שלום לכולם...י

קרן ט

New member
שלום לכולם...י

אני גננת בחינוך המיוחד וצריכה קצת הכוונה... יש לי ילד (לא אישי שלי) בן 5 שקצת מבלבל אותי ואני אסביר- הוא יכוללהתרכז נפלא במשימות שונות כגון כתיבה, ציור, מפגשים, משימות לימודיות שונות.... ילד מקסים ובעל יכולות קוגנטיביות טובות. אז מה הבעיה?! אני אנסה לתאר את מה שאני רואה ומרגישה... הבעיה היא שהמעבר בין משימה למשימה קשה לו- הוא צועק רץ קופץ זורק... נראה כאילו הוא נמצא בחוסר שקט פנימי. לפעמים נראה כאילו הוא מחפש מגע עמוק- מאוד אוהב חיבוקים חזקים הוא צועק... נראה כאילו הוא צריך וממש זקוק למגע העמוק גם הקולי וגם התחושתי יכול להיות שיש בעיה משולבת של התנהגות (גבולות ואסרטיביות בבית- שחסרים) אבל לי זה נראה משהו תחושתי..... אולי מישהו יכול להפנות אותי למקורות כתובים, הכוונה לאיזו לקות...איך לקדם לעזור לילד... המון תודה וחג שמח
 

נאוה ר

New member
קרן שלום!

אני מעריכה מאוד שבתור גננת את מחפשת עזרה לילד שבגן שלך. אבל כיוון שמדובר בגן של החינוך המיוחד עולות מספר שאלות - האם אין לכם מרפאות בעיסוק? למה הילד נמצא בגן שלכם? ואילו רק שאלות ראשוניות. באשר לבקשתך - האם את רוצה מידע כללי על וויסות חושי או שאת רוצה לעזור ספציפי לילד הזה? אולי אחרי שתתני תשובות נוכל לעזור.
 

קרן ט

New member
אולי לא הייתי ברורה...

אז לא מדובר בילד מהגן - זהו ילד של חברה...והשנה אני עושה משהו אחר ולא מנהלת גן... אני מחפשת חומר על ויסות חושי בגלל כמה סיבות- גם כדי לעזור לחברה טובה, וגם בשביל ידע אישי.... נראה לי ממה שקראתי ביומיים האחרונים שלרוב כשאין איבחון הילדים פשוט מסכנים כי מאוד קשה להם "להתנהל" ביום יום ביחוד כשהגוף לא מווסת... אשמח אם תפנו אותי למקורות (בעיברית אם אפשר) שנותנים המלצות ודרכי טיפול...וקצת רקע על הלקות
 

נאוה ר

New member
קרן שלום!

הפיתרון לילד כזה הוא ללכת לאבחון מקצועי אצל מרפאה בעיסוק . כי העיניין מורכב הרבה יותר מלתת לילד דבר זה או אחר. והתמונה החושית כפי שאת מתארת אותה יכולה להצביע לכמה כיוונים ולא כולם חושיים וגם מבחינה חושית אינם מספיק חד משמעיים. ויש סכנה שבטיפול לא נכון תגרמי לילד מצוקה גדולה יותר. מבחינת הספרות הקיימת בעברית אז יש את הילד הלא מתואם מאת ד"ר ג'ין מילר, בהוצאת אמציה. יש פה בספרות משהו טוב שכתבה שרון שני גונן ויש לה גם אתר שנקרא "חושים" שיש בו מידע. .
 
למעלה