שלום לכולם. המקרה שלי הוא כזה...

הקלוק

New member
שלום לכולם. המקרה שלי הוא כזה...

מגיל אפס החיים שלי סבבו את עולם התעופה... אבא היה טייס קרב (סקייהוקים) \ מדריך טייס בח"א \ טייס בארקיע \ מהבכירים בפרוייקט הלביא ועוד מיני ג'ובים מגניבים באזרחי. עד היום אני עדיין מוצף מזכרונות המגורים בטייסת בשנות ה80, או בקוקפיטים של דאש בשדה דב כשהייתי בן 5.. בתור ילד הייתי מאד פעיל בתחום הטיסנאות והתעופה - פשוט נהיה לאובססיה. כשהייתי בן 16 בערך הלכתי לבדיקת ראייה - לצורך רשיון לסירה מהירה. כשבניגוד לבדיקת ה"לוח" של רשיון הרכב שם משתמשים במיכשור אופטי מתוחכם לבדיקת מיקוד הראיה. די במהרה האופטימטריסט אמר שהראיה שלי לא 6:6 ושצריך לחזור לבדיקה והתאמת מספר משקפיים. אותו רגע משמש נקודת מפנה (לרעה) בחיי - ירדתי מטייס באופן עקרוני, פניתי לתחום האומנות (לימודים), ובהמשך למגמה זו - לא התגייסתי לצבא בכלל. חשוב לציין כי את ה"פטור" מהצבא הישגתי בדרכים הפחות מקובלות עם קשרים. משמע שאינני מאובחן כלא-כשיר (משום בחינה) והובהר לי כי אוכל להתגייס ולהתחייל אם אחפוץ בכך. למעשה אין לי שום רישום ו\או תעודה של פטור משירות (כמו שניתן לכל מי שהכרתי שיצא). היום, בגיל 23 - ההחמצה האכזבה קשות מנשוא.. אמנם את שלי תרמתי לחברה בהתנדבות למשמר האזרחי ובעזרה למשפחות קשות יום, אך את החלום לטוס הדחקתי 7 שנים - כ"כ עמוק עד שבסוף זה יצא מהצד השני.. בקיצור אחרי שנתיים של חירטוטים בפלייט סימלוטור אני רוצה לגשים את עצמי בתחום הטייס האזרחי. כיוון כללי לתקופה של עד 10 שנים הבאות: פרטי -> הגדר מכשירים -> הגדר רב מנועי -> מסחרי האם והיכן לדעתכם צפויות להיווצר בעיות מבחינה בטיחונית? בתודה מראש.
 
מקרה אבבוד....

הבעיות היחידות שצפויות להיווצר הם בתחום הכלכלי שלך! הדרך לרשיון טייס מסחרי ארוכה ויקרה,ובקצה הדרך לא מחכה לך ג'וב בתחום הזה בארץ.
 

yoav6969

New member
לפי מה שאני יודע

ואני לא בטוח בכלל אבל שמעתי על מקרים דומים - רשיון טייס מסחרי אי אפשר להוציא בארץ אם לא עשית צבא או שירות לאומי מלא. שוב, אני לא בטוח ויכול להיות שאני טועה.
 
למעלה