חשבונית של השכיר...טוב או לא?
גם אני הצצתי לאתר. דבר אחד ברור, שצריך מראש לדעת על איזה גובה של חשבוניות בהיקף שנתי מדובר, כי מעל סף שהוא די קטן העסק לא כדאי. למעשה הבעיה העיקרית היא אובדן יחסי עובד מעביד עם החברה המרכזית שעבורה עובדים. למעשה, במה שונה ההסדר בהשוואה לחברת כח אדם? גם שם הם מוציאים חשבונית למעסיק ומשכורת לעובד בניכוי עמלה. כאן מדובר בגוף שאין לו הוצאות פרסום ושיווק כי אנשים פונים אליו מיוזמתם, לכן העמלה נמוכה. בואו ונעשה חישוב קטן: נניח שמישהו כיום מקבל משכורת ברוטו של 20,000 ש"ח, עלות המעביד לצורך הדוגמא יהיה 30,000 וזה גם סכום החשבונית. 5% מזה הם 1,500 ש"ח לחודש או 18,000 בשנה. משרד רואי חשבון, עבור מספר חשבוניות בודדות בחודש ייקח בחישוב שנתי לא יותר מ- 5,000 ש"ח, כולל הדו"ח השנתי. זה אומר לפתוח תיק עצמאי, אבל יש בזה גם יתרונות כי אפשר להגיש הוצאות שגם אם הם מינימליות, עדיין שוות כסף: טלפון, נסיעות ואפילו שליש ההוצאות אם מישהו עובד בבית.