איזכור בתורה על תושב"ע
בס"ד שלום לך! תחילה אבקש להדגיש שאם שאלתך לדעת ולהבין(גם אם לא תסכים ותקבל..) חלילה, אינה פוגעת והיא בהחלט רצויה ובמקום(תרתי משמע..)!! הבט, יהודי יקר! אם אני מבין היטב את מה שכתבת הרי שאתה מכיר בעובדה שהמסורת, היידע והתורה שבכתב(לפחות..) לא שונתה ועברה במדוייק מדור לדור. אם-כן, אתה מודה שאם נפתח את התורה ונראה פסוקים המצביעים על חובתנו לשמוע לדברי חכמים הרי שאנחנו כבר ב"חצי דרך" להבין את תמיהתך! ישנה מצווה וזה לשונה: דברים פרק יז פסוק י: וְעָשִׂיתָ, עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ, מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא, אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה; וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת, כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. ואם כן כך מבאר הרמב"ם את הפסוק בתורה(שמות כ"ד, י"ב): "וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, עֲלֵה אֵלַי הָהָרָה--וֶהְיֵה-שָׁם; וְאֶתְּנָה לְךָ אֶת-לֻחֹת הָאֶבֶן, וְהַתּוֹרָה וְהַמִּצְוָה, אֲשֶׁר כָּתַבְתִּי, לְהוֹרֹתָם." כל המצוות שניתנו לו למשה בסיניי--בפירושן ניתנו, שנאמר: "ואתנה לך את לוחות האבן, והתורה והמצוה" (שמות כד,יב): "תורה", זו תורה שבכתב; ו"מצוה", זה פירושה. וציוונו לעשות התורה, על פי המצוה. ומצוה זו, היא הנקראת תורה שבעל פה." (ע"כ לשון הרמב"ם) כלומר שבתורה כבר ישנו פירוש או הוראה מובנית של חיוב לשמוע לחכמים איך ליישם וכיצד לפרש את התורה! אבל, לשאלתך העיקר הוא שאת פירוש זה קיבל משה כבר במעמד הר סיני יחד עם התורה שבכתב. ופירוש זה הלך צמוד עם התורה לאורך כל הדורות!! האם יש שינוי בין מצווה מסויימת שלפני 1000, 2000, 3300 שנה, קיימו לאופן קיום המצווה היום?? צא וחפש!! לא תמצא!! למה?? כי המסורת והפירוש נשמר בדקדקנות ובדייקנות מאז ועד ימינו! בברכה ובתודה על השאלה!