נוני ולולי ועוד
New member
שלום.. וכמה שאלות
שלום לכולם,
מקווה שתוכלו לענות לי על כמה שאלות.
יש לי ילדה בת 7 וחצי.. סיימה כתה א. היא ילדת ADHD ומטופלת בריטלין שעוזר לה לאסוף את עצמה ולשבת בלי להציק לכל מי שמסביבה.. אבל עדיין הקשב מתפזר.. אבל לא נורא.
ככל הנראה יש גם לקות למידה שנוגעת לקריאה (אני אומרת ככל הנראה כי האבחון פסיכודידקטי משנה שעברה מציין כי יש סבירות אך בשל הפרעת הקשב לא ניתן לקבוע בוודאות, ובחודשים האחרוניםן כשמטופלת בריטלין המורה אומרת שיש שיפור ברכישת הקריאה אבל עדיין מאוד מתקשה לעומת הכיתה למרות שילדה נבונה מאוד. יש קשיים בשיום ושליפה וכל מיני מושגים כאלו שאופייניים, אם אני מבינה נכון, ללקויות למידה. בחשבון היא מצויינת).
התחלתי איתה הוראה מתקנת באופן פרטי בחודשים האחרונים. מדובר על שעות אחר הצהריים וכל התרגולים שהיא עושה איתי זה רק מאוחר בערב (יש עוד 3 ילדים בבית... אין לי אפשרות לפני כן) בשעות שמאוד קשה לה..
אז עכשיו השאלות
1. אני אמורה לעבוד איתה כל ערב... ברור לי שזה יעזור לה אבל זה מלווה בכל כך הרבה התנגדות ובכי... האם פעם ביומיים נראה לכם מספיק? (וגם אז אני צריכה ממש לשחד אותה בשביל זה.. אלו שעות שהיא בלי ריטלין ועייפה
2. ריפוי בעיסוק - יש לה אחיזה לא נכונה... המרפאה בעיזוק שעשתה את האבחון אומרת (ובצדק) שיש לה גם קשיי התארגנות... (חייבת לציין - אני יודעת את זה, לכל המשפחה שלנו יש אותם קשיים, זה לא מאוד מטריד אותי.. זה לא הפריע לי מעולם). האם נראה לכם מנסיוכם קריטי לטפל גם בזה? (באחיזה ברור - גם ככה היא קוראת לאט ומתקשה, לפחות שהכתיבה תהיה מסודרת יותר ומהירה יותר, אבל זה שסביבת העבודה מבולגנת??? האם באמת חיוני?)
אני מגיעה איתה למצב שהיא עסוקה כל יום אחר הצהריים באיזה עיסוק דידקטי.. במקום ללכת לחברות ולבלות.. ה לא נראה לי תקין
תודה,
שלום לכולם,
מקווה שתוכלו לענות לי על כמה שאלות.
יש לי ילדה בת 7 וחצי.. סיימה כתה א. היא ילדת ADHD ומטופלת בריטלין שעוזר לה לאסוף את עצמה ולשבת בלי להציק לכל מי שמסביבה.. אבל עדיין הקשב מתפזר.. אבל לא נורא.
ככל הנראה יש גם לקות למידה שנוגעת לקריאה (אני אומרת ככל הנראה כי האבחון פסיכודידקטי משנה שעברה מציין כי יש סבירות אך בשל הפרעת הקשב לא ניתן לקבוע בוודאות, ובחודשים האחרוניםן כשמטופלת בריטלין המורה אומרת שיש שיפור ברכישת הקריאה אבל עדיין מאוד מתקשה לעומת הכיתה למרות שילדה נבונה מאוד. יש קשיים בשיום ושליפה וכל מיני מושגים כאלו שאופייניים, אם אני מבינה נכון, ללקויות למידה. בחשבון היא מצויינת).
התחלתי איתה הוראה מתקנת באופן פרטי בחודשים האחרונים. מדובר על שעות אחר הצהריים וכל התרגולים שהיא עושה איתי זה רק מאוחר בערב (יש עוד 3 ילדים בבית... אין לי אפשרות לפני כן) בשעות שמאוד קשה לה..
אז עכשיו השאלות
1. אני אמורה לעבוד איתה כל ערב... ברור לי שזה יעזור לה אבל זה מלווה בכל כך הרבה התנגדות ובכי... האם פעם ביומיים נראה לכם מספיק? (וגם אז אני צריכה ממש לשחד אותה בשביל זה.. אלו שעות שהיא בלי ריטלין ועייפה
2. ריפוי בעיסוק - יש לה אחיזה לא נכונה... המרפאה בעיזוק שעשתה את האבחון אומרת (ובצדק) שיש לה גם קשיי התארגנות... (חייבת לציין - אני יודעת את זה, לכל המשפחה שלנו יש אותם קשיים, זה לא מאוד מטריד אותי.. זה לא הפריע לי מעולם). האם נראה לכם מנסיוכם קריטי לטפל גם בזה? (באחיזה ברור - גם ככה היא קוראת לאט ומתקשה, לפחות שהכתיבה תהיה מסודרת יותר ומהירה יותר, אבל זה שסביבת העבודה מבולגנת??? האם באמת חיוני?)
אני מגיעה איתה למצב שהיא עסוקה כל יום אחר הצהריים באיזה עיסוק דידקטי.. במקום ללכת לחברות ולבלות.. ה לא נראה לי תקין
תודה,