שלום... זקוקה לכם....

KVKV1

New member
שלום... זקוקה לכם....

שלום לכולם.. הבעיה היא כזאת: לאורך שנות לימודי נתקלתי בהמון קשיים שאינם קשורים לחומר הלימוד אלא לאופן הלמידה. נכונות ורצון רב ואהבה ללימוד יש לי, אבל עצם הלמידה מרתיע אותי. איך לזכור, איך לסכם, איך לערוך את הנתונים בתשובות במבחנים... הפחד מכל אלו יוצר הרבה לחץ ופחד מלמוד. אני כרגע לפני צבא, סימתי את כל הבגרויות טוב מאוד ומהתוצאות אני מרוצה - מהדרך מאוד לא. עברתי מסכת יסורים של למידה לא עקבית, של שעות חרישה קדחתניות ולעומתן הרבה שעות מריחה של זמן. בקיצור אני לא יודעת איך ללמוד. אני מוצאת את עצמי נרתעת מלמוד לתאוריה של לימודי נהיגה!! אני מוצאת שאני לא מכירה את התהליך "הבריא" של עיבוד הנתונים ולא של לילה לפני מבחן לדחוס בלחץ ולהקיא.. יש לי זמן לפני הצבא ואני רוצה לתרגל את עצמי בלמידה. כמו כן אני רוצה לקחת חומר לימוד מסוים ולתרגל את עצמי איך ללמוד אותו, לרכוש מיומנות, לסגל לעצמי שיטות למידה ולהכיר מה החסרונות שלי. זה מה שאני יודעת שאני רוצה לעשות, אני לא יודעת איך להתחיל. יש לכ הנחיות? הצעות? איך לעשות את זה? יש ספרים מנחים מומלצים לאיך ללמוד נכון? איזה חומר לימוד היתם ממליצים לי לתרגל עליו? הכל יתקבל בברכה! תודה רבה
 

Mנטה

New member
זה חייב להיות חומר שאת אוהבת

והשיטות הן תמיד ספציפיות לחומר הנלמד. אם יש לי מסות של חומר ללמוד בע"פ אני משתדלת ליצור קיצורים לזיכרון. אם זה הסטוריה זה יכול להיות בצורה סיפורית, אם זה ביולוגיה זה יכול להיות בנקודות, וכן הלאה. לחומרים ריאליים יש דרכים אחרות לגמרי. אני אתן לך דוגמה. המקצוע שהיתי צריכה ללמוד בו הכי הרבה חומר בע"פ איי פעם הוא אנטומיה. באנטומיה לומדים את השמות של עצמות ושרירים וכל מיני דברים אחרים שיש בגוף. אז חלק ציירתי וזכרתי את הציורים, כי לפעמים יותר קל לזכור דברים שרואים מאשר דברים ששומעים. וחלק קידדתי בראשי תיבות (אתם יודעים מה זה "סגסת" ?
) כי היה לי דוקא יותר קל במקרה הזה לזכור את הצליל מאשר את הצורה. היו דברים שממש ציירתי לי על הגוף, כדי לזכור את המיקום שלהם. היו דברים שסיכמתי וקיצרתי לי בנקודות. והיו דברים שהפכתי לסיפורים. אלו השיטות העיקריות. חוצמיזה, אמנם פרשתי את הלימודים לאורך זמן, אבל תמיד מגיע הרגע שהחומר ברור וידוע ופשוט צריך לזכור אותו, ואז מתחילות שיטות הזיכרון. זה קצת מזכיר את האסטרטגיה שאני משתמשת בה כשאני רוצה לא לשכוח לקחת משהו. אני עוברת על כל הדברים שאני רוצה לא לשכוח, למשל: ספר, סנדויץ' וסוודר. במקרה הזה יש לי כמה אפשרויות: - לזכור שיש 3 דברים. - לזכור שיש 3 דברים שמתחילים ב"ס". - לזכור שמדובר במשהו שאני אצטרך בתחילת היום, באמצעו ובסופו. - יש עוד, זה תלוי בדמיון שלכם להמציא ! ואז אני מצמידה את הדברים בדמיון שלי לדלת. בבוקר כשאני מגיעה לדלת, אני ישר נזכרת שיש משהו שהצמדתי אליה ושאני צריכה לזכור. אמנם אפשר להצמיד גם פתק לדלת, אבל אני מצמידה בדמיון ולא במוחשי. ואז אני מתחילה לשחזר. רציתי לא לשכוח משהו, אלו היו שלושה דברים..... וככה שולפת החוצה את הדברים שרציתי. אותו דבר עושים כשלומדים, רק שאז מדובר ביותר חומר. ואל תדאגו, במוח יש מספיק מקום לכל מה שרוצים או צריכים ללמוד
 
למעלה