שלום - זקוקה לעזרה

חני ב

New member
שלום - זקוקה לעזרה

בוקר טוב. בנה של חברה שלי בגן מיוחד כבר שנה שנייה. האם ילדים שמכירים את הגננת ואת המסגרת, לא יכולים להשאר בגן בשעות הרגילות? כלומר, הכניסה לגן היא הדרגתית עבור ילדים חדשים. ביום הראשון עד 10, ביום השני עד 11, ובעצם, הגננת אמרה לחברתי שרק אחרי ראש השנה, השעות יהיו כמו בשנה שעברה. מדוע? האם היא צודקת? תודה על התשובות.
 

Diana M

New member
היי חני,

לצערי קיימת תופעה כזו ולא רק בגני חינוך מיוחד. גם בחינוך הרגיל. ולא רק בגנים אלא גם בבתי ספר. הרציונל שעומד מאחורי הדבר הוא התרגלות הדרגתית של הילד למסגרת. אישית, איני מקבלת רציונל זה. כאשר מדובר במסגרת חדשה (גן חדש, כתה א´) עוד יש איזשהו הגיון בדבר, אך לא כאשר הילד מגיע למקום מוכר. מה שאני ממליצה לעשות, זה בדיקה בעיריה לגבי זמני השחרור מהגנים בכלל. ברוב הערים קיימת מדיניות עירונית כוללת בנושא. אם בגנים הרגילים אין משחררים לפני הזמן בשבוע הראשון, אין סיבה כי ישחררו בגנים המיוחדים. במידה והגננת כן עושה זאת, יש לפנות למפקחת על החינוך המיוחד ו/או למפקחת על גני הילדים בישוב. איחולי שנה טובה בברכה
 

פאני יצ

New member
בדיוק אותה בעיה

חני הילדים שלי בגןויצו רגיל אומנם חדש אבל מנהלת הגון לא מוכנה לבתר אל כליתה הדרגתית. אצלינו זה היסטרי כיבן שאני לא יכולה להעדר בשבועה הרישון של שנת הלימודים ובעלי כבר לכח כמה ימים. העם אין אסקולה אחרת שאורת שעם ההורה נימצא בסיבה הילד פחות עצמי??? ומא לגביח היסתגחות ? איפוא אפשר לברר על זה???
 

חני ב

New member
אני מבינה את הרעיון

שעומד מאחורי החשיבה, אבל רק כאשר המקום זר לילד. אבל אם הילד ממשיך שנה שנייה או יותר באותו מקום ולפעמים עם אותו הצוות, אז למה? במיוחד ילדי החינוך המיוחד, שאין להם חופש חודשיים. רק לפני כשבועיים (אם אני לא טועה), בנה של חברתי יצא לחופש מהגן. אז לא תהיה לו בעייה בכלל להתרגל שוב למסגרת. סתם מקשים על ההורים.
 
למעלה