מוסיף רעיונות לשחרזדה
מתחיל בלהצטרף ולהוסיף לשאלות של חבובית,
האם החוג יתפרש על פני כל שנת הלימודים?
כמה שיעורים בשבוע לכל כיתה\קבוצה?
בגדול,לדעתי האישית כשאומרים חוג תיאטרון בובות חובה להתחיל בכלל בסקירה ובלימוד מושגים מעולם הבובות, כפי שבחוג מחשב או מדעים לומדים את כל המרכיבים הנדרשים כדי להתחיל ולהתנסות בזה ולפעול בעצמם אז רצויי וכדאי שהתלמידים\דות יקבלו את כל המידע החשוב הזה לפני שרצים לבנות בובות, להפעיל ולהכין הצגה!
לכן את השיעור הראשון ואם ניתן שניים אז עוד יותר טוב,אני הייתי פותח בהצגת והכרת מגוון סוגי הבובות הקיימים: כפפה,מקל, מנגנון, מריונטות, צלליות, אצבע,פה נפתח ואת היכולת להשתמש ולהאניש חפצים, צעצועים,גרביים ומטפחות\בדים שיכולים להפוך לבובה.
מניסיוני האישי חשוב מאוווד שתביאי איתך בובה מכל סוג (עדיף 2!!!) כדי שלאחר שתסבירי להן על סוג מסויים תוכלי להראות להם כיצד מפעילים אותה ואז תעבירי בניהן כדי שירגישו וינסו לעצמם ( עדיין בלי צורך להציג לפני הכיתה כי בהתחלה קצת מתביישים ואם הזמן נפתחים ).
חשוב לספר להם על סוגי הבמות השונות, במה קלאסית לבובות כפפה ומקל,במת מריונטות, מסך צלליות, תיאטרון שולחן, תיאטרון שחור והפעלה פרונטלית מול קהל ללא כל במת בובות ואת יכולה להביא איתך תמונות של הבמות השונות כדי שיוכלו לראות ולהבין טוב יותר.
אח"כ תוכלי להסביר להן על החומרים השונים מהם מכינים בדר"כ בובות: עיסת נייר,פיסול בספוג, גילוף בעץ ולהזכיר בובות שעשויות מחומרים שונים בקבוקים שונים, מברשות,גלילי נייר,סקוץ לכלים ובעצם כל חומר וחפץ שנמצא סביבנו ומכאן להוביל אותן לשיעור הבא שבו כל אחת תביא איתה מהבית ותיצור מהן בובה, עכשיו כשיש להן כבר מושג על סוגי הבובות אז כל אחת תוכל לבחור אם להכין לעצמה בובות בובת כפפה,מקל, מריונטה וכ'ו, הן יוכלו לקחת את הבובה הביתה, להתאמן על ההפעלה ואולי אפילו ליצור בהמשך קטע קצרצר עם הבובה שאותו הם יציגו בפני החברות לכיתה ויקבלו הערות בונות ממך על ההפעלה,הנה גם בובה ראשונה שאיתה הן יצאו מהחוג!!!
היה כדאי להקדיש שיעור גם לכך שבובנאי - מפעיל צריך להיות גם שחקן,בעל יכולות קוליות על מנת לגלם דמויות שונות ועל חשיבות התנועה והיכולת הגופנית ולתת להן להתנסות ולעבוד על זה.
אין לי מושג עד כמה את מתכוונת\רוצה\צריכה להעמיק בלעבוד איתן בפועל על יצירת בובה מעיסת נייר, ספוג וכ'ו...אם כן אז הנה מערך לעוד כמה שיעורים נוספים לתהליך הבניה, זה גם יאפשר להן ,מעבר להתנסות בחומרים נוספים, לצאת עם בובה שניה מהחוג.
עכשיו אפשר להתחיל לחשוב יחד איתן כמובן, איזה סיפור תבחרו להמחיז, אולי אפילו תכתבו יחד עלילה שתמציאו ע"פ הדמויות של הבובות שכבר יש להן ומי אמר שזה חייב להיות הצגה, אפשר להרכיב יופי של מופע מקולאז' של קטעים שונים! כמובן שעל הדרך תוכלי לגעת איתן באיך כותבים מחזה ע"פ סיפור מוכר או מסיטואציות מחיי היום יום שלהן.
מאחר והן לא ילדות צעירות מאוד אפשר ליישם איתן את כל ההצעות יותר בקלות!
חשוב לסקרן,לגרות,לפתוח דלת לעולמות חדשים עבורן, להיות "מורה" אבל במקביל גם בובנאית-מפעילה ושחקנית וכמובן לאורך כל הדרך לתת גם להן להתנסות בכל צעד.
כמובן שיש עוד אין סוף אפשרויות ורעיונות למערכי שיעור בחוג אבל נראה לי שאם תקחי מה שחבובית הציעה, חברי להצעות שלי ובמשך הזמן, לאחר שתכירי אותן טוב יותר תוסיפי מעצמך ותפתחי את האופציות הנ"ל, נראה לי שנתנו לך חומר לשנה שלמה של לימודים...
שיהיה בהצלחה והכי חשוב אל תשכחי לשתף אותנו בתהליכי העבודה והלמידה איתן וכמובן בתוצאות