שלום כיתה א'
בני בן 5 וקצת. ההתרשמות היא כי לילד יש קשיים במספר תחומים: קשיים מוטוריים (איטיות, קושי גרפומוטורי, תכנון וארגון) ונראה שגם בעיית ריכוז המתבטאת בחולמניות קיצונית ("אסטרונאוט" רציני), מוסחות וקושי בהשלמת משימות. אנו לפני אבחון מקיף של הפרעת קשב וריכוז. הילד אמור לעלות לכיתה א' בשנה"ל הקרובה, אם כי נראה שאולי יישאר שנה בגן כדי שמיומנויותיו יתחזקו, עד ש"נעלה על דרך המלך" מבחינת הטיפול המועדף עבורו. בכיתה א' בעירנו לומדים בשיטת ליטף, שיש לציין שהיא מ-ז-ע-ז-ע-ת בעיניי. פירוש הדבר הוא שהוא צריך להגיע לכיתה א' כשהוא מכיר את כל האותיות על בוריין, גם מספרים - ולהתחיל כבר לקרוא ולבצע פעולות חשבון בסיסיות. אחרת, הילד נופל. הבעיה היא שאיתנו, ההורים, הוא לא ממש משתף פעולה וגם אין לנו כלים ללמד נכון (אנחנו לא מורים). בקיצור, לא הולך. מסקנתנו היא שכדאי לקחת אותו למורה שתלמד אותו לקרוא ולכתוב. אני חושבת שעדיפה "מורה מתקנת" שמן הסתם יש לה את הכלים להתאים את שיטת הלימוד לילד. מה דעתכם? ואשמח לקבל המלצות למורות כאלו בפתח תקוה. תודה.
בני בן 5 וקצת. ההתרשמות היא כי לילד יש קשיים במספר תחומים: קשיים מוטוריים (איטיות, קושי גרפומוטורי, תכנון וארגון) ונראה שגם בעיית ריכוז המתבטאת בחולמניות קיצונית ("אסטרונאוט" רציני), מוסחות וקושי בהשלמת משימות. אנו לפני אבחון מקיף של הפרעת קשב וריכוז. הילד אמור לעלות לכיתה א' בשנה"ל הקרובה, אם כי נראה שאולי יישאר שנה בגן כדי שמיומנויותיו יתחזקו, עד ש"נעלה על דרך המלך" מבחינת הטיפול המועדף עבורו. בכיתה א' בעירנו לומדים בשיטת ליטף, שיש לציין שהיא מ-ז-ע-ז-ע-ת בעיניי. פירוש הדבר הוא שהוא צריך להגיע לכיתה א' כשהוא מכיר את כל האותיות על בוריין, גם מספרים - ולהתחיל כבר לקרוא ולבצע פעולות חשבון בסיסיות. אחרת, הילד נופל. הבעיה היא שאיתנו, ההורים, הוא לא ממש משתף פעולה וגם אין לנו כלים ללמד נכון (אנחנו לא מורים). בקיצור, לא הולך. מסקנתנו היא שכדאי לקחת אותו למורה שתלמד אותו לקרוא ולכתוב. אני חושבת שעדיפה "מורה מתקנת" שמן הסתם יש לה את הכלים להתאים את שיטת הלימוד לילד. מה דעתכם? ואשמח לקבל המלצות למורות כאלו בפתח תקוה. תודה.