שלום. כרגע סיימתי פגישה עם המשווק הפנסיוני

guykalman

New member
שלום. כרגע סיימתי פגישה עם המשווק הפנסיוני

שהמליץ לי לקחת קרן קצבתית (ולא הונית) וכן קרן פנסייה ולא ביטוח מנהלים. אני בת 28. האם הוא צודק? הוא אמר שאם אפריש מהיום עד הפרישה, אקבל בפרישה כ-5,400 ש"ח. אם הייתי בוחרת את המסלול של ביטוח מנהלים הוני הייתי מקבלת 920,000 ש"ח בפרישה. זה נשמע לי דווקא יותר משתלם לקבל כמעט מיליון ש"ח בפרישה, אך הוא שיכנע אותי שקרן פנסייה טובה לי יותר בגילי ושאם ארצה אוכל להוון חלק מהסכום (הוא לא ידע לומר לי איזה חלק מהסכום). האם עשיתי בחירה טובה? האם להתחרט? תודה...
 

assaf el

New member
תגובה

שלום, החל מינואר 2008 וכתוצאה מתיקון 3 אין כל משמעות לקופה הונית או קופה קצבתית. כיום יש קופה משלמת(ביטוח מנהלים קצבתי,קרן פנסיה או בעתיד קופת גמל שתנהל תשלומי קצבה) וקופה לא משלמת(קופות הגמל ההוניות וביטוחי המנהלים ההוניים). בכל מקרה בגיל פרישה תשלום הכספים יועבר אליך באמצעות הקופה המשלמת,אם באופן של קצבה חודשית ואם באופן של היוון קצבה. החוק מחייב לקבל קצבה של 3,850 ש"ח ורק מעבר לכך ניתן יהיה להוון סכום נוסף כתשלום חד פעמי. ןלכן כפועל יוצא מכך ועל סמך הנתונים הבסיסיים מאוד שאת מציגה - קרן פנסיה היא פתרון טוב וניתן יהיה במידה והינך מעוניינת בכך, להוון סכומים מעל הקצבה המינימלית בסך של 3,850 ש"ח צמוד למדד שאת מחוייבת לקבל וגם זאת בכפוף לתקרה מקסימלית שתגדל כל שנה עד 2025. בהצלחה!!
 

guykalman

New member
תודה! מוזר קצת שמשווק פנסיוני לא

יודע את החוק, לא? שאלתי אותו במפורש לאחר שראיתי תשובה דומה פה בפורום האם החוק לא השתנה מבחינת הוני וקצבתי והוא בפירוש אמר שלא. למה על סמך הנתונים שהצגתי אתה חושב שקופת פנסייה היא פתרון טוב (יותר מביטוח מנהלים למשל?) אתה צריך נתונים נוספים? (גובה המשכורת שלי הוא 7,000 ש"ח)
 

assaf el

New member
תגובה

המשווקים הפנסיוניים חייבים להבין ולהטמיע שהתוכנית ההונית חלפה מהעולם. בגיל הפרישה הקופה היחידה שתוכל לשם לך קצבה או היוון קצבה היא הקופה המשלמת = קופת קצבה/פנסיה לגבי שאלתך על המוצר: העלויות=דמי הניהול בפנסיה נמוכים יותר מביטוח מנהלים(ניתן לקבל הנחות נוספות) היתרון של ביטוח המנהלים הקצבתי הוא שמדובר בחוזה ובמרבית חברות הביטוח יש מקדם קצבה מובטח דהיינו-גם אם תוחלת החיים תעלה בעתיד קצבתך מובטחת עפ"י החוזה שחתמת היום. בקרן פנסיה מדובר בתקנון ולכן מבצעים התאמה בהתאם לעלייה בתוחלת החיים.
 

balkanyi

New member
מי היה מאמין שהמשווקים בחוץ עדיין

לא מכירים את התקנות ומאכילים את הציבור בסכומים כאלו . יקירה , 900,000 ש"ח זה טוב לבזבז עכשיו שאת צעירה , בעתיד את תצטרכי הבטחת הכנסה כדי לממן את עצמך . וכדאי מאד שזה יהיה סכום מכובד כדי שלא תפגעי ברמת החיים שלך . מה שאת כן יכולה לעשות (תקנו אותי אם אני טועה) זה לפתוח קופה הונית בנפרד או חיסכון במקום אחר שאותו תוכלי למשוך כסכום חד פעמי (ולטוס מסביב לעולם).
 

guykalman

New member
אני חוסכת גם בנפרד, DONT WORRY

הלחיצו אותי בעבודה להיפגש ולחתום למשווק מהר לפני שהספקתי לברר את העניינים כמו שצריך. עכשיו זה מלחיץ אותי כי אני מבינה כמה המשווק הזה לא מבין כלום ואני מקווה שבכל זאת עשיתי בחירה נכונה.
 

guykalman

New member
ועוד משהו 900,000 ש"ח לא נראו לי כמו הרבה כסף

לביזבוזים, אלא כמו הרבה כסף לשים בבנק ולחיות מהריבית (בהנחה שיש לי עוד כמה חסכונות לצרף לסכום זה). 5,000 ש"ח נשמע לי מעט ביחס לריבית מובטחת של כ-4000 ש"ח בהנחה שהריבית עוד 40 שנה תעמוד על 5% בערך (הנחה לא מבוססת בעליל, אך היא שגרמה לי לחשוב אולי עדיף כסף ביד ולא קצבה מובטחת)+ הקרן נשארת לילדים שלי. שווה לוותר על 1000 ש"ח בחודש כדי להשאיר משהו לילדים, לא?
 
היום כל הקופות הה לקיצבה

ההתחשבנות להון או קיצבה בגיל פרישה ואז יהיה צריך כ 3800 ש"ח מינימום לקיצבה והיתר אפשר להוון לגבי פנסיה או מנהלים במנהלים יש הבטחה לכסף שזה מצוין אבל הדמי ניהול קצת גבוהים ביחס לפנסיה בפנסיה אין הבטחה מה יהיה בעתיד הכל תלוי איך הקופת פנסיה בנויה והדמי ניהול נמוכים בגיל שלך מנהלים זה מצוין יש הרבה זמן עד פרישה ויש גם כיסוי ביטוחי יותר טוב מהפנסיה
 
למעלה