שלום חברים.

רולדההה

New member
שלום חברים. ../images/Emo98.gif

שמי לי, תלמידת כיתה י"א, נוסעת לפולין בסוכות הקרוב. כמו רבים מבני גילי, גם אני מוטרדת מאוד מעליית המחירים המטאורית של המסעות לפולין. כל הדיבורים על האבטחה והאוכל הכשר כמי שמעלים את המחיר בחמש מאות דולרים נראים לי כמו שטויות במיץ, שכן העליה נובעת כנראה מהמעבר של פולין ליורו ועליה ביוקר המחיה. עם זאת, אני חושבת שהעובדה שמסע יקר כל כך, ולכן רק למי שהפרוטה מצויה בכיסו מתאפשר לנסוע, היא בושה וחרפה. הפתרון לא צריך להיות ניהול קרנות ומלגות לעניים, אלא הורדה חד משמעית של המחיר - לכולם! אני בהחלט מאמינה שאפשר לעשות זאת, ורציתי לדעת אם יש לכם רעיונות כיצד לעשות זאת.
 

Old Cat

New member
מענין שהתלמידים עצמם לא רוצים

כלומר, הם רוצים להוריד במחיר ושמישהו אחר ישלם בעבורם. אלא שהרוב מתקשה להביא עצמו להשיג חלק מהמימון בעבודה עצמית. מסתבר שלשטוף מכוניות זה "עבודה של ערבים" ולא יאה לצעירים יהודים בישראל (גם תשובה כזו שמעתי). בעבר גם הועלתה הצעה להוריד את הרמה של המלונות ולהסתפק במלונות בדרגת תיירות בינונית או אפילו אכסניות נוער, כמו שהיה נהוג לטייל וכמו שבני נוער מטיילים בעולם כל הזמן. ההצעה הזו נתקלה בגל התנגדויות של תלמידים שהתרגלו ביראל למלונות ברמה טובה או טובה מאד. אז אם לכל המפונקים שיש היום בבתי הספר זה לא מספיק טוב, אז בבקשה שישלמו.
 

שירנות

New member
היי:)

טוב אז קודם כל ברוכה הבאה,ואיזה כיף לך!את הולכת לעבור חוויה מדהימה-תאמיני לי-היא שווה כל שקל ששמים עלייה... לא יודעת אם קראת עיתון בזמן האחרון(כנראה שאם את כותבת את ההודעה הזאת אז לא...
)בכל מקרה,הייתה כתבה שאמרה שהוחלט המחירים יורדו... אין לי מושג כמה זמן יקח עד שזה יקרה ובכמה הם ירדו,לא היה לי זמן לקרוא את הכתבה אבל זה שיש על זה כתבה שאומרת שהם ירדו זה כבר טוב... אגב,אני לא יודעת למה כל הדיבורים האלה על אוכל כשר... אנחנו במסע לא שמענו ולא ראינו אוכל כשר חוץ מאשר הילדים שביקשו את האוכל הזה מראש במיוחד בשבילם....אנחנו פשוט אכלנו אורז עוף ותפוחי אדמה-הם אמרו לנו שאנחנו אוכלים עוף כי זה הכי קרוב לכשרות שהם יכולים להגיע וכי הם יודעים שזה באמת כשר...לדעתי האוכל הזה ממש מיותר,גם אלה שהזמינו את האוכל הזה מהארץ בסוף אכלו כל המסע רק חטיפים כי האוכל היה פשוט זוועתי,הם לא נגעו באוכל הרגיל שאנחנו אכלנו וגם לא באוכל הכשר שהביאו להם במיוחד מהארץ...הם פשוט אכלו חטיפים כל המסע... אני לא מבינה את העניין הדבילי הזה עם האוכל הכשר,גם ככה הוא כל כך מגעיל שאף אחד לא נוגע בו,למה מחייבים משלחות לאכול אותו....? בכל מקרה אותנו לא חייבו ועדיין המסע היה יקר...כנראה שזה באמת לא קשור לאוכל.... חפרתי קצת
חחחח,בכל מקרה אם יש לך שאלות,תהיות,בעיות התלבטויות כל דבר בקשר למסע וכל מה שעולה לך לראש את מוזמנת לשאול-אנחנו יותר מנשמח לעזור:)
 

שירנות

New member
אגב...

רק לידע הכללי, אם יוצאים דרך מסגרת אחרת ולא דרך משרד החינוך, למשל המסע לפולין של ילדי השוטרים(אני לא יודעת איך בדיוק קוראים לזה)המחיר שונה בצורה מבהילה,אני עצמי בת של שוטר(כן כן,האבא המדהים שלי שוטר
)יצאתי למסע דרך בצפר ושילמתי קרוב ל-1300$ ונדהמתי לגלות שהמסע דרך המשטרה עולה רק 400$!!!! כמובן שגם אם הייתי יודעת על זה מראש לא הייתי מוותרת על המסע עם השכבה המורים החברים-האנשים שאני מכירה ורואה יום יום במשך שנים-זה פשוט יותר מדי עוצמתי.אבל עצם ההפרש הגדול בין המחירים עיצבן אותי-כמעט 1000$הבדל,זה המון כסף אפשר להוציא עוד ילד במחיר הזה,נכון המשטרה בטח מסבסדת את המסע אבל אני בטוחה שגם המדינה יכולה לעזור ולסבסד את המסעות האלה,לא חייב בכאלה רמות-אפילו 300$ יכולים לעזור למישהו לצאת.... אני לא חושבת שיש סיכוי שזה יקרה אלא אם כן מישהו יתעורר במדינה ויבין עד כמה המסעות האלה חשובים ויבין שחשוב שאנשים שרוצים ולא יכולים יצאו מאשר אנשים שיכולים ויוצאים בשביל הכיף הצחוקים והדיוטי.אחר כך מתפלאים למה המסעות נראים כמו שהם נראים בחלק מהמשלחות... מה שכן,תמיד אפשר לעבוד,לעשות ימים מיוחדים בבצפר כדי לעזור לאלה בשכבה שלא יכולים לצאת אפשר למכור דברים לעשות מסיבה לשכבות הנמוכות יותר,אפילו שמעתי על שכבה שעשתה יום שטיפת מכוניות והם אספו הרבה כסף... תחשבו יצירתי....:)
 

snier1991

New member
אנחנו שילמנו ד"א רק שלוש וחצי אלף שקל

והיינו משלחת של בתי ספר דתיים מה שאומר אוכל כשר למהדרין(שהיה לא רע בכלל ד"א) והמלונות היו הולידי-אין אקספרס בקראקוב ונובוטל בוורשא המחיר המקורי היה חמש וחצי אלף והמורה שהלך איתנו עבר בכמה מפעלים ואז מצא מפעל(אוסקופ מפעל למתכות למי שמכיר) שאמר אנחנו נממן לך 2000 שקל לכל תלמיד ובאושוויץ תצטלמו עם כובעים של המשלחת כדי שנוכל למסגר(בפועל עשינו גם שם ומתוך הערכה עשינו גם בטקס הראשון מבין השניים עם שימעון פרס) והיו תלמידים שקיבלו מילגות ממשרד החינוך שהוריד להם ל2000 אבל עזבו את זה פה היה מדובר בתלמידים עם בעיות כלכליות וכאלה או במילים אחרות שילמנו רק שלוש וחצי אלף שקל עם כל התוספות שאתם מדברים על להוריד אותם והכל בזכות יוזמה נורא פשוטה!
 

Old Cat

New member
נכון יותר - שלושה וחצי, שקלים או אלפים

אם אינך מבין מה גרוע בפתרון שמצאתם, ומה לקוי בכך שאתה מעריך את היוזמה הזו - משהו מאד לקוי בחינוך שמקבלים בבית הספר בו אתה לומד. היעדר פיסוק ראוי ותחביר עברי סביר מעורר דאגה בקשר להשכלה, לא רק לחינוך. מה השלב הבא? תאי הגזים בחוסת קוקה קולה ושרידי גופות בחסות פלאפון?
 

snier1991

New member
את תומכת ביציאה למסע?

אני מניח שכן ואם לא אז עצם התשובה היא אינה רלוונטית אז אם את תומכת ביציאה למסע את אמורה להבין שהאלפיים שקל ששולמו ע"י אותה חברה שאיפשרה לילדים שלא היו יוצאים לצאת ואם זה לא מטרה עליונה אז אני לא יודע מה כן, ואם את לא מבינה את הצער של ילד שרוצה לצאת אבל לא יוצא כי אין לו כסף אז החינוך שלך מאד לקוי לצערי. ומראש אל תגידי לי שמשרד החינוך צריך לשלם כי עוד סיסוד של היציאה זה הדבר האחרון שמשרד החינוך צריך לעשות מהסיבה הפשוטה שיש הרבה יותר מי דברים לממן לפני שהוא יממן יציאה לחו"ל עם מטרה נעלה ככל שתהיה אולי זה הקפיטליסט שבי שיוצא אבל יקירתי אין פה שום בעיה מכורח הנסיבות הברורות שלמסע הזה יש עלויות וכן היעדר פיסוק זה דיוק העיקר בתגובה שלי, נכון?(היי יש פה גם פסיק וגם סימן שאלה כל הכבוד לשניר!) ודרך אגב את הבגרות בלשון כבר עברתי אבל אם אני עוד זוכר דבר או שניים צריך להגיד שלושת אלפים וחצי על משקל "שני גברים וחצי" ואלפים זה זכר ככה שצריך להוסיף ת' ככה שגם את טעית(ואני לפחות לא עברתי על ההודעה שלי מבחינת הגייה ככה שאת טעות שלך מביכה אפילו יותר)
 

Old Cat

New member
ראשית לכל

הקלקה קלילה על הכינוי תביא לפניך את עובדת היותי גבר בן 55 (מתקרב ל-56), לא צעירה בגיל בית ספר. ולענין: הדגשתי את שהדגשתי (שלש - שלושה) כדי להבליט ענין הטעות בין זכר לנקבה, הנפוץ יותר מדי בקרב תלמידים. כדאי שבכתיבתך ובדיבורך תמקד תשומת לבך לכך. אפשר לומר שלושת אלפים וחמש מאות ש"ח, אפשר לומר שלושה וחצי אלף/אלפי ש"ח, אבל קודם כל יש להבחין בין זכר לנקבה - הענין הצורם ביותר. אני תומך ביציאה למסע הזה, ורואה בו ענין חינוכי חשוב ביותר. ככזה, דעתי כי יש לבצע מיון מוקדם יסודי מצאד לתלמידים וגם למורים בטרם תאושר יציאתם. משרד החינוך אמור, לדעתי, לסבסד במידה מסוימת למי שאין ידו משגת והוכיח כי עשה את המאמצים המתאימים להשגת מימון בכוחות עצמו. התיחסות למסע הזה כאל עוד נסיעה לחו"ל היא ביטוי נוסף לחוסר ההפנמה של תובנת משמעות המסע. דווקא מי משעיד על עצמו כקפיטליסט אמור לדגול בגישה הרואה בחוסר יכולת לצאת ענין טבעי, מעין ביטוי לדארוויניזם הסוציו-אקונומי מבית מדרשו של פרידמן (אחד הפילוסופים הידועים ביותר של הקפיטליזם, מהאורים ותומים של נתניהו בתפישתו הכלכלית, מי שהביא במימוש דרכו ותורתו את ארגנטינה לפשיטת רגל ולמלחמת אזרחים על רקע מימוש הקפיטליזם הזאבי וחיסול ערכי חברה וסולידריות הדדית) . אז מנקודת מבט קפיטליסטית, בהתאם להצהרתך על גישתך ודעתך, מה הבעיה בכך שתלמיד לא יכול לצאת כי אינו מסוגל לממן זאת? הרי בכך יש מעקרונות הקפיטליזם, שיש כאלו שיש להם ויקבלו והאחרים לא יקבלו, ואין לו לתלמיד להצטער על כך אלא רק לנסות ולדרוס אחרים כדי לעלות במעלה ההר הדרוויניסטי. אלא שדעתי שונה מדעתך, וגישה שכזו המקדשת את הקפיטליזם תביאנו להרס ושמד עצמי כמו בכל חברה בה מומשה עד קיצוניות. אכן דעתי כי משרד החינוך אמור לסבסד, למי שעשה בעצמו מאמץ וניסה לשפר מצבו (עבודה בחופשה ובמהלך שנת הלימודים, סדרי עדיפויות המקדמות חיסכון למטרה זו על רכישות אחרות וכיוב"א). זאת היות ויש לראות בכך חלק מהמערך החינוכי והלימודי המחייב (ואם אין המסע כזה אז משרד החינוך לא צריך לעסוק בו כלל). במקביל משרד החינוך היה אמור לוודא כי תינתן ההכנה הראויה על ידי מורים הראוים להגדרת תפקידם, דבר שהרבה יותר קשה למצוא היום. אז כנראה לא היית חושב כי דבר תקין וראוי הוא להפוך המסע למערך פירסומי של נותני חסות.
 

snier1991

New member
ראשית לכל

אני מתנצל על הטעות פשוט ניקים של CAT הם בד"כ של נערות מתבגרות אז הנחתי שמדובר בתלמידה שיצאה לאחרונה לפולין הקפיטליזם מתאפיין אצלי ביוזמה ולא פחות חשוב בראיה שהתאגידים הם חלק אינטגרלי מהחברה ולכן פירסומות חסויות וכדומה לעולם לא יצרמו לי ואם האדם מצליח לנצל את התאגיד לטובתו בעיני לפחות זו מהות הקפיטליזם, היכולת של האדם היחיד לנצל את המערכת שתועיל לו בגלל מה שנאמר עד כה אני מתנגד גם למימון של מערכת החינוך למשהו שהוא בסופו של דבר בבחינת בונוס שהרי הלימוד עצמו נעשה בכיתות והמסע אמור להיות בונוס. אני מתנגד לרעיון שהחברה תהפוך למנוונת והמדינה תנסה להיות הקביים שלה שבני האם ידרדרו לבנוניות בגלל שיש לה משענת שברור לכל שתמנע את נפילתה(בדיוק מה שקורה בצרפת ד"א שאותה חברה מפונקת לא מסוגלת לשרוד ברגע שהמדינה תומכת בה פחות) אלא אני תומך ברעיון שהאדם יחיה בחברה שלא תפלה אותו לרגע בין אם הוא יהודי שחור לבן כתום סטרייט הומו אשה או גבר או משהו בינהם ומתוך השיוויון הזה הוא יכול להגיע להצלחה מלאה(וזה הסיבה שהימין הפוליטי שחרר את העבדים השחורים) מתוך שאפתנות . וד"א ארגנטינה ניצלה ממפלה כלכלית נוראית בזכות המעבר שלה לכלכלה שדומה נורא למה שנעשה בישראל וכמו בעייתה של ארגנטינה גם בישראל המיתון הגיע עקב שלטון סוציאלי מושחת שמימן את כל העולם ואחותו וזו הסיבה שארה"ב יפן סינגפור וכל מדינה קפיטלסטית אמיתית תגיע להישגים שהחברה הסוציאלית יכולה רק לחלום עליה(אלא אם כמו הקומינזם היא פשוט תפתח רשות לאומנים כמו ברה"מ שזה מחליא בעיניי).אבל אני לא רוצה להיכנס לוויכוח כלכלי כי זה באמת לא הסיבה שאנחנו כותבים(אבל הנושא הזה הרבה יותר מעניין מויכוח על טקס בפולנית
) ובנושא אחר לחלוטין אני ממש לא מסכים שיש צורך בסינון אנחנו מדברים על מאורע כל כך חשוב לעם היהודי ואם משרד החינוך מגיע להחלטה שזה יועיל לתלמידים אם הם יראו אותו באופן מוחשי אז כל מי שיכול מסחינה כלכלית,נפשית וכדומה צריך לצאת לא מי שראוי לכך ולמרות שאני לא אוהב את האלגוריה שאני הולך להגיד אני אשתמש בה בכל מקרה כמו שלא רק מי שראוי מת בשואה כך גם לא רק מי ששראוי ייצא למסע. מה שאמרת בקשר למורים ולמדריכים לדעתי העניין הוא אחר, יש צורך בהכנה גבוהה יותר של מורים(המורים שהיו שם היו מביכים במקרה הטוב מטומטמים במקרה הרע) אבל יש צורך להגדיר מה המטרה שלנו מהמסע הזה כי כרגע אני לא חושב שיש הגדרה ברורה מכה משרד החינוך מנסה להשיג חוץ מחרישה של כמה שירים וכמו שאמרתי פורנוגרפיה של זוועות בלי לנסות להשיג משוה מאותם זוועות
 

Old Cat

New member
כמה טעויות

ארגונים כלכליים גדולים - תאגידים - הם אכן חלק אינטגרלי מחברה שכלכלתה מפותחת ויציבה. התנהגות אותם אירגונים היא כבר ענין אחר. במדינת ישראל הסגידה למולך התאגידי הפכה לדת בפני עצמה (סגידה ומטרה ולא כלי ושיטה) וככל הקצנה דתית גם כאן מביאה בעיקר שלילה. גם בארה"ב - מלכת ואם מדינת התאגידים - אין מעזים לעשות את אשר נעשה כאן בשם הקפיטליזם. איש לא יעז שם גם לראות דבר חיובי במתן חסות לטכסי זכרון לחללי ארה"ב במלחמת העולם השניה, או בכל מלחמה אחרת. דעת הקהל ככלל תצא נגד רעיונות של מיסחור הזכרון, אפילו שאין לה התנגדות למסחור המלחמה עצמה. לגבי טעויות: אחת: הנטיה לראות בניצול אירגונים לטובת היחיד - דגש על המלה ניצול - היא חלק ממאפייני ההתדרדרות של המדינה וטעות גדולה בהבניתה. מכאן קצרה הדרך לניצול המדינה לטובת היחיד על חשבון הכלל ומכאן לגישת ה"מגיע לי" וחוסר הלכידות החברתית, שתביא עלינו בסופו של דבר את חורבן המדינה. שניה: ארגנטינה לא ניצלה אלא כמעט נחרבה לאחר שנקטה בדרכו של פרידמן ומימשה חלק נכבד מרעיונותיו. היא ניצלה לאחר שהפסיקה עם השטות הזו, לאחר שהחלו בה מהומות של מלחמת אזרחים של עניים נגד עשירים. למדינתישראל אין את הפריבילגיה הזו. שלישית: היות המדינה עזר ומסיעת למי שצריך אינה בהכרח מביאה לתוצאה שלילית. לרוב הדבר מביא ליתר לכידות חברתית. המשך הסחף לניצול יתר של המדינה על ידי מי שאינו ראוי לקבלת הסיוע רק אוזלת יד של המדינה ונציגיה שיש לתקן אך אין זה מעיד על שלילת השיטה. משל: היות נהגים רבים עוברים ברמזור אדום מעיד על הצורך לאכיפת החוק, לא להסרת הרמזורים. רביעית: ראה סקנדינביה, מדיניות סוציאלית למופת עם כלכלה קפיטליסטית ותאגידית. ראה גם גרמניה, שטרם התמוטטה כלכלית למרות מדיניות סוציאלית (להבדיל מסוציאליסטית) שלה. יש עוד דוגמאות. גם הערתך לגבי המיתון אינה נכונה, ואינה ענינית. איזה מיתון בדיוק? איזה הישגים בדיוק ישראל הסוציאלית לא הגיעה יחסית ליפן וארה"ב? על כך ניתן לדון בנפרד אך לא במסגרת זו. חשוב רק איזו שיטה בדיוק היתה כאן לפני 40 שנה, אשר את פירות ההשקעה שלה בהשכלה אנחנו קוטפים היום, לעומת הקיים היום בחסות נביאי ה"כלכלה ליברלית חופשית" וההתדרדרות המקבילה כרונולוגית ברמת ההישגים של הנוער. בהתאם לעקרונות הקפיטליזם - אין לסבסד בתי ספר, מי שלהוריו אין האמצעים לא זכאי להשכלה של בית ספר תיכון. מסכים? לגבי המסע: כן, יש לבצע מיון קפדני יותר לא רק של תלמידים אלא גם של מורים. לא אתווכח עם הטענה שיש לבצע מיון קפדני יותר של מורים בכלל, בטרם היותם מורים. לא כל תלמיד שרוצה זכאי לצאת, יש לו הזכות לצאת. ישנה לנסיעה זו משמעות אחרת מאשר טיול שנתי לחו"ל, והתגובות והדיווחים על המתרחש שם רק מוכיחים זאת. הסכמתך האישית לאירוע זה או אחר במסע אינה רלוונטית. נכונותך להמצא במסגרת ולקבל על עצמך כל מגבלותיה היא חלק מהליך ההתבגרות ומחייב שבעתיים במסגרת שכזו. אתה יכול לא לנסוע וכאן מסתכמת זכותך לבחור. משבחרת במסגרת עליך לקיים כלליה ולקבל מגבלותיה. עקרון זה הוא תנאי לחברה תקינה. עקרון האחריות האישית וקבלתה העצמית הוא חלק מסממני הבגרות הראשונית המצופה מכל נער, ואמורה לדעתי להיות תנאי לנסיעה שכזו על מאפיניה היחודיים.
 

ישרון

New member
נוער יקר הגזמתם!!!!!!

התכנית של אלון גל עם בני הנוער שצןלמה בשפייה הראתה לכם שהכל אבל הכל אפשרי. ילדי סיימו זה מכבר את פרק התיכון בחייהם וכל ארבעתם עשו את המסע הזה , לגבי המימון גם 1200 או 1000 דולאר זה המון כסף למשפחה המגדלת 4 ילדים. ולכן כל שלושת הילדים שרצו לנסוע ,אחד ויתר כי החליט שלא להתעמת עם הנושא נאלצו לממן לפחות חלק מהמסע בעבודה . הגדיל לעשות הצעיר שבחבורא כאשר בתקופתו עבר בית הספר לשבוע מקוצר, את לילות חמישי בילה במלצרות ושטיפת כלים בקטרינג ,ובימי שישי עבד בגינון עד שעות אחר הצהריים המאוחרות. כאשר בני בנות כיתתו המיסכנים שלהוריהם לא היה כסף לתשלום מלא לפולין בילו בחופי אילת בקייץ הוא מילצר עצמו למוות בחתונות.ותאמינו לי היספיק לו למסע לפולין,לטיול התרעננות בן שבוע באיסטנבול ולנופש במרמריס בן 4 ימים במלונות פאר ללא עזרה וסיוע מההורים. אז נוער יקר יש המון עבודה גם בעיר הגדולה תל אביב וגם בערי השדה צריך רק להרים את המטבעות מהריצפה !!!!!!!!!!!!!
 
למעלה