שלום לכולם... באתי "להתנדב"

fireballgames

New member
שלום לכולם... באתי "להתנדב"

שלום לכולם! שמי יונתן ואני מוזיקאי די מנוסה. החלטתי "לתרום לקהילה" ולעזור למוסיקאים שצריכים הדרכה והפורום הזה נראה לי המקום המתאים. אני לומד כבר הרבה שנים מוזיקה , בשנתיים האחרונות בעיקר ברימון (מתמקצע בנגינת ג'אז ועיבוד) אני כבר כמה שנים מתפרנס מהוראת מוסיקה. אני נמצא בכמה הרכבים , בתחום הרוק והג'אז. בנוסף , אני מלחין פסקולים להצגות וסרטים. אם יש שאלות לגבי : אילתור , עיבוד, הלחנה, הרמוניה או נגינה על גיטרה, אני אשמח לענות כמיטב יכולתי. בהצלחה לי, מקווה שאוכל לעזור שלכם יונתן
 

fireballgames

New member
אין תשובה אחת...

בוא נפריד את השאלה שלך ל-2 שאלות שלדעתי כדאי לך לשאול את עצמך: 1) איך אני יכול ללמוד לאלתר? יש אלף דרכים לענות על זה. הנה כמה דברים שיעזרו לך: *קח קורס אילתור בסיסי בכדי להבין את העקרונות *תוציא מלא מלא מלא מלא מלא סולואים שאתה אוהב , לאו דווקא בכלי שאתה מנגן * תכתוב סולואים שישמעו כמו שהיית רוצה לאלתר, תנתח אותם ותלמד מהם * תלך להופעות ג'אז 2) איך אני יכול לשפר את הטכניקה שלי על הכלי? לך ללמוד אצל מורה מנוסה. הוא ידע למצוא את הנקודות החלשות שלך ולחזק אותן. בהצלחה יונתן
 

jazzistco

New member
שלום לך, האם אתה גיטריסט ג'אז ?

אני גם גיטריסט שלומד לאלתר ג'אז בשנתיים האחרונות ועד היום, וגם לי יש כמה שאלות שהייתי מעוניין לשאול אותך במקצת... שקשורות לגיטרה-ג'אז... אגב, נעים מאד! אני אבי, אני בן 16.5 מחיפה... ברוך בואכה לפורום...
 

SHEX

New member
קודם כל, ברוך הבא../images/Emo95.gif

דבר שני, תודה על העזרה. דבר שלישי - נסה לבוא בראש פתוח, יכול מאוד להיות שגם אתה תוכל ללמוד דברים מהאנשים שכאן. יש פה הרבה אנשים שיכולים לתרום הרבה בכל מיני תחומים.
 

fireballgames

New member
אין לי ספק...

לא טענתי להיות מומחה בינלאומי , רק הצהרתי כוונות... תמיד אשמח ללמוד משהו חדש. שלך יונתן
 

SHEX

New member
שכחתי להציג את עצמי../images/Emo95.gif

אני עופר, בן 18 מנגן על קרן יער.
 

loomer4

New member
שאלה...

יש לי שאלה בנוגע לאילתור בגיטרה, נושא הקורד מלודי, אני פשוט מריץ היפוכים בדרופ טו? אני פועל לפי הדרגות ההרמוניות? איך זה בעצם פועל?
 

jazzistco

New member
אתה צריך לדעת

קודם-כל להכיר המון סבסטיטיוטים על הפרט-בורד, ועם הזמן אתה תראה כבר שאם אתה "שומר" את המלודיה על שלושת המיתרים הגבוהים, אתה מצליח להרמן... אגב, דרופ-2 זה כבר משהו אחר, זה משמש, לפי מיטב הבנתי, לאילתור בליווי (comping). אתה לא יכול להרמן עם דרופ-2 כי הם אקורדים שהצליל הכי נמוך (הבס) שלהם הוא לא בהכרח הצליל היסודי שלהם.
 

fireballgames

New member
שאלה קשה שאלתי חבריקו...

הקורד מלודי זאת לא טכניקה... זאת אומנות... נגינת שיר (סטנדרט לצורך העניין) לבד. בלי בס , בלי תופים , בלי כלי מלודי. אתה לבד , עושה הכל. איך עושים את זה... שאלה טובה! אישית חוקר את העניין כבר די הרבה זמן. יש טכניקות רבות שמשתמשים בהם, אחת מהן זה אקורדים DROP2. הDROP זה אקורד שפשוט נוח לנגן אותו ונותן לנו "להרמן" את כל ארבעת התווים של האקורד בסופרן. אני ממלית לשמוע הרבה JOE PASS ו TUCK ANDRES שהם ללא צל של ספק המלכים בזה. אני מצרף פה תווים (והקלטה גרועה, סליחה היה DEADLINE) של עבודת קורד סולו שכתבתי לקורס הרמוניה מודאלית. דרך אגב, קיבלתי A , חרשן! מקווה שעזרתי אם תשאל שאלות ספציפיות , יהיו לי תשובות יותר ספציפיות :) יונתן
 

ענבל 83

New member
שאלות ליונתן. תודה מראש.

שלום יונתן! קודם כל- רציתי להגיד כל הכבוד על הנכונות המדהימה הזו שלך לעזור.. לי אישית יש כל פעם שאלה שמציקה לי, ואני בטוחה שלעוד הרבה אחרים זה קורה, ונחמד שיש מישו כמוך שזמין לענות על השאלות האלו.. בכל אופן, יש לי כמה שאלות. אני מזהירה- הם לא הכי ברורות (לי כן, אני פשוט לא תמיד יודעת איך לנסח אותן..), והם ממליון תחומים. חלק טכניות, חלק לא.. אז הנה השאלות, מקווה שתוכל לעזור בכל זאת...: 1. (הנה שאלה טכנית..)כמה עולה כיוון של פסנתר? 2. אה! אגב- קוראים לי ענבל, אני בת 17, מנגנת על פסנתר כבר כמה שנים טובות (לומדת), ובנוסף אני לומדת שיעורי תיאוריה מידי פעם... הידע שלי בתיאוריה הוא בסיסי ביותר... אני לומדת בנוסף באופן עצמאי מהספר של רז יצחקי (מצוין, אולי שמעת עליו) ע"מ להגיע בסופו של דבר למצב של אילתור... יש לי בעיה אחת- אני יודעת מרווחים, סולמות, אקורדים ועוד הרבה נושאים בתיאוריה, אבל... לא נעים להגיד, אף פעם לא יצא לי ללמוד על הנושא של הרמוניה. כלומר- תצא מנקודת הנחה שאני לא יודעת כלום בנושא.. אז הבקשה שלי היא, בקיצור, אם יש אפשרות שתביא לי ידע בסיסי ורקע על כל הנושא הזה... מה זה בכלל? 3. כנ"ל לגבי מלודיה... (וואי, אני ממש מתביישת לכתוב את זה... כולם פה כבר מדברים על זה כ"כ בקלות, אבל... טוב, נו, זו המציאות... אם אני לא אשאל-אני לא אדע...) 4. תגיד לי אם זה נכון- אילתור פירושו נגינה על המקום של מנגינה שנמצאת לך בראש... נכון? אני מבינה את זה ככה, בכל אופן, ואם יש לי מנגינה קיימת משיר מסויים אז אני מצליחה למצוא אותה על הקלידים, הבעיה שלי היא למצוא את האקורדים התואמים. אני לא הצלחתי עדיין להבין לגמרי איך מוצאים אותם, ואז יש לי בעיה ליצור את הליווי למנגינה (נגיד אם מישו שר...). יש לזה הסבר חד משמעי איך למצוא אקורדים למנגינה? כי אם יש ואתה יודע אותו, אני אשמח אם תעזור לי בזה. מקווה שהשאלות ברורות. תודה מראש. (באמת המון המון תודה (-: ) ענבל.
 

SHEX

New member
תשובות../images/Emo95.gif

1. אמור לעלות בסביבות הכמה מאות שקלים.. לדעתי 500-800, אבל אני לא בטוח בקשר לזה.. 2. הרמוניה היא צורת כתיבה שפועלת ע"פ דרגות בסולם - על כל צליל בסולם בנוי אקורד מסוים שיש לו גם תפקיד פונקציונאלי בסולם - כל אקורד מהווה או מתח או הרפיה. בהרמוניה יוצרים רצף של אקורדים על ידי שימוש בדרגות האלו כמתח והרפייה. דרגה ראשונה היא הרפייה מוחלטת. בנוסף אליה יש את הדרגה השישית, שגם היא יוצרת הרפיה, אבל פחות. דרגה רביעית היא מתח, אבל לא חזק מאוד. גם הדרגה השניה בסולם מהווה את אותה פונקציה כמו הדרגה הרביעית, רק במידה מופחתת. דרגה חמישית היא הכי הרבה מתח מבחינת דרגות בסולם, ואיתה יש את הדרגות השלישית והשביעית שגם יכולות ליצור מתח. זה רק הבסיס שבבסיס, יש עוד המון המון המון דברים לבנות בהרמוניה, המון חוקים לדעת, המון תחושות לפתח... בקשר למלודיה - מה בדיוק השאלה שלך? מלודיה זה נושא עצום. יכול להיות שהמאמרים והטאגליינס יוכלו לעזור לך בנושא. 4. מציאת תווים של דברים שמכירים היא לא אלתור אלא פשוט שמיעה טובה ותחושה מוסיקלית מפותחת. אם תתחילי ללמוד ולהשקיע בהרמוניה, תוכלי לפתח בצורה טובה יותר את השמיעה שלך לגבי אקורדים, כי תוכלי לזהות אקורדים גם לפי התחושה שלהם בסולם. אלתור זה לנגן מנגינה על אקורדים נתונים או לא נתונים, מתוך תחושה מוסיקלית, התבססות על אקורדים וסתם תחושה... גם לאלתור, כמה שזה אמור להיות משהו שבא מתוכך, בכל זאת יש חוקים וצריך לדעת בסיס מסוים. יש מורים לאלתור, אם את באמת מעוניינת ללמוד, אפשר ללמוד את זה ולפתח את זה גם בלי מורה... מתנצל שיצא לא הכי מסודר ואולי גם עם טעויות, פשוט עשיתי עוד דברים תוך כדי כתיבת ההודעה וידידתי הטובה ביותר פה לידי מוסרת ד"ש. והיא מושלמת
מקווה שעזרתי קצת...
 

ענבל 83

New member
תודה

אז ככה- דווקא מה שכתבת יצא מסודר יחסית, ועזרת לי בהמון ממה ששאלתי... אני מבינה שהרמוניה זה חתיכת נושא, ובשביל להבין אותו באמת (אני פשוט חייבת להבין כל דבר עד הסוף, אחרת זה מעצבן אותי..), אני אבדוק איפה אני יכולה לקרוא עליו קצת ואשאל עוד כמה אנשים שעכשיו עולה לי בראש שהם יוכלו לעזור לי בזה... בכל אופן, אני בדיוק בדרך לבי"הס, אז אין לי ממש זמן.. רק רציתי להגיד המון תודה, כי כן עזרת לי. אגב, ד"ש חזרה לידידתך הטובה ביותר והמושלמת (-: ענבל.
 

SHEX

New member
תמיד שמח לעזור../images/Emo95.gif

אני בעד לחפש דברים ללמוד על הרמוניה, אבל קצת קשה לי לדמיין מצב שבו אפשר ללמוד הכל בלי מורה מסודר... בייחוד בהתחשב בעובדה שיש המון המון גישות שונות בנושא הזה... תחפשי ותלמדי הרבה, זה באמת מספק..
 

fireballgames

New member
תשובות ובבקשה מראש :)

1. בתור גיטריסט אני לא בקיא , אבל למיטב ידיעתי בין 200 ל 400 תלוי בסדר גודל העבודה. 2. הרמוניה היא בגדול מאוד , ניתוח מתמטי של תופעות מוסיקליות. כיצד הצלילים מתקשרים אחד לשני מבחינה הרמונית , מלודית ורתמית. סולמות , אקורדים וכו זה היסודות של הרמוניה. הרמוניה זה מקצוע שככל שמתעמקים בו מבינים עוד כמה יש לחקור . אני ממליץ בחום לקפוץ ישר למים :) 3. מלודיה זה לא דבר אלמנטרי. ההתיחסות המזלזלת של אנשים רבים לכתיבת מלודיה וההנחה שזה רק דבר אינטואיטיבי מובילה הרבה פעמים למלודיות פרימיטיביות וחסרות עניין. ממליץ בחום לחקור מלודיות שמוצאות חן בעינייך ולבחון אם יש חוקיות כלשהיא ולנסות "לאנוס" את המנגינות שלך להישמע כמוהן. 4. אילתור פירושו כתיבה של מנגינה בזמן אמת. מעבר לכך אין תשובות נכונות. יש כאלה שיודעים מראש איך הכל צריך להשמע , יש כאלה שיש להן נקודות ייחוס בקטע ומאלתרים ביניהם ויש אף סגנון שקוראים לו FREE JAZZ שאין שום תבנית מוכנה מראש ולכן אין לך בכלל דרך לדעת מה תנגן כי אתה מושפע מכל הנגנים מבחינה הרמונית ורתמית. אגב בקשר לכתיבת "ליווי" למלודיה, הפעולה הזאת נקראת "הירמון". יש חוקיות מאוד ברורה לגבי "איך" להרמן מנגינה. אל חשש , חוקיות זאת לא מצמצמת את כמות האפשרויות , להפך , היא רק מגדילה את כמות האופציות לבחירה והבלבול :) יש כמובן הרבה סוגי הירמון - מסורתי , ג'אז, מודאלי , לטיני , בארוקי וכו... כל אחד מהנ"ל הוא מחקר עמוק ומתמשך לתוך "סגנון" לנסות ללמוד מהמלחינים הגדולים שהגדירו את הסגנון. אני רואה שאת סופר סקרנית ויש לך מליון שאלות. זה דבר טוב! אל תפסיקי ! כל עוד את ממשיכה לשאול שאלות , את תרחיבי את ההבנה המוסיקלית שלך! אגב , אני מבטיח לך מנסיוני , מנסיון מוריי והמורים שלהם: על כל תשובה שאתה מקבל , יש לך 10 שאלות חדשות :) המחקר אף פעם לא נגמר! (תודה לאל) אגב, מורה לתאוריה (במקרה שלך) בנוסף למורה לטכניקה יכול להיות רעיון לא רע. רק תבטיחי לי דבר אחד , אל תקחי אף תשובה של אף אחד (כולל אותי) כחוק! לכי לפסנתר ותבדקי איך זה נשמע! מקווה שעזרתי ולא רק בלבלתי יונתן
 

ענבל 83

New member
to fireballgames

היי!! קלטת אותי- אני באמת סקרנית עם יותר מדי שאלות.. וזה באמת נכון מה שאמרת- עכשיו, אחרי מה שענית, יש לי עוד יותר שאלות.. זאת אומרת, התחלת להסביר את הבסיס של כל ענין ההרמוניה והמלודיה, ככה שיש לי קצה של חוט. אבל אני מבינה שזה פשוט נושא עצום.. ואני בנאדם שחייב להבין כל דבר עד הסוף, ככה שאני מאמינה שזה לא ייגמר כאן.. אני אשאל עוד כמה אנשים שאני מאמינה שיוכלו לעזור לי בזה.. עזרת לי מאוד-מאוד, אבל אתה מוגבל במילים, ואין לך אפשרות להסביר בלייב, ככה שזה אף פעם לא יהיה לגמרי מובן דרך הכתיבה.. קראתי מה שכתבת ואני אגש לפסנתר יותר מאוחר (אני פשוט חייבת לעוף לביה"ס) ואנסה אמממ "לממש" את מה שהצעת.. בכל אופן, המון-המון תודה על התשובות, אני בטוחה שיהייו לי עוד שאלות, ואז אני אפנה אליך שוב (במקרה כמובן, שלא תתיאש ממני (-:... ). ענבל. נ.ב. אני בדר"כ יותר קוראת פה בפורום ופחות כותבת, ואני חייבת לציין שממש כיף לכתוב פה, כי התשובות מגיעות באמת מהר. נכנסתי לעוד כמה פורומים בנושא והם פשוט... מתים. אז סחתיין, באמת.
 

SHEX

New member
אם זה יעזור לך...../images/Emo95.gif

את מומנת לפנות אליי באייסיקיו - 114341778 אולי שיחה זורמת תוכל להיות יעילה מאשר הודעות בפורום... וגם תמיד נחמד להכיר חברים חדשים
 
למעלה