שלום לכולם..יש כאן פקח טיסה??

*DOR*

New member
שלום לכולם..יש כאן פקח טיסה??

נראה אחלה פורום. בהצלחה.
 

Aviation Addict

New member
ברוך הבא!

בינתיים לא ידוע לי על כזה, אבל בטוחני שיצטרפו כאלה בהמשך ו
.
 

*DOR*

New member
תודה תודה...

םקחית לשעבר זה מצויין.. איפה עבדת? איך הגעת להיות פקחית? שירתת בצהל בתור פקחית? דור (הסקרן מאוד)
 
כפקחית שירתתי

רק בצבא. אח"כ כבר לא ממש התחשק לי להמשיך את דרכי כפקחית אזרחית, למרות שעולם התעופה מרתק אותי תמיד,עד היום, בעיקר תעופה צבאית ומטוסי קרב (מענין למה...). אם מעניין אותך לדעת על איך הגעתי להיות פקחית בצבא אז תגיד ואספר(הבנתי שאתה מתענין בעיקר בפיקוח אזרחי, תקן אותי אם אני טועה). ובכלל - מה הקשר שלך לפיקוח טיסה?
 

*DOR*

New member
אוו יש לי כל כך הרבה שאלות..../images/Emo9.gif

איפה שירתת? באיזה בסיס? מדוע לא התחשק לך להמשיך לעבוד בזה אחרי השרות? (אם זה לא אישי מדי...) ובכלל, קל להתקבל לתפקיד פקח אחרי שירות צבאי בתפקיד הזה? אשמח גם לדעת איך הגעת לזה בצבא. ואני לאו דוקא מתעניין בפיקוח אזרחי, נכון לעכשיו יותר בכיוון של צבאי. מה הקשר שלי..? אמממ אני לא רוצה לצאת בהצהרות עד שהכל יהיה סופי בשבילי. אבל אני מומעד לתפקיד פקח טיסה בצבא. כנראה שאלך לקורס שיתחיל בינואר. טפו טפו טפו.
 
קורס פיקוח טיסה צבאי

שאני עשיתי היה קד"צ. הגעתי אליו כי שלחו לי חוברת קד"צ ונייר עם כל האפשרויות שלי (הקורסים אליהם יכלתי להגיש מועמדות). בין היתר בחרתי בקורס הזה (אם אינני טועה זה דווקא היה בעדיפות גבוהה שלי) כי הכרתי פחות או יותר את הנושא מחברים שכבר שירתו בתפקיד זה (התגייסו לפני). אז עוד לא ידעתי כמה אני אוהב את העולם החדש והמרתק הזה שנפתח בפניי... עברתי סדרת מיונים בחיל האוויר, עוד כתלמידת כיתה י"ב והתקבלתי לקד"צ. אח"כ עברנו את הקורס עצמו בעובדה (נשארתי גם לשרת שם) ויצא לי להכיר גם מגדלים ושדות אחרים בחיל מסיפוחים שונים ומהתפקידים האחרים שלי בחיל אח"כ (כמו המגדל ברמת דוד אותו אני מכירה היטב). פיקוח טיסה הוא מקצוע מרתק והשירות במגדל הוא גם כן חוויה בפני עצמה מבחינה חברתית - אני בטוחה שאם תגיע לתפקיד הזה בסופו של דבר אתה תהנה. אחרי השירות הצבאי (לא סיימתי את השירות בתפקיד פקחית טיסה כי יצאתי לקצונה לא במקצוע שלי - רציתי מאוד לצאת לקצונה ולהתקדם, גם רציתי לצאת מהבסיס שלי כבר
ויצאתי למה שהיה תקן באותו מחזור - מנהלה וכ"א), כבר לא רציתי להמשיך בכיוון הזה של פיקוח טיסה בגלל שתמיד רציתי ללמוד ולעסוק בתחום אחר - מלונאות. אז למדתי באוניברסיטה מלונאות. לקורס פיקוח טיסה אזרחי די קשה להתקבל והקורס עצמו קשה מאוד. גם תהליך ההסמכה הוא ארוך מאוד והתעופה האזרחית שונה בכמה דברים מהתעופה הצבאית (פיקוח צבאי ופיקוח אזרחי הם לא אותו הדבר!). לרוב הולכים לקורס פיקוח אזרחי פקחים צבאיים עתירי נסיון - כאלו ששרתו בקבע כפקחים והשתחררו כשהם כבר עברו את כל ההסמכות על כל העמדות במגדלים צבאיים, לא פקחים צעירים בד"כ. בנוסף, כמות הפקחים האזרחיים שדרושים היא לא מאוד גדולה - כמה מגדלים כבר יש בארץ? אולי אולי (הערכה גסה מאוד) יש 100 פקחים ובקרים אזרחיים בכל בארץ - תסכים איתי שזה לא הרבה מקומות עבודה, נכון? וכל אחד נשאר לעבוד שם כמה וכמה שנים טובות (עד הפנסיה
). בנוסף, העבודה עצמה היא מורטת עצבים, תחת לחץ תמידי, עובדים תמיד - בוקר לילה שבתות וחגים - תנאים שקצת מגבילים. אבל אין כל מניעה אחרי שתשתחרר, אם תרצה לעסוק בזה, לברר מתי נפתח קורס ולנסות להתקבל אליו. אבל יש עוד קצת זמן עד אז - בנתיים תתמקד בקורס הצבאי שיותר קרוב אליך. שיהיה בהצלחה - תודיע האם אתה יוצא לקורס ומה מתקדם - אני אשמח לשמוע! ואם יש לך עוד שאלות לגבי הקרוס הצבאי - אשמח לנסות לעזור.
 

kennedy

New member
אי דיוקים של הפקחית הצבאית....

1.מספר הפקחים ברשות שדות התעופה גדול מ150 בסביבות 70 בב"ג בסביבות 25 בבקרה דרום 25 בבקרה צפון כ 15 באילת כ 10 בראש פינה כ 10 בהרצליה ועוד פקחים "שומרי רשיון" שעובדים במקצועות אחרים ברש"ת. 2.במצב היום אין אפשרות להתקבל לקורס פיקוח טיסה ברש"ת למי שלא היה פקח טיסה או בקר טיסה בצבא! 3.לאחר מעבר הקורס,לוקח לפקח ממוצע כשנה ,לפחות,להיות מוסמך לעבודה לבד בעמדת הפקח,לא קל.
 
יש 120 פקחים ברש"ת.

התנאים "היבשים" לקבלה לקורס פיקוח אזרחי אינם מחייבים נסיון צבאי, אולם ברור שלפקחים ובקרים צבאיים יש יתרון עצום. בפועל, כמו שאמרתי, מי שמגיע לקורס האזרחי הוא פקח (או בקר, הינו הך לצורך העניין) מנוסה! ואמרתי גם שזמן ההסמכה ארוך. אז איפה לא דייקתי?
 

kennedy

New member
במספר הפקחים ברש"ת,ובתנאי

הקבלה לקורס פיקוח טיסה אזרחי. אני במערכת,זה בדוק,ואת לא דייקת,סורי....
 
וכאן המקום לציין את הגיל

פקח טיסה צבאי מפקח על מטוסים אזרחיים בגיל 19, אחרי קורס של חודשים ספורים ונסיון אפסי. פקח טיסה אזרחי נדרש לגיל 21 לפחות, קורס ארוך וקשה של שנה+ (למיטב זכרוני). כמובן, מצב בו פקח, שרש"ת מודה שאינו "ברמה המקובלת עליה לתת שירות למטוס אזרחי" נותן הוראת למטוס כזה, הוא מצב אבסורדי. זה מתרחש יום יום בשדה דב, כאשר הפקחים נותנים הוראות לטייסים שאינן יעילות או סבירות ולפעמים גם מהוות סכנה של ממש ... לשם דוגמא, פקחית ש"ד דרשה ממני לבצע פניית 360 באזור יפו כי לפני היה מטוס יותר איטי בנתיב. זאת המצאה של הפיקוח הצבאי... אין חיה כזאת בפיקוח אזרחי על מטוסים שטסים לפי כללי VFR. הדבר הנכון לפקחית לעשות היה או: לא לעשות כלום, או: להתריע בפני שיש מטוס יותר איטי כקילומטר לפני, או: להציע לי לטוס יותר מזרחית, או בגובה 1500 וכו'. בפועל אחרי ויכוח בקשר ביצעתי 360, תוך שאני מסכן את כל הסביבה: א. מסוקי ח"א היו בתנועה נגדית מולי, ואני הפנתי להם את הגב בפניה - מסוכן ומיותר (יש הפרדת גבהים של 400 רגל, אבל זה לא מספיק להבטיח שלא תהיה תאונה מטעות מצטברת) ב. מטוס שעשוי היה להיות מאחורי בנתיב או במהלך עקיפה (כשהוא באובדן קשר, תקלה והתנהגות סטנדרטית) היה מאד מופתע מהפניה שלי. ג. המטוס שהיה לפני היה ניתן לזיהוי בקלות ולמעבר כמו שעוקפים בכל כביש נורמלי ולא היתה סיבה או היגיון לכל התרגיל הזה ד. יש בפמ"ת "מעגל המתנה" באזור יפו אבל הוא נועד למי שמעונין לנחות בש"ד, לא למי שחוצה את ה CTR, והוא גם מוגדר בכניסה לאזור הפיקוח בעוד שאני כבר הייתי הרבה "קדימה" עד שהפקחית הבינה מה מתרחש. זאת רק דוגמא אחת מדוע רש"ת חייבת לבצע את הפיקוח בש"ד (כמו ששר התחברוה הורה לה בצו כבר כעשרים שנה!)
 
מסכימה!!!

ש"ד הוא מגדל מסוכן מאוד ופקחים צעירים, גם לדעתי, אינם מסוגלים לנהל כראוי את התעבורה האווירית הרבה שם בבטחה. לפחו שישימו שם פקחים צבאים ותיקים ומנוסים.
 
למעלה