שלום לכולם! חדשה כאן, אשמח לעצה

שביט2011

New member
שלום לכולם! חדשה כאן, אשמח לעצה

בננו בן החמש, בן יחיד לעת עתה, ילד נבון וחכם, רגיש, בעל אוצר מילים עשיר ויכולת מצויינת לבטא את עצמו, חברותי מאוד וגם בעל יכולת להעסיק עצמו לבד, עולם דמיון עשיר, אוהב מאוד טבע ומרחבים, ספרים, משחקי חשיבה, לצפות בתכניות במחשב, סקרן ואוהב ללמוד דברים חדשים, שואל שאלות כשלא מבין משהו, לא עקשן במיוחד, ניתן לפנות להיגיון שלו ולהסביר לו ולרוב הוא מבין ומקבל ( לא ממש הטיפוס של ילד מרצה), אנרגטי ופעלתן ויחד עם זאת בעל יכולת ריכוז וישיבה לביצוע מטלה לאורך זמן.ילד אהוב מאוד מקבל הרבה חום ואהבה , אוהב וזקוק למגע , וגבולות מתאימים לגיל.
יש לו רגישות חושית עורית-טקטילי אך לא בצורה קיצונית, יש לו קושי בויסות תנועה- לעיתים הידיים "עפות" לו ונותנות מכה למישהו. לא תמיד אומד את עוצמת התנועה שלו. לעיתים קורה שהוא בעולם שלו ולא מקשיב להוראות למשל בחוג.
בגן נוצרים לעיתים מצבים בו הוא יכול לעבור סתם ליד ילדים ולתת להם מכה קטנה , אם בחוויה שלו מישהו מציק לו הוא יכול לתת לו מכה, היום בחוג אמנות לחימה קרה משהו שלא קרה אף פעם- נתן לשני ילדים אגרופים בבטן- לא מאוד חזק אבל העובדה היא שהם לא עשו לו דבר והוא פשוט הרגיש צורך לתת מכה. הוא לא יודע להסביר מה קרה.
אני מגיעה מתחום החינוך והטיפול אך כשמדובר בילד שלי... אני קצת פחות יודעת..מחפשת דרך להבין יותר ולעזור לו... אשמח מאוד לקבל את חוות דעתכם והכוונתכם. תודה רבה!
 
עצה....

ברוכה הבאה, . כנראה שמבחינת הילד המרחק בינו לבין ילדים אחרים מהווה עבורו גורם מאיים שגורם לו להכות. כדי להמחיש לו מה המרחק והקירבה אפשר לשים -בבית כמובן-חישוק מסביבו כדי להמחיש לו את המרחב שלו. אפשר לצייר גם עיגול ולהפוך את זה לפעילות כיפית. האם הילד מקבל עזרה כלשהיא?
 

שביט2011

New member
קודם כל תודה

היינו באבחון לפני שנה במכון להתפתחות הילד, היינו בשלוש הדרכות הורים בנושא תכנון וויסות תנועה בעיקר, שם ונאמר לנו כי אין צורך בטיפול כעת. לאחרונה ביקשתי מהפסיכולוג המבקר בגן לצפות בו- דבר שעדיין לא נעשה. מקבלת עצתך בנושא הגבולות והמרחב שלי ושל האחר. אני מאוד רוצה לעזור לו ...
&nbsp
 
בשמחה....אני נמצאת כאן בשבילכם


הי, תמיד בשמחה ובאהבה, חשוב לבחור את הטיפול שיתאים לגישה החינוכית ולצרכים המתאימים של הילד ושלכם כמשפחה. האם הילד שלך בעל ביטחון עצמי ? או חסר ביטחון? לעיתים המצב הרגשי מעצים את הקשיים של הילדים....?!
 

שביט2011

New member
ביטחון עצמי

הילד שלנו בעל ביטחון עצמי די גבוה. אני חושבת שחלק מהעניין הוא למצוא את מקומו ותפקידו בגן. אני תוהה אם יש קשר לכך שהוא ילד יחיד כרגע, ולמרות שהוא מאוד חברותי ונקשר די מהר ומוקף חום ואהבה- אולי יש קושי במיומנויות חברתיות בגן שמונה כ 35 ילדים.
 
ביטחון עצמי לילדים

בהחלט יכול להיות . ביטחון עצמי גבוה בגן? בבית? ביטחון עצמי גבוה בגן יכול להוביל ילדים אחריו.... ? מה הגננת מספרת?
 
למעלה