שלום! :) ובעיית חום...

שלום! :) ובעיית חום...

אז קודם כל שלום וברכות על הפורום החדש.
עכשיו, כולכם מכירים את הבעייה. אני עובדת לרוב על המחשב הנייד ולפעמים הוא פשוט מתלהט בצורה מפחידה. באופיס דיפו מוכרים מין "משטח מקרר" לנייד, זה עולה בסביבות 200+ ש"ח, ורציתי לשאול אם מישהו יודע אם זה בכלל שווה משהו. תודה מראש.
 

libal

New member
מצטרף ושואל האם יש למישהו רעיון אחר

לקירור - אולי פתיחת המחשב וניקוי (סיפור רציני?) וכו' .
 
קיימים מספר

מוצרים שמיועדים לקירור ניידים. זהו למעשה משטח עם 2 מאווררים שעליו מניחים את הלפטופ. נראה לי שזהו פתרון טוב לניידים שיש להם נטיה להתחמם.
 
תודה רבה!

זה נראה לי כל כך מוזר שכל האנשים ששאלתי, כולל החנות ממנה קניתי את המחשב, בחיים לא שמעו על הדבר הזה, אז רציתי לברר פה לפני שאני מוציאה 250 ש"ח... דרך אגב, בקישור שנתת זה עולה 128 ש"ח, ואילו באופיס דיפו בערך 250, לעזאזל ...
 

point2i

New member
לפי מה שהבנתי

מהמוצר המוצע באתר , הדבר הזה צורך חשמל בעזרת חיבור ה USB מהמחשב הנייד -
עניין שצריך לקחת בחשבון , הינו צריכת חשמל נוספת מהסוללה , מה שיקצר את זמן העבודה על הנייד !!!!
 
זה מוצר מצויין.

ונדמה לי יחיד מסוגו. פתיחת המחשב, ניקוי, החלפת מאוורר - רק טכנאי מוסמך! ונדמה לי שזה מבטל את החאריות על המחשב. יקר, לא חבל?
 

ש.פ.ד

New member
רבותי - כל עוד המאווררים פועלים

אין בעיה עם כך שהמחשב מתחמם. שימו לב לעובדה שמחשב נייד מצוי במארז קטן ובעל מספר פתחים מצומצם שמנוצלים היטב. אני בספק רב אם אמצעי קירור חיצוניים יהיו בכלל אפקטיביים, בהתחשב בכך שהם לא יכולים להגביר את זרימת האוויר בתוך המארז...
 
יש לי את המשטח המקרר הזה

קניתי אותו לפני חודשיים, יש בו שלושה מאווררים וניתן לכוונן אותו כך שיפעלו כמה מאווררים שרוצים (1 עד 3), הוא מתחבר דרך יציאת USB אל המחשב, אך יש לו שתי יציאות USB, כך שבעצם הוא כאילו לא תופס יציאת USB בכלל (יש לי 2 יציאות במחשב, וכאשר המשטח מחובר אל המחשב, אז יש 1 במחשב ועוד 1 במשטח עצמו), שזה בהחלט טוב. המשטח מאד קל (מפתיע במשקלו, ובמבט שני לא כל כך מפתיע, כי זה כולה שלושה מאווררים שנראים זולים ופשוטים שמקובעים בתוך שני קרשים מפלסטיק). זה ממש עוזר ושומר על המחשב קריר, אני לעתים עובד עם זה שעות על גבי שעות, ואפילו יום יומיים רצוף. זה דולק רק כשהוא מחובר למחשב ורק כשהמחשב דולק. קניתי אותו באופיס דיפו לפני חודשיים, אבל הוא עלה 200 שקל וזה נראה לי חוצפה שהמחירים עלו ב-25%, מה גם שמלכתחילה לא חשבתי שהמוצר הזה שווה 200 שקל כי הוא נראה מוצר שהוא זול וקל לייצור, אך לא מצאתי יותר זול בשוק, וזאת הבעיה לדעתי - בגלל שאין מתחרים בשוק הוא יקר! דבר נוסף, הוא מתאים לגודל של מחשב עם מסך 14 אינץ, לחבר שלי שקנה גם כן את המשטח יש מסך 15 אינץ וזה עדיין בסדר אצלו, אך נדמה לי שהוא אמר שזה קצת פחות נוח אצלו מאשר אצלי, אבל זה בכל זאת בסדר גמור. המשטח המקרר שצירפו לינק אליו בשרשור, זה לא אותו המוצר, וכדאי לברר עוד פרטים בסיסיים על המשטח לפני שמחליטים איזה מהם לקנות, המחיר שלו בהחלט מטה את הכף, אך יש רק 2 מאווררים ולא יודע כמה יציאות USB יש לו.
 
אם מישהו הולך לקנות את זה..

את המוצר שמנהל הפורום נתן אליו קישור בשרשור, אשמח לקבל חוות דעת על המוצר בעבור חבר שהולך לרכוש מחשב נייד בקרוב!
 

Ice Age

New member
שאלה

אני שמח שאתה מרוצה, אבל אני לא מבין משהו - לפני שהתחלת להשתמש במשטח לא יכולת לעבוד יומיים רצוף? אני עובד ימים על גבי ימים על הלפטופ, חלק מהזמן במקומות בלי מזגן, וחלק מהזמן על הברכיים שלי כך שהמאוורר לפעמים קצת חסום. הוא אף פעם לא הראה סימני מצוקה. ל-CPU יש מנגנון שמנתק אותו כשהוא מתחמם יותר ממה שמותר לו, כך שאני לא רואה שום סיבה להשתמש במשטח הזה.
 
תשובה

גם לפני שהשתמשתי במשטח המקרר הייתי עובד עם המחשב ימים ארוכים רצוף, אבל זה היה מתחמם וכמו שאתה יודע החום פוגע במרכיבים הפנימיים ומקצר את חיי הבטריה ולכן קניתי את המשטח המקרר וכעת התחתית של המחשב תמיד קרירה ובסך הכל הוא לא מתחמם. אני יכול גם לשים את המחשב הנייד יחד עם המשטח המקרר על הברכיים שלי וזה לא מחמם לי את הברכיים כי המחשב מקורר מלמטה. לא ברור לי מה עושה המנגנון של ה-CPU, האם המחשב מכבה את עצמו אם החום גבוה מדי? בכל מקרה גם אם המחשב לא עולה בלהבות עדיין יש בעיה של התחממות. וכנ"ל אצלי המחשב אף פעם לא הראה סימני מצוקה מהתחממות.
 
וסליחה, המשך

בעצם כשאמרתי שאני משתמש במחשב אפילו יומיים רצוף התכוונתי שאני משתמש במשטח המקרר יומיים רצוף והוא לא עושה תקלות, המאווררים לא מפסיקים או משתגעים => סבבה
 
למעלה