שלום חברים בואו ננסה משהו

שלום חברים בואו ננסה משהו../images/Emo91.gif

יצא לי לכתוב כאן ולקבל תגובות דומות בקשר ליחס או חוסר בו, בקשר הרדיו עם פקחים צבאיים. אני רוצה להציע פתרון שנראה לי נכון ברמת החינוך וללא ספק ישפר את הקשר איתם. לא פעם מוזמנים אנשי הפורום לקחת חלק בטיולי טיסה, גם חברי AOPA שותפים לפעילויות כאלה. אם ניצור קשר עם קציני מגדל ונציע לחבר´ה (הנוער שבעתיד ינהל את המגדלים) להצטרף לפעילות ולהנות ממנה, יש סיכוי טוב שניתקל פחות ופחות ביחס עוין. אם פקח צבאי ייצטרף, אפילו על בסיס מקום פנוי, ויראה שאנחנו בסה"כ לא מנסים רק לשבש את שגרת חייו... אני בטוח שזו זכותנו לקבל יחס הוגן והגיוני מפקח צבאי שאנחנו חייבים להיות איתו בקשר. אני גם מאמין שבדרכי נועם וחינוך סבלני נבנה תקשורת טובה והגיונית (ובסופו של דבר גם חסכונית יותר). אשמח לתגובות ואשמח לארגן את הענין מול קציני המגדלים. בי יובל
 
הייתי עושה זאת פאם !

לפני מספר שנים נהגתי לבקר את הליצנים במגדל חיפה (והם באמת חמודים), ואפילו לקחתי אותם לסיבובים איתי (והם אומרים שהם אפילו נהנו - שקרנים). להראול להם מה זה אזורים, עכו, קו צפון קריות - שיראו בפועל. הם תמיד דואגים להזמין לעצמם מקום פנוי על הטיסות שיוצאות לכיוון המרכז (לבית), אז אנחנו בטח לא מקפחים אותם.
 
לפני זה, צריך להקטין את הבירבורים

בטיסות "טיולים" ברחבי הארץ, אני מתכוון כשמתארגנים כעשרה עשרים מטוסים, כדוגמת המטס המתוכנן על ידי אוויה למצדה לדוגמה, על הטייסים חיבים להבין שהערוץ עליו מתבצע הפיקוח לא נועד לשיחות בין הטייסים. תמיד בטיסות כאלו, כיילו את רדיו מס 2 לתדר הנפוץ 123.45 מ"ה ושם תאמרו אחד לשני את מה שאין צורך לשמוע בערוץ הפיקוח. וגם בערוץ 123.45 רצוי לשמור על מינימום ברברת. אני מוכן לקחת את גם פקחים לטיסה, אבל עליך להבין שגם בהצעתך זו יש טיפה של טעם לפגם.
 
לקחת פקח טיסה, זה טעם לפגם.../images/Emo77.gif

אל תעשה ממה שאני אומר נושא כבד מדי, אך עם תחשוב, אתה מציע לקחת פקח לטיסות. יש בארץ כמה פקחים, בודדים בדכ"ל. ויש כמה אלפי טייסים שזקוקים ל"הבנת הפקחים" , אז כמה פקחים יטוסו עם כמה טייסים? אז מה תהיה התוצאה? תחשוב, איני רוצה לפרשן יותר כי אני בטוח ומשוכנע שכוונתך טהורה ותמה.
 

laronpilot

New member
אני לא רוצה להעיר את הדובים...אבל../images/Emo108.gif

כמה מחבריי הטובים הנם פקחי/בקרי טיסה ורובם החלו את הקריירה בצבא. להזכירכם, גם צור בנר הוא (עדיין) בקר. אפילו רבים מכותבי פורום זה, כטייסים, בעבודה הרשמית שלהם הם פקחים ובקרים. אני חושב שזה הרבה מאד תלוי בסוג האדם. נחיתות בטוחות (עם פקח במטוס או בלי) יפתח לרון
 
הבהרה???!!!

אני רוצה להבהיר משהו. הכוונה נקיה לחלוטין! אין לי אלא רצון, מאחר וניתקלתי בנוגדני תעופה אזרחית, אצל הצבאיים, להביא להבנה טובה יותר. נקודה. לשיטתי הדרך היא לחשוף את עצמנו אליהם. הפקחים האזרחיים חיים איתנו בכפיפה אחת ומבינים את העניין שפקחים צבאיים לא מנסים להבין. החינוך שלהם הוא להבנת הצרכים של הצבא ולגמרי לא נוגע לתעופה האזרחית. אני כפקח במילואים נתקלתי לראשונה בטייס אזרח שנה אחרי השחרור, עד אז הנמכתי מטוסים במגידו לגובה 0 לא מתוך רוע אלא פשוט כי הם לא עיניינו אותנו! יאיר, התגובה הזו אינה אליך בלבד אלא כללית. התשובה לבורות היא חינוך. זה נכון בשטחים, זה נכון בכבישים וזה ללא ספק נכון באויר... כדי לשמור על כל האינטרסים שלנו מעבר לרצון הבסיסי להשאר בחיים ומבלי לזלזל בו. תודה. יובל
 
הערה קטנה, מאחורי כמעט כל פקח

מאחורי כמעט כל פקח מתחבא ברוב המקרים מודח קורס טייס מתוסכל. ואני לא רואה כל בעיה עם רוב הפקחים כמו שהם, אפילו שכבר היה לי איתם עימות שהסתיים בברור במנהל התעופה עם אשמה בלתי נכונה (כפי שהתברר) על אלימות מילולית. העיקר שאנחנו נדבר בצורה ברורה, ולקונית ולא נתחיל לדון בדברים לא מותרים על הרשת.
 

laronpilot

New member
יאיר עם כל הכבוד...

יש לי 6 חברים טובים, כולם פקחים במגדל בבן גוריון. אף אחד לא מודח או מתוסכל מקורס טייס. מהיכן לקחת את ההכללה הזו? שתף אותנו. יפתח לרון
 
אתה חושב שהכי מתוסכלים הם בנתב"ג

אתה מעט מפתח את הנושא יותר מדי, אבל הפקחים הצעירים, רובם יוצאי קורס טייס.ולחלקם יש בתחילה מעט תסכול שהם שם ואתה למעלה. אבל בוא תעזוב את הנושא. הפקחים בבן גוריון בדרך כלל מבוגרים הרבה יותר, וגם מנוסים הרבה יותר, וגם יותר קואופרטיביים מכל בקר חדש.
 
למעלה