שלום לכולם חדשה פה...זקוקה לעזרה

שלום לכולם חדשה פה...זקוקה לעזרה

שוב שלום,אני מידי פעם נכנסת לפורום כמשתתפת פאסיבית בלבד כך שזוהי הפעם הראשונה שאני כותבת ואשמח מאוד לחוות דעת בעיקר מפי המדריכים שבחבורה. כסטודנטית בשנה ג' אני עובדת מס' רב יחסית של שעות בהכשרה המעשית,אומנם השנה רק החלה אך אט אט צצות בעיות ביני לבין מדריכתי מסוג הבעיות הקשורות כנראה לכימיה בין אישית, היא זורקת הערות מעליבות וכמעט שלא מחזקת ומפרגנת אני די בלחץ שאסבול השנה ומאוד מתלבטת למי לפנות ?! גם די חוששת להעלות זאת מולה ..מה עושים?
 

tapuzit123

New member
חוויה שלי

דווקא בתור סטודנטית לשעבר שהיתה ביחסי הדרכה דומים למה שאת מתארת אני יכולה לספר לך מהחוויה האישית שלי שאני פתחתי את הנושא מול מנחת הקורס אשר ליווה את ההכשרה והצטערתי על כך בדיעבד. היא שוחחה עם מדריכתי וכמובן צודדה בה מכיוון שמסתבר שמדריכים לעולם אינם טועים (!)... וסיימתי את השנה מותשת מהתמודדות עם המדריכה ועם המורה- מכיוון שהחל מאותה שיחה הייתי תחת זכוכית מגדלת והייתי צריכה להזהר מכל צעד שעשיתי אם בהכשרה ואם באוניברסיטה על מנת שלא יפורש בצורה לא נכונה. לעומתי, חברות אחרות אשר חוו את אותה הבעיה ופשוט התכופפו, לא דיברו או פתחו את הנושא וסיימו את השנה אומנם בתחושת תסכול,כעס וחוסר מיצוי של ההכשרה אך בציונים גבוהים... שימי לב שיריבות אישית יכולה להתבטא בציונים שמדריכתך תחלק לך ללא התאמה לפעילותך בשדה (מעניין לא?!) קחי בחשבון שאם לא תפתחי את הנושא יכול להיות שלא תתקדמי מבחינה מקצועית כי כל האנרגיות שלך יושקעו במתח בינך לבין מדריכתך. אז לשיקולך באשר לדרכי פעולה-אולי יתמזל מזלך ומורתך/מדריכתך יוכלו לשמור על מעט אוביקטיביות וראש פתוח ולא יניחו באופן אוטומטי שהסטודנט טועה .... אם זה מנחם היתה לי חוויה מתקנת עם מדריכה אחרת שהתבטא בקשר מצוין ולמדתי ממנה המון בתחום המקצועי. והכי חשוב לא משנה באיזו דרך תנקטי אל תתני לה לדכא אותך, כי יש חיים אחרי האוניברסיטה ובשנים שמאז סיום הלימודים אני עובדת בתור עו"סית במקום עבודה אשר מעריך אותי ואת העבודה אשר אני מבצעת בניגוד למה שמדריכתי חזתה (כפי שאני מתארת לעצמי...)
 

reuthal

New member
מהנסיון שלי ../images/Emo18.gif ארוך

קודם כל בקשר למה שקודמתי ענתה- מאד תלוי באיזה אוניסרסיטה את ועם איזה מנחה בקורס. יש אוניברסיטאות כמו בר אילן בהן אין ציון להכשרה מעשית אלא רק עובר או לא עובר. לי אישית היתה בעיה דומה בשנה ב', פניתי למקשרת אחרי הרבה התלבטויות, אחרי שלא מצאתי דרך לפתור זאת עם המדריכה ואפילו חששתי להעלות זאת בפניה. גם בקורס המלווה את ההכשרה לא הרגשתי שיש מקום לפתוח זאת, למרות שבהמשך השנה דיברתי על כך. המקשרת היתה האדם הנכון לפנות אליו והיא תמכה ועזרה. בתור התחלה הקשיבה לי עודדה ושאלה אם ברצוני לעבור מקום הכשרה, בחרתי לנסות להתמודד והיא ביקשה את אישורי לדבר עם המדריכה שלא בנוכחותי. מאוחר יותר במהלך השנה היחס של המדריכה אף החמיר והיא ניסתה לטפל בי ובמשפחתי כשרציתי אז לעבור מקום הכשרה נאמר לי כי מאוחר מדי, אך מאחר והמצב החמיר נלקחנו שתינו לשיחה משותפת בה נאמר למדריכה שלי במפורש שאמא יש לי, פסיכולוגית או עו"ס תהיה לי אם ארצה והיא צריכה להשאר בתפקידה כמדריכה.(זו היתה שנה שניה שלה כמדריכה) בסוף- עברתי את השנה אחרי הרבה סבל, לא קיבלתי הדרכה כמו שצריך, למדתי- מה לא לעשות כעו"ס והסיפוק שלי הוא שהמערכת הבינה שהנ"ל לא צריכה להיות מדריכה (אני אפילו לא בטוחה שעו"ס היא צריכה להיות מסיבות רבות, אבל נעזוב את זה...) וכמובן ששחררו אותה מתפקיד זה. אם את רוצה לשאול ספציפית לגבי מקשרת מסוימת אפשר...
 
נצל"ש -

יש לי שאלה בנוגע להכשרה המעשית. האם בשוק העבודה רואים בהכשרה המעשית כניסיון בע"ס, או שלא מחשיבים את זה?
 

SuperGirl 25

New member
לא נראה לי

אך כדאי לציין את מקומות ההכשרה בקו"ח. ובקשר לזנגוילית-זו אכן דילמה והרבה תלוי בנפשות הפועלות-במדריכתך, אם היא תוכל לקבל ביקורת ולשנות את הדרוש שינוי ובאחראי/ת על ההכשרה המעשית-אם היא/הוא תוכל/יוכל לטפל בכך בצורה הנכונה.
 
הנושא הזה מאד דומה

לשאלה שנשאלה כאן פעם בעניין מדריך שהוא גם הממונה. גם שם קיימת ההתלבטות כמה אפשר להיות פתוח, בגלל המחיר שעלולים לשלם על כך. אני חושב שאם מחליטים להעלות בעייתיות שקיימת בקשר של הדרכה, הגיוני יותר להעלות זאת קודם כל מול המדריכה לפני שפונים למי שאחראי עליה. נראה לי שלאחר שפונים לאחראי על המדריכה כבר יהיה קשה מאד להמשיך בקשר של הדרכה. אותה מדריכה תצטרך להיות אדם-על כדי להיות מסוגלת להמשיך כאשר ברקע עומדת העובדה שהמודרכת התלוננה עליה. בכל מקרה, אם היא אכן אדם על שכזה, סביר שלא יהיו תלונות על תפקודה...
 

בת העמק

New member
הדרכה

לעיתים תחילת הדרך אינה קלה, הן למודרך והן למדריך. כדאי לכל אחד מן הצדדים לבדוק מה המקור הפנימי להתנגדות, לקושי, להסתגלות, לגבולות החיצוניים : השירות ומערכת הפונים. מתוך הבדיקות הללו ניתן פעמים רבות להגיע למקום בוגר ומאפשר יותר. מאחלת שתימצא הדרך לגישור, פתיחות דיאלוג והבנה בהצלחה, ממי שהיתה ועודנה מודרכת ומספר שנים גם מדריכה
 

ג שם

New member
ברכותי ליציאה מפאסיביות לאקטיביות.

מצב די מדפרס. איך עוברים אותו? לא בטוחה, זה גם שייך כנראה למי את, מי היא, מהן דרכי ההתמודדות.. בשנה הראשונה, בסמסטר הראשון הרגשתי נפלא בהדרכה. שיתפתי את המדריכה בכל חששותי והתלבטויותי, וציוני בהכשרה היה 65 (יש האומרים עד היום שזה הציון המגיע לי). ההערכה המילולית דיברה על חוסר ביטחון, חוסר הבנה של סיטואציות חברתיות.. שתלה אותי. בסמסטר השני החלטתי להיות חכמה, הייתי נכנסת לשיחות ההדרכה ולא סותמת את הפה, לא נותנת לה לומר מילה. כך נאמתי במשך סמסטר שלם, שולחת איתה שאלות למחשבה הביתה, מעלה ספקות ומכינה את התשובות..תיאטרון שלם. לא הפקתי כלום מההכשרה אבל הציון היה 95. בהערכה המילולית אישיותי היתה שונה לחלוטין. באיזשהו שלב ניסיתי לערב את מרכזת המגמה. גם כאן קיבלתי תשובות בסגנון של "מדריכה ותיקה ומנוסה " וכו'. ההתמודדות שלי היתה בדרכי. ידעתי של"פיצוץ" הנושא יש מחיר שעלול לעלות בשנת הכשרה ושלא יעיפו אותה בגלל סטודנטית חסרת בטחון בשנה ב'. בדיעבד, פוצצתי את זה בסוף השנה, אחרי הציון "העובר", והפתעה: היא הפסיקה להדריך "בהסכמה". את בשנה השלישית של ההכשרה. חשוב לדעת איך עברה השנה הקודמת, האם ההכשרה היתה טובה? אם כן, יש לך קלף טוב ביד. אגב: לא נכון שלא למדתי ממנה כלום. למדתי איזה איש מקצוע אני לא רוצה להיות: גם זה משהו.
 
שלום שוב ותודה על התיחסויות

קראתי את כולן ואני חייבת להודות שהן לא מעודדות במיוחד...לכאורה הדבר "הנכון" הוא לדבר עם המדריכה לשתף אותה בתחושותיי ולנסות להגיעה איתה לרמה של פתיחות והדדיות בכדי לא להסתובב עם הרגשה הזו עוד הרבה זמן דבר שיגבה ממני אנרגיות רבות ואף יפגע בתיפקודי. מאידך על סמך הדברים שנאמרו פה ועל סמך האינטואיציה שלי המדריכה מנסה לבדוק בין היתר עד כמה אני מסוגלת להתמודד עם ביקורת ותיסכול לכן אני לא ממהרת להעלות את הדברים מולה ,בחלק מהשיחות שניהלנו ניסית בכל זאת להעלות את הדברים ותגובותיה הרחיקו אותי פי כמה...באשר לאוניברסיטה-ניסיתי לשתף אך המקשרת קצת חסרת ניסיון וחלשה ומדבריה הבנתי שלעבור למקום אחר זה כמעט לא אפשרי אלא אם כן ממש אתעקש ,אך אני חוששת שבסופו של דבר אני זו שאפגע אולי אפילו במחיר שלא לסיים שנה זו..זה בהחלט מילכוד והתחושה לא קלה ,"גשם" באשר לשאלתך- שנה שעברה קיבלתי הערכה כללית מצויינת ובעיקר בקשר ליכולתי להפיק ולהשתמש בהדרכה .אני מכירה את עצמי כאדם משתף וחושף ואיתה אני ממש חסומה.מה עושים?? אולי אם אחכה יהיה מאוחר מידי?? אני עדיין מתלבטת אם הדברים שהיא אמרה לי לא חורגים מהתנהגות מקצועית אלמנטרית.. אשמח לתגובות ותודה על הסבלנות.
 

עץ ועצה

New member
אצלי

השיחה עם המנחה מטעם האוניברסיטה עבדה מעולה. לא שזה שיפר את המצב עם המדריכה (שאגב,כמה מחריד,התעלמה ממני בכנס שבו הופעתי, ועומדת ללמד עכשיו 3 מפגשים בקורס שלי בדימול...) אבל לפחות היתה לי אוזן קשבת וידעתי שכאשר ההערכה תגיע או אם המדריכה תחליט לשוחח איתה-היא תדע קודם את הצד שלי. למרות שהמדריכה שלי נחשבה (ועדיין) לאחת המדהימות,המנחה הרגיעה אותי מאוד ואמרה שזה קורה ולפעמים אין כימיה ושיש שנתיים הכשרה מעשית כך שזה לא הרושם היחיד שישאר... אגב, כל השנה לא הצלחנו לטפל בנושא בהדרכות אבל ההדרכה האחרונה היתה ממש שיחה דינמית על מה הביא את שתינו תגובות שהגבנו וכו' וכו' כך שזה נסגר לפחות ברוח טובה (או כך חשבתי עד שהיא התעלנמה ממני...). בהצלחה!
 

ג שם

New member
ג'ינג'רית,

מדריכים, כמו עובדים סוציאלים, יש כל מיני. טובים ורעים. (
נו, זה ברור, אני יודעת, ואיכשהו אני טורחת לכתוב את זה שוב ושוב). תראי. היתה לך הערכה מצויינת בשנה הקודמת וגם נאמר שם שאת יכולה להשתמש טוב בהדרכה. זה בהחלט לטובתך ותזכרי בזה כשאת יוצאת שפופה מההדרכה. דיברת עם המקשרת, דיברת עם המדריכה,ושום דבר לא קרה, אז לא הייתי מנסה לשוב ולהתעקש על זה. במצב הזה יש שתי אופציות: 1. להוריד ת'ראש ולהמשיך איתה. את חסומה? תנסי להסיט את ההדרכה למסלול המקצועי ופחות לאישי. היא מבקרת אותך? תגידי "זאת נקודה למחשבה, אלך איתה הביתה", והמשיכי הלאה. 2. לפוצץ/ לבקש מפורשות להחליף הדרכה. אני הייתי שומרת את זה כאופציה אחרונה, יש לזה מחיר, זאת פרוצדורה לא פשוטה מבחינת המשמעות שלה, ותהיי בטוחה שהמדריכה שלך שכנראה לא ממש מחבבת אותך תעשה הכל כדי שזה לא יקרה, הרי המדובר פה במקצועיות (ובמשכורת) שלה. שני דברים שלי עזרו: את חושבת שהיא חורגת ממקצועיותה? נהלי יומן ותתעדי. זה עוזר גם כדי לשחרר קיטור וגם במקרה הגרוע ביותר יסייע לך בעתיד. נסי לדבר עם מודרכים אחרים שלה, אצלי הקמנו קבוצת תמיכה שהתכנסה על בסיס שבועי עם כמה פחיות בירה. חורגת ממקצועיותה? או... לכך בראו את סוף השנה. בהצלחה.
 
מה זה מבינה אותך..

שמעתי כ"כ הרבה על סטודנטים שלא מסתדרים עם המדריך, פיצוצים, חוסר כימיה. אני באופן אישי הסתדרתי טוב עם שתי מדריכות שלי בשנה א' וב' ובשנה ג' באופן פרווה. כלומר לא היו פיצוצים או דברים קיצוניים אבל סתם לא מתתי על הגישה שלה. כשמדריך לא מחזק ומפרגן זה מאוד חסר ואפילו מעליב, כאילו "שום דבר ממה שאני עושה לא טוב?" מה אני עד כדי כך דפוקה?. מניסיון אל תצפי לקבל פידבקים חיוביים כי יש מדריכות שפשוט לא עושות זאת, לא כי הן רעות אלא כי הן עסוקות בללמד אותך איך להיות עו"סית מטפלת יותר טובה, אולי בדרך הן איבדו את היכולת להבין מה זה להיות סטודנט בדרכו הראשונית שזקוק לחיזוקים (נון שלהן), אבל לי נראה שהן יוצאות מתוך נק' הנחה שבאת ללמוד. ואני אומרת זאת מתוך ניסיון... . מה שכן הרבה פעמים נתקלתי בסטודנטים שלא אהבו שהמדריכה העירה להם הערות שקשורות באישיות שלהם ופרשו זאת בתור חיטוט, חוצפה, העלבה. הרבה פעמים מדריך מעלה תכנים שהסטודנט אינו מודע אליהם כדי ללמד ולהתפתח, כך שהסטודנט יוכל להבין את עצמו טוב יותר ולזהות מתוך מה הוא פועל.. . כמובן שזה צריך להיעשות ברגישות וזקוקים לפתיחות משני הכיוונים. מתוך מה שאת מתארת היו לך בעבר הדרכות טובות ועם זו אין כימיה. מענין אותי באיזה מובן ההערות הללו? היא זורקת לך אבחנות באוויר ומשאירה אותך עם זה? או מנסה לעבד איתך? לדעתי אם זה לא משהו מאוד קיצוני, לא שווה לך לדווח עליה. צר לי שאני אומרת זאת, אך ראיתי מספיק פעמים איך סטודנט שמדווח על המדריך שלו נדפק בסוף בציון. גם אם זה לא מצד הערכת המדריך אז זה מצד המורה. ממליצה לך לפתוח זאת מולה באופן כנה ולספר לה על התחושות שמלוות אותך, ממקום של "לבנות קשרי הדרכה טובים יותר". באמת תנסי לקחת את הדברים לכיוון המקצועי, בשום אופן לא לקחת אותה יותר מידי אישית: תדעי שזה לא מדע מדוייק! היא גם בן אדם ולא מושלמת!, מה שחשוב זה איך יעריכו אותך במקום העבודה. יש לי עוד הרבה דברים לומר לך אבל קצרה היריעה! וכמו שאת שמה לב אני מאוד פלספנית... בכל אופן תתחלקי עם עוד אנשים.. ביי'
 
למעלה