שלום ושאלה
שלום, נתקלתי כאן בפורום ורציתי לשאול את הדתיים משהו שמטריד אותי, סליחה אם כבר דנתם בעניין. אז ככה: נניח שיש אלוהים, תורה וכל השאר. עדיין לא ברור לי למה יש קשר חזק כל כך בין אמונה בהם לבין מילוי יומיומי אחרי מצוות שברור לכל בר דעת שהם שימור של מנהגים שאבד עליהם הכלח. לעניין: למה דתי "מודרני" קרי לא חרדי החי בקהילה אטומה, רואה קשר בין להיות יהודי מאמין לבין לא לפתוח מטרייה בשבת או להכין כוס תה על ידי העברת התיון מכוס אחת לשניה. ואם אפשר להתעלות מעל לתשובות של כך ההלכה - מעניין אותי אם מילוי המצוות האלו ביומיום שלכם לא נראה לכם קצת מופרך. ושאלה אחרת: האם לא מטריד אותכם ה"עיגול פינות" שנעשה לעיתים קרובות כל כך לצורכי נוחות (מקווה עם מים לא זורמים, עירוב כדי לאפשר נשיאת מטלטלים בשבת וכד') כאשר מנגד יש הקפדה כל כך גדולה על מצוות קטנות ו"מציקות" (בעניים חילוניות כמובן), וגם אין התפשרות דתית על עניינים מהותיים כי "אי אפשר לשנות את ההלכה" או משהו כזה. בקיצור למה כשנוח אפשר לעגל פינות (שוב הפנייה לעירוב) אבל כשלא נוח אי אפשר (הכשר למסעדות עם רקדניות בטן, לדוגמא) תודה וערב מצויין
שלום, נתקלתי כאן בפורום ורציתי לשאול את הדתיים משהו שמטריד אותי, סליחה אם כבר דנתם בעניין. אז ככה: נניח שיש אלוהים, תורה וכל השאר. עדיין לא ברור לי למה יש קשר חזק כל כך בין אמונה בהם לבין מילוי יומיומי אחרי מצוות שברור לכל בר דעת שהם שימור של מנהגים שאבד עליהם הכלח. לעניין: למה דתי "מודרני" קרי לא חרדי החי בקהילה אטומה, רואה קשר בין להיות יהודי מאמין לבין לא לפתוח מטרייה בשבת או להכין כוס תה על ידי העברת התיון מכוס אחת לשניה. ואם אפשר להתעלות מעל לתשובות של כך ההלכה - מעניין אותי אם מילוי המצוות האלו ביומיום שלכם לא נראה לכם קצת מופרך. ושאלה אחרת: האם לא מטריד אותכם ה"עיגול פינות" שנעשה לעיתים קרובות כל כך לצורכי נוחות (מקווה עם מים לא זורמים, עירוב כדי לאפשר נשיאת מטלטלים בשבת וכד') כאשר מנגד יש הקפדה כל כך גדולה על מצוות קטנות ו"מציקות" (בעניים חילוניות כמובן), וגם אין התפשרות דתית על עניינים מהותיים כי "אי אפשר לשנות את ההלכה" או משהו כזה. בקיצור למה כשנוח אפשר לעגל פינות (שוב הפנייה לעירוב) אבל כשלא נוח אי אפשר (הכשר למסעדות עם רקדניות בטן, לדוגמא) תודה וערב מצויין