שלום חברים , שאלה שכבר שאלתי אך לא נענתה

barak1441

New member
שלום חברים , שאלה שכבר שאלתי אך לא נענתה


מדובר בסעיף א
יש בתמונה גם נסיון שלי לפתור בצורה מתמטית וגם גרף של הניסוי שהשיפוע בו הוא K (הייתי אמור למצוא אותו בניסוי )
והגרף הזה עובר בראשית הצירים (אני לא יודע אם זה קשור...)

תודה רבה

 
לא בטוח שהבנתי, אבל זה לא מונע ממני לענות


בהנחה שהציר האנכי הוא המהירות והציר האופקי הוא ההעתק X, אזי לפי הנוסחה שפיתחת, היינו צריכים לקבל פרבולה. אם קיבלנו קו ישר, זה אומר שהאיבר עם V ו Xo הוא קרוב לאפס וזה מה שרצית להוכיח.
מה אתה אומר?
 

barak1441

New member
חחחח... לא ראיתי שזה לא תפס את כל הגרף..


אני מקווה שעכשיו זה יהיה יותר ברור..
אני סומך עליך סוס כסוף , תמיד ידעת את התשובה בעבר .. בזכותך עברתי מכינה במתמטיקה
)

 

barak1441

New member
זאת המשוואה שהשתמשתי בה בניסוי

כל פעם מתחתי dX גבוה יותר

 
תודה על המחמאה, אבל אני עדיין לא כל כך מבין...

אתה עשית כמה דחיסות של הקפיץ ומדדת את המהירות ואת ה X של העגלה. הנוסחה התיאורטית שלך כוללת את הרכיב X*Xo . אם הגרף שקיבלת עבור V² כפונקציה של X² הוא ליניארי סימן שהאיבר עם ה X*Xo הוא זניח. והרי זה מה שרצית להוכיח, לא ?
 

barak1441

New member
אוקי .. חשבתי שאפשר להוכיח את זה מתמטית

אבל ההסבר עם לינאריות הגרף מניח את הדעת
תודה
 
כמו שנאמר: בין 3 נקודות שונות אפשר להעביר ישר אחד...

בתנאי שהוא מספיק עבה
 

Schrodingers Dog

New member
שאלה

איך הגעת בחישוב שלך מהשורה הראשונה לשנייה? זה נראה שיש לך טעות.
&nbsp
אם אתה לוקח שורש של השורה הראשונה אתה מקבל משוואת קו ישר. השיפוע של הקו יכול לתת לך את קבוע הקפיץ ונקודת החיתוך עם ציר y תתן לך את כמות המתיחה ההתחלתית של הקפיץ.
 
למעלה