
 

Dudi Tamir

New member
ולסיכום:

אין כאן "תרופת פלא" שאני ארשום לך תעשה כך וכך ותצא תוצאה כזו...
כבדיוק כמו לרשום לאדם X - תכוון את ה-EQ של הבס כך וכך ואז זה ישמע "טוב".

צריך הרבה ידע וניסיון על מנת שאתה תוציא את מה שהדמיון שלך שומע.
בכל מקרה, תשחק, תשמע, תיכשל 1000 פעמים ותלמד - ולבסוף תתקדם.
 

שלמה 1968

New member
מה זה "מיקס" ומה זה "מאסטרינג" ?

שאלות של אהבל אך אם אני כבר בפורום כאן לפחות שאלמד משהו

יש איזה מאמרים למי שאוהב לשמוע מוזיקה אך לא מבין כלום מהחיים שלו בסאונד? משהו בסגנון "א-ב לסוסים"
 

שלמה 1968

New member
קראתי, שאלה על מיקס בסראונד

תמיד חשבתי שבמוזיקה מה שמנסים ליצור זה חוויה הכי קרובה למה שקורה כשנמצאים בהופעה, כלומר שהבמה היא מלפנים (בשונה למשל מסרט שמנסים ליצור חוויה כאילו האדם נמצא במרכז והסרט נמצא סביבו כמו שהמציאות היא מסביב לאדם).
מנסה להבין מה ההיגיון ביצירת מוזיקה בסראונד שזה מצב לא טבעי מבחינת מוזיקה?
 
למעלה