שלום לכולם,חדשה כאן....

  • פותח הנושא E 8
  • פורסם בתאריך

E 8

New member
שלום לכולם,חדשה כאן....../images/Emo163.gif

ערב טוב,אני אתי,וזה זמן רב שאני מרגישה שחייבים לעשות כאן שינוי בארץ הקטנה שלנו...(אמנם בהרבה תחומים...)אבל בנושא תאונות הדרכים והאלימות הגואה בארץ-חייבים לשים סוף! כל אחד אומר:"לי זה לא יקרה"...וזה קורה דווקא לו..אני באופן אישי התנסיתי בכך על בשרי,לפני 5 חודשים...עברתי תאונה קשה שיצאתי ממנה בנס גדול-ומאז הפכתי להיות עירנית וזהירה הרבה יותר,התגברתי על הפחד הנוראי הזה של "לעלות" על ההגה...זה עדיין מפחיד מאוד,וכל מטורף שנוסע לידי,גורם לגוף שלי "לקפוא"...אבל הבנתי שלשבת בבית זה לא הפתרון...אין לי מושג מהם הנושאים העיקריים שהפורום הנכבד והחשוב הזה דן בהם,(חוץ מהנושא העיקרי שהוא "תרבות הנהיגה" בארץ...) כוונתי היא,שהייתי מעוניינת לדעת על פעילויות שמתקיימות,הצעות,סיפורים וכד'...אשמח לשמוע תגובות ולהצטרף למלחמה...
 

michellona

New member
:)

קודם כל ברוכה הבאה לפורום!! (למרות שאני גם חדשה..חיחי) ואני שמחה לשמוע שיצאת מהתואנה..טפו טפו טפו!!! לגבי פעילויות בארץ, אני ממש לא יודעת, כשהצטרפתי לפורום קיוויתי גם למצוא מידע על דברים כאלה.. אז שהותיקים יותר יגיבו :)
 

E 8

New member
../images/Emo51.gif,כנראה שנצטרך לחכות לותיקים

או להתחיל לחשוב בעצמנו
....
 

isra533

New member
ברוכה הבאה

תמיד טוב לשמוע עוד מישהו שמעונין לשנות את המצב בכבישים. לעצם שאלתך, הפורום עוסק בכל מגוון הדעות וסיפורים על מקרים בכבישים, הדיון מוסיף הרבה להתמודדות אליה את שואפת. אמנם כל הדיבורים הם על תאונות הדרכים אבל לאו דוקא על רעיונות למניעת תאונות דרכים. בקשר למקרה שלך, הייתי רוצה לציין שאת חייבת להפסיק לנהוג ברכב כל זמן שאת מרגישה פחד בזמן הנהיגה, כיוון שנהג הנוהג ברכב ודואג כל הזמן מאיפה תבוא ה"מכה" מסוכן לא פחות מנהג המשתולל בכביש. הנהיגה צריכה להיות במודעות מלאה לכל הסובב אותך, תוך ידעה והבנה למצבים שעשויים להתרחש במצב בו את נמצאת במחשבה למנוע אותם. אתן לך דוגמא כדי להמחיש את הדברים. אני דוגל בשמירת מרחק כמפתח לשמירת סביבה בטוחה ואפשרות להגיב כמעט לכל תרחיש. שמירת מרחק לגבי אומר - שמירת מרחק מהרכב שלפני, מהרכב שמאחורי וגם מהרכב הנוסע בנתיב שלידי. שמירת מרחק אומר שגם כאשר רוצים לעקוף, מבצעים את העקיפה מאותה נקודה שהיינו מבלי להתקרב לרכב שלפנינו בזמן העקיפה. שמירת מרחק אומר להסתכל במראות ולדעת כל הזמן על התנועה מאחורינו ולא לאפשר לנהג שמאחור להצמד אלינו. שמירת מרחק אומר לראות אם הרכב שבנתיב שלידנו מתקרב אלינו ולהשתדל לתפוס מרחק מנהג כזה. זה מה שאני עושה, עכשיו תורך לחשוב על דברים שאת יכולה לתרום ולו במחשבה על התנהגות בכביש בצורה שתמנע תאונות.
 

offirla

New member
להצטרף למלחמה...

לפני כמה שאני, גם אני החלטתי להצטרף למלחמה... אז היה את אגרון משקיפי התנועה. שמתנדביו היו מדווחים על עבירות תנועה והמשטרה היתה מזמנת את הנהגים לבירור קצר (כמו הראו ב- "רישיון להרוג" אבל בלי צילום) והיתה בעת הצורך, הקצין היה מגיש לנהג דו"ח תנועה. אלא, שבתי-המשפט לא בדיוק האהבו את זה שהנהג מוזמן לחקירה (מסירת גירסתו) מבלי שהוא ידע שהוא ביצע עבירה, בעקבות זאת, משרד התחבורה קיצץ רבות בתקציבים והעביר אותם על משטרת-ישראל, לטובת מתנדבי יחידות התנועה. משטרת-ישראל החליטה, שרוב אותו תקציב ילך למתנ"אות (יחידות התנועה הפועלות בכבישים הבין-עירוניים) לאחר ש- איגוד השלטון המקומי (שהיה בראשות ראש עיריית כרמיאל) הבטיח כי יקצא מתקציבו עבור היחידות המקומיות. במשך הזמן, משרד הפנים מחזיר חלק מתרומת העיריות לרשויות המקומיות. בקיצור: הפתרון היחידי, הוא להתגייס כמתנדב-במדים או כשוטר אל משטרת התנועה (למתנא או ליחידות המקומיות הקרובות למקום מגוריכם) - כך גם תוכלו לסייע באכיפה (בתחילה דוחות שיעברו ליחידת התביעות ובמשך תגישו כנגד הנהג את הדוח או את ההזמנה-לדין), גם ללמוד על נוסע התנועה (בתדריכים שמתקיימים מעת-לעת). למעוניים, במתנ"א-ות (שבאיזור המרכז) פותחים במהלך החודש הבא, קורס שלב א' למתנדבים החדשים. כך שרצוי להירשם די בקרוב. ההרשמה ללא תשלום, והמדים ושאר הציוד האישי, גם ללא תשלום! ייתכנו עיכובים בהתאם לתקציבים שמאושרים מעת-לעת. אבל היות ולמתנ"א יש תקציב נפרד משאר משטרת-ישראל, אז לרוב זמן ההמתנה הוא יחסית (ליחידות האחרות) קצר. ושוב, הכול כפוף לגשת שאלונים בזמן (לרוב העיכובים הם לא בשליטת המתנדב עצמו) וקבלת אישור העסקה-מבצעי. לפרטים נוספים, תוכלו לפנות אלי, או בעלון הזה
 
למעלה