שלום! לגבי חזרה של הפיסטונים

  • פותח הנושא REALI
  • פורסם בתאריך

REALI

New member
שלום! לגבי חזרה של הפיסטונים

מה המכאניקה שגורמת לפיסטונים במעצור הידראולי לחזור אחורה? הרפידות קרובות מידאי לרוטור ואחרי שאני מרחיק את הפיסטונים עם מברג זה חוזר למצב הקודם הצמוד. האם זה קשור לעודף שמן במערכת? (ואז אולי להוציא שמן ע"י לחיצה על הידית ופתיחה קצרה של בורג השמן בקליפר). האם צריך להרחיק הפיסטונים ולמלא שמן מחדש? מישהו אמר לי שזה קשור לליכלוך ואפשר לנקות את הפיסטונים עם דגריזר. (האם אכן זו כל הבעיה) - נראה לי שלא, שהרי אם לוחצים על הידיות כשהרוטור (הגלגל) מפורק, הפיסטונים לא חוזרים יותר לנקודה הקודמת גם אם מרחיקים אותם במברג ואם כן זו בעיה במערכת השמן? אשמח לבירורים. ותודה רבה מראש למי שיוכל לעזור לי.
 

tomer001

New member
תזוזת הבוכנות בקליפר...

אין מנגנון להחזרת הרפידות למקומן. באופן עקרוני כאשר מסתיימת הלחיצה על הידית, הלחץ במערכת יורד וכתוצאה מכמות הנוזל במערכת יש יניקה מסויימת בחזרה (לא משמעותית). כתבת נכון, שאם הבוכנות יהיו נקיות (קצת קשה לשמור על זה במקום שכל הזמן אוכל אבק ולכלוך) הן יחזרו יותר אבל לא משמעותית, כי השאיפה היא שבפעם הבאה שתלחץ על הידית, הרפידות כבר יהיו קרובות לדיסק. ניקיוון עוזר אבל מה זה מפריע לך
כתבת "רפידות קרובות מידי"- אם אין רעש, חיכוך, שמיניות..... מה זה משנה
לא הייתי נוגע.
 

REALI

New member
תודה רבה. המצב הוא שאכן יש חיכוך.

לפי מה שאתה מסביר כדאי לי להוציא מעט שמן מהמערכת? (כמובן בזהירות שלא יכנס אויר). אשמח אם תוכל להסביר לי את ההגיון בזה שאחרי שלחצתי על הידית בזמן שהגלגל היה מנותק, הבוכנות (בעברית!) כבר לא מסכימות לחזור מספיק אחורה (ולא עוזר לי להרחיק עם מברג כי זה חוזר בכל מקרה לאותו מצב). תודה מראש.
 

ofekgg

New member
מהי המערכת? סגורה או "פתוחה"?

אם היא פתוחה אתה צריך לפתוח את הברגים של ה"בריכה" של השמן (כמובן כשהמערת מקבילה לקרקע!!) ולהחזיר את הפיסטונים. מומלץ לבדוק האתר של החברה איך אמורים לעשות, המידע שהצגתי כאן הוא ממה שקראתי פה בפורום, אף פעם לא עשיתי זאת בעצמי.
 

ofekgg

New member
ד"א, לעולם לא להוציא שמן מהבורג ניקוז בקליפר!

 

ofekgg

New member
יכול להשפריץ, ואז לא תדע כמה שמן ייצא +

אם יש לכלוך בפיה, יוכל להיכנס..
 

brake jack

New member
שטויות במיץ

כמה תגובות למעלה כתבת שאף פעם לא עשית את זה בעצמך. אז למה אתה מייעץ? לא משפריץ ולא נעליים, מנסיון אישי על מספר מערכות בלימה שונות
 

ofekgg

New member
בכל מקרה אני בטוח שיותר מדוייק להוציא מהידית

(במערכת פתוחה כמובן). כשאני אעשה זאת אני אעדיף לקרוא ו/או לראות סרטים ביוטיוב על איך לעשות.
 

tal913

New member
בנוסף לזה,

בכדי לטפל קצת בסביבת הפיסטונים הוצא אותם במידת האפשר החוצה, הוצא את הרפידות, טבול מקלון אוזניים במעט שמן טפלון יבש, ממש מעט! ונקה איתו סביב הפיסטונים. לאחר מכן עשה כפי שאופק כתב.
 

ofekgg

New member
זהירות לא להוציא יותר מידי כדי שלא ינזל שמן!

 

etal2

New member
כל המערכות "פתוחות"

לפחות כל המערכות שיש היום בשוק. עדיף שלא תנסה להמציא מחדש את ההגדרה של מערכת פתוחה\סגורה, זה רק עלול לבלבל אנשים.
 
למעלה