שלום לכולכם, אני חדשה בפורום
לזהבה שלום רב, שמחתי מאד לגלות את הפורום שבהנהלתך - יישר כוח ! למרות כל מה שנאמר בנושא, עדיין יש לי שאלה לעניין מימון סייעת ע"י ההורים. בני בן 11, לומד בכיתה רגילה בבי"ס רגיל באזור מגורינו- ע"פ המלצות ועדות השמה ושילוב, (הוא מאובחן ומטופל מאז גיל שנתיים וחצי). קיימת תמימות דעים, ע"פ כל האבחונים, המלצות אנשי המקצוע והמעקב בביה"ס, כי תווך בכיתה, ע"י סייעת אישית מעלה את רמת תפקודו באופן דרסטי ומהווה למעשה את עצם השילוב שלו במסגרת. ועדת השילוב שדנה בענינו השנה ממליצה על התווך וכך גם נבנתה עבורו התח"י ע"י הצוות הבין-מקצועי בביה"ס - במקביל לשעות המתי"א שהוא מקבל בחשבון. ידוע לי, כמובן, שלמשרד החינוך אין תקציב הולם לתכנית השילוב בכלל ולסיוע בפרט, ו"תכנית השילוב-הנחיות למנהלים" שהתפרסמה השנה איננה מתאימה במלואה לעיקרי "חוק השילוב" (תיקון מס' 7) ולפסיקות הבג"ץ בנדון, ועל כןנדחתה בקשתנו להקצאת סייעת לתווך, ע"י ועדת הסייעות שקבעה כי "הוא אינו זכאי ע"פ הקריטריונים של משרד החינוך". ביה"ס משתף פעולה לאורך כל השנים ועושה ככל יכולתו לדאוג לבננו לתווך בהתנדבות (פרח, ג"ב וכד') אך אין בכך די. למעט אישור זמני שקיבלנו להעסקת סייעת ע"ח ההורים כשעוד היה בכיתה ב', אנו נתקלים שוב ושוב בסירובה של המפקחת על החינוך המיוחד לבקשותינו להעסקת סייעת על חשבוננו. פעם נאמר לנו ש"זה לא בריא למערכת, כי הסייעת היא בבחינת גייס חמישי", לחילופין נאמר לנו שזה לא הוגן להפיל את המעמסה הכספית על כתפי ההורים (אך לא נותנים פתרון אחר...) נאמר גם כי יש בכך משום יצירת הפליה חברתית (בניגוד להוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות - סעיף 3 "העדפה מתקנת") והגדיל לאמר פעם פסיכולוג מהשפ"ח - שמעולם לא פגש את בננו ואינו מכיר את הנושא, כי "לא כדאי לתת לנכה קביים שהרי כך לא ינסה ללכת בכוחות עצמו" (כנראה עדיף לו ל"נכה" שלא יתקדם כלל וישאר שרוע על גחונו?) ולסיכום - שאלתי ,לאור המצב שלנו: * כשיש רצון של ההורים לממן את הסיוע בכל טכניקה שתימצא ראויה וע"פ כל "תנאי העסקת סייעת" כפי שפרסמת ב- 27.7.04, * כשיש רצון של ביה"ס לשלב את הסייעת ולשתף פעולה, * כשיש המלצות ואבחונים שתומכים חד משמעית בסיוע כפתרון יעיל ומתאים, * כשיש החלטה של ועדת שילוב כי הילד הוא בעל צרכים מיוחדים, כולל המלצה לסיוע צמוד ותח"י הבנויה על תיווך, האם יש למשרד החינוך עילה חוקית כשלהי לסרב לבקשתנו להעסקת סייעת לצורך תווך על חשבון ההורים? וכיצד את ממליצה לנו לנהוג בנדון ? אני מתנצלת על אורך דברי ומודה לך על הסבלנות והרצון לעזור.
לזהבה שלום רב, שמחתי מאד לגלות את הפורום שבהנהלתך - יישר כוח ! למרות כל מה שנאמר בנושא, עדיין יש לי שאלה לעניין מימון סייעת ע"י ההורים. בני בן 11, לומד בכיתה רגילה בבי"ס רגיל באזור מגורינו- ע"פ המלצות ועדות השמה ושילוב, (הוא מאובחן ומטופל מאז גיל שנתיים וחצי). קיימת תמימות דעים, ע"פ כל האבחונים, המלצות אנשי המקצוע והמעקב בביה"ס, כי תווך בכיתה, ע"י סייעת אישית מעלה את רמת תפקודו באופן דרסטי ומהווה למעשה את עצם השילוב שלו במסגרת. ועדת השילוב שדנה בענינו השנה ממליצה על התווך וכך גם נבנתה עבורו התח"י ע"י הצוות הבין-מקצועי בביה"ס - במקביל לשעות המתי"א שהוא מקבל בחשבון. ידוע לי, כמובן, שלמשרד החינוך אין תקציב הולם לתכנית השילוב בכלל ולסיוע בפרט, ו"תכנית השילוב-הנחיות למנהלים" שהתפרסמה השנה איננה מתאימה במלואה לעיקרי "חוק השילוב" (תיקון מס' 7) ולפסיקות הבג"ץ בנדון, ועל כןנדחתה בקשתנו להקצאת סייעת לתווך, ע"י ועדת הסייעות שקבעה כי "הוא אינו זכאי ע"פ הקריטריונים של משרד החינוך". ביה"ס משתף פעולה לאורך כל השנים ועושה ככל יכולתו לדאוג לבננו לתווך בהתנדבות (פרח, ג"ב וכד') אך אין בכך די. למעט אישור זמני שקיבלנו להעסקת סייעת ע"ח ההורים כשעוד היה בכיתה ב', אנו נתקלים שוב ושוב בסירובה של המפקחת על החינוך המיוחד לבקשותינו להעסקת סייעת על חשבוננו. פעם נאמר לנו ש"זה לא בריא למערכת, כי הסייעת היא בבחינת גייס חמישי", לחילופין נאמר לנו שזה לא הוגן להפיל את המעמסה הכספית על כתפי ההורים (אך לא נותנים פתרון אחר...) נאמר גם כי יש בכך משום יצירת הפליה חברתית (בניגוד להוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות - סעיף 3 "העדפה מתקנת") והגדיל לאמר פעם פסיכולוג מהשפ"ח - שמעולם לא פגש את בננו ואינו מכיר את הנושא, כי "לא כדאי לתת לנכה קביים שהרי כך לא ינסה ללכת בכוחות עצמו" (כנראה עדיף לו ל"נכה" שלא יתקדם כלל וישאר שרוע על גחונו?) ולסיכום - שאלתי ,לאור המצב שלנו: * כשיש רצון של ההורים לממן את הסיוע בכל טכניקה שתימצא ראויה וע"פ כל "תנאי העסקת סייעת" כפי שפרסמת ב- 27.7.04, * כשיש רצון של ביה"ס לשלב את הסייעת ולשתף פעולה, * כשיש המלצות ואבחונים שתומכים חד משמעית בסיוע כפתרון יעיל ומתאים, * כשיש החלטה של ועדת שילוב כי הילד הוא בעל צרכים מיוחדים, כולל המלצה לסיוע צמוד ותח"י הבנויה על תיווך, האם יש למשרד החינוך עילה חוקית כשלהי לסרב לבקשתנו להעסקת סייעת לצורך תווך על חשבון ההורים? וכיצד את ממליצה לנו לנהוג בנדון ? אני מתנצלת על אורך דברי ומודה לך על הסבלנות והרצון לעזור.