שלום לכולכם וערב טוב
נושא לדיון!

שלום לכולכם וערב טוב ../images/Emo141.gif נושא לדיון!

ומקווה שכולכם -נוכחים ונוכחים מעדרים- תשתתפו
سرّ التوبة מזמן עלה דיון קצר ביני לבין מיכאל ומלח לגבי אל2עתיראף (הודאה בחטאים בפני הכומר) - ולא הצליחו דאז לשנות את עמדתי... פעם אחרונה שהתודתי מול כומר היה.. אני לא זוכרת אפילו מתי, לפני הרבה שנים, נראה לי שהייתי בכיתה ג'..! אני לא משוכנעת שעל מנת שאבל מחילה מישוע אני צריכה להתוודות מול כומר ולספר לו אודות החטאים שלי! אולי זה קשור לחוויה שעברתי בילדותי
כשהדודתי וביקש ממני הכומר לומר משהו (סר אל2עתיראף) ואמרתי משהו אחר (סר אלתוובי) או להפך
ואז שאל אותי הכומר "ב2אני מדרסי בתתעלמי יא שאטרה???? כאליהן יעלמוקי סר אלתוובי וסר אל2תיראף"
נראה לי שמאז אני לא עושה זאת מה גם שכל הזמן חשבתי שבכנסייה היוונית קתולית אין אעתיראף, אז שמחתי שיש לנו "פטור" גם כך
בכל אופן, זה באמת לא קשור, אני לא מאמינה שזה הכרחי, אני יכולה להתפלל לישוע ביני לבין עצמי ולבקש חמלה ואני לא מאמינה שבכדי לקבל חמלה אני צריכה לקבל קודם את "אישורו" של הכומר. מה דעתכם?? מיכאל ומלח אם תרצו לנסות בלשכנע אותי אחרת, תנסו לא מבטיחה שאשתכנע
אשמח לדעת כיצד הזרמים השונים מתייחסים לנושא הזה, נראה לי שאצל האורתודוכסים אין הודאה, לא בטוחה אבל.. כיצד הפרוטסטנים מתייחסים לנושא?
 

ד ר א ל

New member
אולי דעתי אינה נחשבת כי איני נוצרי

ובטח לא בקי במוסד הוידוי. אך אני חושב שאדם יכול לחיות חיים שלמים, טובים מאד, ללא וידוי אחד כל חייו, גם לאחר מותו. ללא שום פגם. ומצד שני, יכול להיות שאותה רתיעה מהכומר המוודה מצביעה על משהו לא פתור שזקוק לפיתרון. ומצד שלישי אם זה לא מפריע לך בחיים, אז למה להתעסק עם אותו "משהו לא פתור". יש פסוק חשוב שאיני זוכר כרגע את מקורו, רגע.. יש לי את גוגל.. על מה אני מדבר.. אחפש. "מודה ועוזב ירוחם" הוא פסוק המבטא סלחנות ופתח לתשובה. מקורו בספר משלי: "מְכַסֶּה פְשָׁעָיו, לֹא יַצְלִיחַ; וּמוֹדֶה וְעֹזֵב יְרֻחָם:" (משלי כח, יג). הנה, למדתי משהו (או פשוט נזכרתי מחדש). לקוח מתוך ויקיפדיה. פסוק זה - אמת לאמיתה הוא. אדם המודה על חטא, וזה לא חשוב בפני מי, מספיק בפני עצמו. עוזב את החטא לחלוטין, לא נוגע בו יותר. - יסלח לו חטאו.
 
דראל תודה על ההתייחסות! ועל הפסוק שהבאת

ההתלבטות שלי אינה קשורה לשאלה האם "המשהו", החטא לצורך העניין, פתור או לא, וזה בדיוק הפסוק שהבאת, אדם מודה בינו לבין עצמו ומודע לכך שביצע חטא האם זה אינו מספיק בשביל לקבל חמלה? הפסוק הנ"ל מדבר על אדם "שמכסה" את חטאיו או לחלופין "מודה" בהם, ולא ברור במה הכוונה במכסה, מכסה בפני אחרים? בפני עצמו? אלוהים?? כלומר התייחסויות שונות לנושא יפרשו את הפסוק באופן שונה.. ואיך שאני מסתכלת על זה, בדומה למה שאמרת, אדם שמודה על חטא (אפילו בינו לבין עצמו)... יסלח לו חטאו. למרות שהפסוק שהבאת אינו בהכרח מגבה טענה זו.
 

ד ר א ל

New member
ערב טוב לייט

שכחת להוסיף משהו שבדרך כלל שוכחים להתחשב בו, אדם שמודה על חטאו, יסלחו לו חטאיו - אם יעזוב את החטא. "מודה ועוזב ירוחם" אם אדם נוצרי מתוודה חוזר ומתוודה על אותם דברים חודש אחר חודש שנה אחר שנה, האם יש טעם כלשהוא בווידוי, אם אין אותם סיבות שבעטיים הוא מרגיש צורך להתוודה - מתמעטים והולכים? אדם המודה בפני החטא, מודה בפני עצמו, וזה מספיק, כי עצמו זה - האלהי הוא. (הרי גם אתם מאמינים שבכולנו יש נשמה, ניצוץ אלהי, או שמא אינכם מאמינים בכך?)
 

salt of earth

New member
נושא מעניין בהחלט ../images/Emo9.gif

כל הכבוד על הרעיון רינא. אני אפתיע אותך, אם אגיד לך שלפני ממממ שנה וחצי חשבתי כמוך
והשתכנעתי רק אחרי חוויה אישית, כך שאני לא חושבת שאפשר להטיף להטיף עד אין סוף והבן אדם ישתכנע ... בדיוק דיברנו על זה במפגש אל שביבה, יעני אני יכולה להביא פסוקים מהברית החדשה ול"הוכיח" את הטענה שלי וגם לי עשו אותו דבר כך שאני שונאת לעשות את זה לאחרים, וכפי שאמרתי רק אחרי חוויה אישית השתכנעתי. אה ועוד משהו גם אני חשבתי שאין אצלנו איעתיראף
כך שאת לא לבד, השאלות שלך הן בהחלט לגיטימיות ומובנות והרבה שואלים אותם. אני מבטיחה שאתייחס ביותר פירוט לסוגיה ולדיון ... אבל צריכה שלא תהיי בשביתה כדי לעשות זאת
וזה
ו
על התרומה שלך והאומץ שלך
 
אמרו לך שתוכלי להיות עו"ד מצליחה?? ../images/Emo13.gif

את לא רוצה לדעת איך מיכאל ניסה לשכנע
בכל אופן, אני אשקול את עניין השביתה (יעני בס בלעין אלחמרא בתימשי מעקו?!) אבל בינתיים תנסי לשנות את עמדתי..
יש לי הרגשה שעמדתי די דומה לעמדת הזרם הפרוטסטנטי בנושא... צדקתי??
 
למעלה