itamar1971
New member
שלום חברים יש לי מספר שאלות אחרי שקראתי פה
אז ככה. השאלות באות רובם מתוך חיפוש שלי בפורום שנקרא תאוריה במוזיקה באתר של תפוז לגבי הרמוניה ------------------------------------------ האם כל אקורד מהווה "דרגה" למשל אקור דו (דו,מי,סול) הוא דרגה ראשונה בסולם דו מזור האם צליל "בס" של האקורד הוא הצליל הראשון (דו) שלו והצליל האחרון שלו הוא טון (סול) האים "הכפלה" היא כאשר אני לוקח את הצליל הבס של האקורד ומוסיף אותו בסוף האוקטבה למשל אקורד דו מוכפל הוא (דו,מי,סול,דו באוקטבה גבוהה יותר) מה זה תאוריה הנקראת Counter Point של באך ובמה היא נבדלת מהרמוניה מעבר בן דרגות (אקורדים) האם יש חוקיות שמותר לעבור מדרגה לדרגה או איסור על מעבר מדרגה לדרגה היפוך אקורדים – קראתי ותרגלתי למה זה משמש בהרמוניה באחד מהספרים קראתי על שימוש ב V57 לוקחים את הצליל השני באקורד ומעלים אותו בטון אחד למעלה ואת הצליל התחתון מורידים בטון אחד למטה – למה זה משמש לרוב עכשיו שאלות לגבי סולמות ומושגים הקשורים לסולמות ------------------------------------------ האם מערכת דיאטונית היא הצלילים הלבנים (7) וסמני התק הם הצלילם השחורים (5) האם סולם כרומטי הוא שילוב של שתי המערכות כלומר התוצאה(דו,דו#,רה,רה#,מי#,פה,פה#,סול, סול#,לה,סי) מה זה סולם פנטטוני מאיזה מרווחים הוא מוגדר האים זה סולם לגיטרות יותר ופחות לפסנתר סולמות מזורים – קריאה באה מהתווים – אבל היד חייבת להיות לפי הסולם – כלומר לא יכול להיות למשל בסולם תו שלא שייך לסולם ניסיתי לנגן את התווים שיש לי בחוברות לפי הסולמות זה באמת נשמע טוב יותר אבל זה לא שיפר לי את המהירות להפך זה האט אותה במידה מסוימת האם יכולת לנגן סולם משפרת מהירות נגינה מתווים או שזה יותר לנגינה של שירים משמיעה מיילים אפשר לשלוח גם ל [email protected] יום סבבה לכולם ותמשיכו בעבודה הטובה שלכם
אז ככה. השאלות באות רובם מתוך חיפוש שלי בפורום שנקרא תאוריה במוזיקה באתר של תפוז לגבי הרמוניה ------------------------------------------ האם כל אקורד מהווה "דרגה" למשל אקור דו (דו,מי,סול) הוא דרגה ראשונה בסולם דו מזור האם צליל "בס" של האקורד הוא הצליל הראשון (דו) שלו והצליל האחרון שלו הוא טון (סול) האים "הכפלה" היא כאשר אני לוקח את הצליל הבס של האקורד ומוסיף אותו בסוף האוקטבה למשל אקורד דו מוכפל הוא (דו,מי,סול,דו באוקטבה גבוהה יותר) מה זה תאוריה הנקראת Counter Point של באך ובמה היא נבדלת מהרמוניה מעבר בן דרגות (אקורדים) האם יש חוקיות שמותר לעבור מדרגה לדרגה או איסור על מעבר מדרגה לדרגה היפוך אקורדים – קראתי ותרגלתי למה זה משמש בהרמוניה באחד מהספרים קראתי על שימוש ב V57 לוקחים את הצליל השני באקורד ומעלים אותו בטון אחד למעלה ואת הצליל התחתון מורידים בטון אחד למטה – למה זה משמש לרוב עכשיו שאלות לגבי סולמות ומושגים הקשורים לסולמות ------------------------------------------ האם מערכת דיאטונית היא הצלילים הלבנים (7) וסמני התק הם הצלילם השחורים (5) האם סולם כרומטי הוא שילוב של שתי המערכות כלומר התוצאה(דו,דו#,רה,רה#,מי#,פה,פה#,סול, סול#,לה,סי) מה זה סולם פנטטוני מאיזה מרווחים הוא מוגדר האים זה סולם לגיטרות יותר ופחות לפסנתר סולמות מזורים – קריאה באה מהתווים – אבל היד חייבת להיות לפי הסולם – כלומר לא יכול להיות למשל בסולם תו שלא שייך לסולם ניסיתי לנגן את התווים שיש לי בחוברות לפי הסולמות זה באמת נשמע טוב יותר אבל זה לא שיפר לי את המהירות להפך זה האט אותה במידה מסוימת האם יכולת לנגן סולם משפרת מהירות נגינה מתווים או שזה יותר לנגינה של שירים משמיעה מיילים אפשר לשלוח גם ל [email protected] יום סבבה לכולם ותמשיכו בעבודה הטובה שלכם