שלום, חדשה וסיפור חדש

Star Maiden

New member
שלום, חדשה וסיפור חדש

היי, קוראים לי נעם, אני כותבת כבר הרבה זמן (בערך ממתי שלמדתי איך) ועוקבת אחרי הפורום הזה כבר כמה זמן. החלטתי (עקב המלצה וגם בכלל) לפרסם כאן סיפור שלי, הוא כבר יגיע בהודעות הבאות... אני גם מוכרחה לציין שאני מאוד מעריכה את העבודה שלכם, ראיתי כמה פורומים בנושא וזה מאוד מרענן לראות פורום שבו לא מתנפלים על אף אחד... סיפור בקרוב
 

Star Maiden

New member
והסיפור... האור שלי חלק I

האור שלי ליאור ראתה אותם בפעם הראשונה כשהייתה בחודש הראשון לחייה. הוריה, מיכאל ותמר, עמדו סביב עריסתה עם עוד מספר ניכר של חברים ובני משפחה, גאים ומאושרים. ליאור הייתה תינוקת יפה להפליא. היא לא דמתה כלל לאיש מהוריה, שהיו שניהם חומי שיער ועיניים. לליאור היו עיניים כחולות וזכות, שצבען כעין תכלת השמים בימים בהירים וחסרי ענן – "פשוט קורנות אור", ציינה האחות בבית החולים בהתפעלות כשמסרה אותה לראשונה לידי אימה. הוריה הגאים החליטו לאמץ אמירה זו, וקראו לבתם החדשה ליאור – "האור שלי". ובאותו יום, עת הזמינו בני הזוג ברגמן את כל מכריהם לחזות בתינוקת החדשה, ליאור ראתה אותם. הם היו שקופים וזהרו באור יקרות, וריחפו בעדינות סביב פניה כמו מברכים אותה לשלום. נהנית מהמגע הנעים, צחקה וניסתה לתפוס אותם בידה השמנמונת, אך הם נעלמו. והוריה, שחשבו שהיא צוחקת לכבודם, מייד הרימוה מהעריסה והרעיפו עליה אינספור חיבוקים וגילויי אהבה. זאת הייתה הפעם הראשונה שהם הופיעו. מאז אותו היום, ליאור ראתה אותם כל הזמן, מרחפים סביבה, מרחפים מבינות לעצים, נמצאים בכל מקום. פעם אחת, בהיותה בת חמש שנים, ניסתה לספר עליהם לאימה, אך נדמה היה שזו האחרונה לא ראתה אותם כלל. "יופי, חמודה. איזה דמיונות יפים יש לילדים בגיל הזה." הייתה תגובתה של תמר לאחר שבתה אמרה משהו אודות "הדברים הזוהרים שעפים", תגובה שגרמה לליאור להבין שאימא לא רק אינה מבינה אותה, אלא גם אינה מאמינה לה. מאותו רגע, החליטה לשמור אותם בתור הדבר הפרטי שלה, הסוד שלה. אבא ואימא אמנם חמודים ונותנים לה כל מה שהיא מבקשת, אבל הם כל כך טיפשים לפעמים, חשבה בתובנה עמוקה של ילדה בת חמש, וחייכה חיוך ממתיק סוד לעבר הדמות הזוהרת הקטנה, שנגעה בלחיה נגיעה חטופה ומייד נעלמה למעלה, לשמים. בגיל שש וחצי רשמו אותה הוריה לבית הספר היסודי. היא עמדה אל מול השער, הילקוט הסגול החדש שקיבלה מסבתא על גבה, אוחזת חזק חזק בידה של אימא. לפתע, ראתה להקה שלמה שלהם מרחפים מעל לשער בית הספר, מזמרים שיר הלל לבוקר החדש. זו הייתה הפעם הראשונה שבה לא רק ראתה, אלא גם שמעה אותם, והיא הבינה מייד – הם באו כדי לשמור עליה, לאחל לה הצלחה ביומה הראשון בכיתה א'. ברגע שהבינה זאת, שמטה את אחיזתה מידה של אימה. "זה בסדר, אימא, את יכולה ללכת." אמרה ליאור. "אני כבר ילדה גדולה." תמר נשקה לבתה היפיפייה, שנראתה כה שונה ממנה. כשהייתה תינוקת הבטיחו להם ששיערה ילך ויתכהה עם השנים, יהיה דומה לגוון השיער שלה ושל בעלה, אך הוא נותר זהוב נוצץ. ואילו עיניה של ליאור נותרו אותן עיני תכלת קורנות אור, העיניים שהעניקו לה את שמה. "להתראות, מתוקה." אמרה תמר ומחתה דמעה מעינה. "תבלי יפה ותשמרי על עצמך." ליאור חייכה ודילגה בעליצות לעבר שער בית הספר. לשמור על עצמה, באמת. אימא יכולה להיות כזאת טיפשה. מי יעז לפגוע בה, כשהם נמצאים לצידה? השנים חלפו, והם הוסיפו להופיע, כשהם כל פעם נראים לליאור יותר ויותר מוחשיים. כבר לא נראו כמו הזוהר חסר הצורה שראתה כשהופיעו לפניה לראשונה, אלא כמו דמויות זוהרות קורנות אור, בני אדם קטנטנים וזורחים, חלקם מכונפים וחלקם לא, אך כולם נהדרים למראה וכולם מזמרים את מנגינתם השמימית. מה רצתה ליאור להצטרף למנגינה שלהם, שלפעמים נדמה היה לה כי היא כמעט מצליחה להבין את משמעותה. הייתה דמות אחת שהופיעה יותר מהאחרות, דמות אישה מכונפת וזוהרת באור כסוף, שתמיד הייתה מרחפת סביב ליאור ומביטה בה בעיניים עצובות. ליאור חשה משיכה משונה אל הדמות הזאת, ופעמים רבות ניסתה לציירה על דף נייר, אך כמעט תמיד נאלצה לקמט את הדף, כי הציור מעולם לא צלח בידה. "ליאור ברגמן! את מוכנה להפסיק לחלום, ולבוא ללוח כדי לפתור את התרגיל?!" מורתה, עדנה, עמדה ליד הלוח בפנים נרגזות. ליאור נאנחה וקמה אליה. היא הייתה כבר בת שתים עשרה ובכיתה ו', והאישה המכונפת הופיעה לפניה פעמים רבות מהרגיל באותו שבוע. היא כמעט הצליחה לציירה, כשהמורה הפריעה לה בגסות כזאת. היא ניגשה ללוח ופתרה את תרגיל החילוק הארוך בקלות. פניה של עדנה נתרככו מעט. "יפה מאוד, ליאור." אמרה בעדינות. "חזרי למקומך. שאני לא אתפוס אותך חולמת שוב בשיעורים שלי", הוסיפה בכדי להרגיש שהיא שולטת במצב. היה קשה לכעוס עליה, על ליאור ברגמן בעלת עיני התכלת המקסימות. והיא גם תלמידה כל כך מבריקה. עדנה הרגישה סחרחורת קלה בכל פעם שהעיניים הללו ננעצו בה. היא התיישבה ליד שולחנה וקראה לתלמיד הבא לקום ולפתור תרגיל חדש. ליאור שבה למקומה בחיוך. היא ידעה למה הצליחה לפתור את התרגיל בקלות כזו. זה היה מפני שלהקה שלמה מהם, למרות שעדנה לא ראתה זאת, ריחפו סביב הלוח בעת שהתחילה לחשב. לילה ירד, וליאור שכבה במיטתה. היא כמעט הצליחה לצייר את הדמות המכונפת, אך משהו עדיין לא נראה לה נכון. היא הייתה תשושה, וכיבתה את האור. להפתעתה, אף אחד מהם לא הגיע לאחל לה ליל מנוחה. השינה באה מהר, עוטפת אותה כמו חיבוק אוהב של אם. היא נרדמה. לפתע התעוררה, לא בפחד. נדמה היה לה, כי מישהו נוגע בה בעדינות. היא פקחה עיניה באיטיות והביטה סביבה. הם היו שם, חבורה שלמה מהם, אך לא היו אלו דמויות קטנות, כפי שנראו תמיד. הם היו גבוהים ואדירים, ובראשם עמדה האישה המכונפת, שהביטה בה לא בעצב אלא באושר מלא, אושר בלתי יתואר. האישה דיברה, וליאור הצליחה להבינה. "יקירתי," אמרה האישה. "בתי שלי. הלא תשובי הביתה? הלא תצטרפי אלינו לשירה השמימית?" ליאור התבוננה באישה הזוהרת, והרגשה שלא הכירה מילאה את לבה עד להתפקע. הייתה זו תחושת שמחה אדירה, שהייתה מהולה עם זאת בכאב עצום. האישה הזו היא אימה, אימה האמיתית. היא חשה קשר כה קרוב אליה, ולכן תמיד כשהופיעה לפניה רצתה לגעת בה ולחבקה. וכל המשמר שמסביב שר את השיר השמימי, את המנגינה שליאור יכלה כעת להבין – מנגינת הלל לאור ולמלכה – לאימא. ליאור צחקה והושיטה את ידיה לעבר האישה, שאספה אותה בזרועותיה. היא הרגישה שהיא נישאת אל על, הופכת לאחת מהם, לקרן אור זוהרת...
 

Star Maiden

New member
האןר שלי - חלק II ואחרון

"דום לב." פסק ד"ר כהן והניד את ראשו בעצב. "אי אפשר לעשות שום דבר בשבילה." הוא הביט בחמלה אל מיכאל ותמר, יודע היטב עד כמה הדבר קשה עבורם. מיכאל היה איתו באותה פלוגה בצבא, והוא ידע עד כמה היה גאה בבת היפיפייה שלו. הילדה המתה נראית כמו פרח, כמו מלאך קטן. איך קרה הדבר הזה, שילדה בת שתים עשרה מתה פתאום בשנתה, בלי שום הסבר או מחלה נראית לעין? ואולי מדובר בהתקפה של הוירוס החדש הזה, שכולם מדברים עליו? ד"ר כהן טפח על זרועו של ידידו בניחומים והלך לדרכו, ממלמל לעצמו על אכזריותו של העולם ועל כך שלא משנה מה יקרה, יקדיש את המשך חייו למלחמה בוירוס הזה, הנורא. מיכאל ותמר נותרו לבדם, מתייפחים חרישית. הם לא יכלו לזוז, רק להביט בבתם היחידה, המקסימה. בן לילה קרה הדבר שהפך אותם לאנשים האומללים ביותר עלי אדמות. הדבר המשונה היה, שליאור כלל לא נראתה שונה במותה. היא נראתה בדיוק כמו אותה ילדה יפה, שהייתה בחייה. שיערה הזהוב היה פזור על הכר, נוצץ ומבהיק לאור השמש. הם לא יכלו לחדול מלהתבונן בה. "לכל הפחות, היא נראית מאושרת." התייפחה תמר. מיכאל הביט שנית בבתו, וראה שהצדק היה עמה. על שפתיה של ליאור רפרף חיוך מתוק, חולמני. "כנראה היא מתה בזמן חלום טוב." חשב לעצמו ונשך את שפתיו על מנת שלא לפרוץ בבכי. לאחר מכן, פנה שוב לתמר. "כן, היא מתה מאושרת." אמר. "אסור לנו להמשיך ולבכות. היא הייתה רוצה שנשמח בשמחתה. בואי נצא מפה." הוא סובב את אשתו בעדינות, הוליכה אל מחוץ לחדר, העיף מבט אחרון בגופתה של בתו, וניגש מייד לטלפון, לטפל בסידורי קבורה והלוויה. *** מיאלי הביטה סביבה בתדהמה. היכן ההיכלות המוזהבים? היכן אחיה? היא הייתה לבדה לחלוטין, במקום מוזר ושומם. סביבה עמדו הרבה דברים צומחים גבוהים – עצים, כך זכרה שקראו להם באחד משיעוריה, עצים שצומחים שם למטה כדי לנסות ולהגיע אלינו, למעלה, והדבר לעולם אינו עולה בידם. היא ישבה על דבר מה קר, והיא קפצה ממקומה במהירות ומיששה אותו באצבעותיה. אבוי, איזו יצירה מלאכותית ומכוערת! היא עיקמה את אפה והביטה למעלה. עיניה נמלאו כחול, כחול כצבע עיניה של אימה ושל שאר אחיה, אך לא כשלה. לה היו עיניים חומות ושיער חום, לא שיער זהוב נוצץ כשלהם. והיא גם מעולם לא הצליחה לרחף היטב כמותם. היא ידעה שאימא מאוכזבת בשל כך, ולכן היא אינה מתירה לה לרדת ולרחף למטה עמה ועם אחיה, אך תמיד חשבה שהיא אוהבת אותה למרות הכל. והנה, אתמול נרדמה בהיכל הזהוב המלכותי, והתעוררה ומצאה את עצמה כאן, במקום המוזר הזה. והיא זכרה, שאתמול הייתה מהומה גדולה בהיכל, ושאימא הייתה נרגשת ולא הסכימה לומר לה דבר. "לכי לישון, מיאלי." אמרה לה. "לכי לישון, ומחר הכל יסתדר." והנה, הגיע היום למחרת, והיא אינה נמצאת בהיכל אלא כאן, למטה. שכן זכרה לפתע, שנאמר לה באחד משיעוריה כי כשנמצאים למטה ומביטים למעלה, רואים כחול בלבד. "אלו שם למטה אינם יודעים, שלתוך עיננו הם מביטים". כך אמר מורה. "הם חושבים שהם מביטים לתוך אופק כחול, ולאופק הזה הם קוראים שמים". בייאושה, ניסתה מיאלי להשמיע את השיר השמימי, שמא ישמעו אחיה ויבואו להושיעה, להוציאה מתוך המקום הזה, להשיבה הביתה. אך דבר לא יצא מפיה פרט לציוצים חסרי פשר. השיר השמימי אבד לה. ומבלי לבדוק אפילו, ידעה גם שאיבדה את היכולת לרחף. כי כל המאבד את השירה, מאבד גם את יכולתו לנוע באוויר. מיאלי השליכה את עצמה על הדבר הקר עליו ישבה, ופרצה בבכי. אימה מעולם לא אהבה אותה באמת. היא שנאה אותה מכיוון שנראתה שונה, מכיוון שלא ריחפה היטב, ולכן נטשה אותה כאן למטה. והשירה אבדה לה, והיא לחלוטין לבדה בעולם. לפתע, מחתה את דמעותיה בהחלטה נחושה. היא אינה יכולה לבזבז את המשך חייה בצער ויגון. עליה לנסות ולפתוח בחיים חדשים, כאן למטה. בזווית עינה, הבחינה בשתי דמויות זזות. היו אלה גבר ואישה, שנראו עומדים חבוקים מבעד למשטח זכוכית חלק. הם היו בעלי גוון שיער ועיניים כהה ודומה מאוד לשלה. מיאלי חשה משיכה מוזרה אליהם, ולהיטות להתקרב עוד. היא קרבה למשטח הזכוכית, וכמעט נתקלה בצורת עץ מלבנית גדולה, עליה היה קבוע שלט. להפתעתה, גילתה מיאלי כי היא מסוגלת לקרוא את האותיות הטבועות עליו. "משפחת ברגמן – מיכאל, תמר וליאור." מיאלי חשה חמימות מתפשטת בה למראה מילים אלו. יודעת, לפתע, מה עליה לעשות, התקרבה כדי פסע לצורת העץ המלבנית, ונקשה עליה באצבעותיה הדקות...
 

HobbitGirl

New member
אהבתי נורא את הרעיון../images/Emo98.gif

(אפילו עשיתי קצת השלכות על אנשים שאני מכירה). הסיפור יפה, אבל נראה לי שיש יותר מדי תיאורים- לא יכולה לומר איפה בדיוק, פשוט הרגשה כללית. ולא הסתדר לי משהו עם הסוף. "יודעת, לפתע, מה עליה לעשות, התקרבה כדי פסע לצורת העץ המלבנית, ונקשה עליה באצבעותיה הדקות... " זה נראה לא הגיוני. תארי לעצמך איך ההורים שלה יגיבו כשמי שנחשבה מתה תעמוד על סף הדלת שלהם. חוץ מזה אהבתי.
 

Star Maiden

New member
תודה רבה

נראה לי שהסוף פשוט לא ברור מספיק (שמעתי את זה מכל מיני חברים שקראו את זה לא כאן...) - מיאלי וליאור לא אמורות להיות אותו בנאדם... כנראה שאני לא מדגישה את זה מספיק, אני אעבוד על זה. השלכות על אנשים שאת מכירה? אני מוחמאת... תודה על הפידבק!
 
קודם כל,

גם אני הייתי בטוח שמיאלי וליאור הן אותו בנאדם. אני מזהיר כאן שוב, אזהרת משרד הבריאות : אני לא מומחה ורק נותן את דעתי האישית. אני חושב שאת כותבת יפה וזורם ורוב הזמן זה אמין והאווירה עוברת יחסית בסדר. אבל, הבעיות שאני רואה כאן הן אלה: 1. מלבד הדמות הראשית (ליאור), הדמויות האחרות שטוחות מאוד. זה הרגיש כאילו הן שם בשביל למלא את החסר בעלילה. 2. לפעמים הייתה לי בעיה באמינות של הכתיבה. לדוגמא, ליאור משתמשת במילה "טיפשה" על אימא שלה, זה קצת קיצוני לא? כלומר אין שום דבר בסיפור שמצדיק כזה שימוש, שהוא לפחות לדעתי, קצת חזק. זה שאת זורקת במשפט אחד שהרופא רוצה לפתור את הבעיה הזאת וכו' זה קצת פוגע במהלך הסיפור ולא ממש משכנע. אם זה באמת היה נחוץ, הייתי אומר לך שכדאי להוסיף קצת רגש, לשכנע בידידות בין האב לרופא וכך הלאה. אי אפשר לעשות זאת בשתי המשפטים שנתת ולדעתי זה קצת מיותר,כי זה נראה מזוייף מעט. יש עוד דוגמאות, אני לא זוכר. 3. הפואנטה של הסיפור לא הייתה ממש מובנת לי והאמת, אני קצת אוהב פואנטות יותר חזקות, שיש בהן יותר משמעות. או שאולי לא הבנתי? עד כמה שהבנתי, יש כאן מישהי שהולכת לאיזושהי ממלכת פיות ומישהי שבאה (משם?) - כאילו האיזון שבעולם או משהו כזה, זה בכיוון של משהו אבל צריך חידוד לדעתי. זה מה שאני זוכר עכשיו, אבל בסה"כ לדעתי בתור קורא כמובן, יש לך פוטנציאל מצויין וכדאי לך להמשיך לעבוד. מצפה לראות את הגרסה המשוכתבת. בהצלחה! (כדאי גם לך להסתכל בתרגילים שיש ב- "קישורים" של גושדארניט)
 
עוד דבר קטן

זה נראה כאילו בחלק השני (זה עם מיאלי) לא ממש השקעת. עד שפינקת אותי בחלק הראשון ונתת לי להרגיש את האווירה שעוברת טוב, בחלק השני כאילו מיהרת לסיים ולא הסברת מספיק את ההתרחשויות ומה קורה מסביב לדמות. זאת כנראה גם הסיבה שקל להתבלבל ולחשוב שזה המשך ישיר לחלק הראשון. זהו. ושוב, לכי על זה!
 

Star Maiden

New member
ושוב תודה...

אתה צודק, החלק השני לא מושקע מספיק, מבטיחה לעבוד על זה בכדי שיהיה יותר ברור ושבכלל למיאלי יהיה יותר עומק... אני לגמרי מקבלת את כל ההערות שלך (אני אעבוד על זה), חוץ מזאת בנוגע לדמויות הלא ראשיות - הן באמת שם רק כדי לקדם את העלילה, לדעתך הן צריכות להיות יותר מזה? לא הבנתי בדיוק למה... שוב תודה רבה, מבטיחה להתייחס ולעבוד על גרסה משופצרת.
 
לדעתי האישית..

הן לא צריכות להיות מפותחות מאוד, אלא לתת תחושה של *אני מכיר אותן ומבין את מניעיהן* או משהו בסגנון. הסיבה שלא כדאי שהן יהיו שם בכדי לקדם את העלילה בלבד היא משום שהקורא צריך להאמין לך כשאת מתארת אותן, להאמין שהן מתנהגות כמו שבני אדם מתנהגים, זה נותן נופך ואווירה טובים יותר לסיפור. נראה כאילו את נוקטת בגישה הנכונה, המשכי כך!
 

Yuli Gama

New member
דמויות משניות

תראי, בסיפור לא אמור להיות שום דבר שהוא "סתם" אם את שמה בסיפור את הוריה את צריכה גם לדאוג שהם יתנהגו כהורים. שהם יהיו בני אדם, בעלי רגשות והתנהגות של כאלו. הם צריכים להיות אמיתיים. לכן כן, הדמויות המשניות צריכות להיות יותר מזה, או לא להיות שם בכלל. הרעיון ממש נחמד, הבעיה היא יותר עם הביצוע - המשפט של הרופא, ואת יודעת איזה
הוא פשוט נוראי. לא משנה כמה פעמים אני קוראת את הסיפור הוא גורם לי ל
. קצת רחמים על בלוטות הקלישא של הקוראים שלך. - התגובה של ההורים לא אמינה. לצערי הרב יצא לי לראות איך אנשים מגיבים במצב הזה. משפט מהסוג "היא הייתה רוצה שנההי מאושרים" נשמע כמעט כמו לעג על המצב האמיתי. מאוד כדאי להשקיע בפן הרגשי של הדמויות מסביב. תחשבי איך הם היו מגיבים באמת, ואת זה תכתבי.זה יוסיף עומק לסיפור, יגרום לנו להסתכל עליו במבט יותר מזדהה. תראי,רעיון של החלפת ילדים כבר היה בעבר, לכן פי כמה וכמה חשוב הביצוע. את יכולה, את בהחלט יכולה. אז פשוט תעשי את זה. ‏
מחכה לגרסה משוכתבת! ושום תירוצים :)!
 

Star Maiden

New member
אני עובדת על זה

לקחתי הכל לתשומת לב (המשפט של הרופא עומד לרדת...) ואני מבטיחה שתבוא גרסה משוכתבת ברגע שתהיה אחת מושלמת, וכן גם להעלות אותה כאן... תודה רבה על ההערות, אני אעבוד על הכל (וואו... המון עבודה...)
 
למעלה