שלום לכולם- מבקשת עזרה...

שלום לכולם- מבקשת עזרה...

אני חדשה כאן בפורום ולא בטוחה אם זה המקום הנכון לשאול, אבל אני כותבת מלחינה מנגנת ושרה, ואני מחפשת מורה כושית לפיתוח קול באזור ת"א... מישהו מכיר? או יכול להפנות אותי לפורום מתאים אחר? תודה רבה!!!
 

shykedmi2

New member
למה דווקא שחורה?...

בשביל הפיתוח קול של הגוספל?? נשמע לי קצת מוזר, אבל בסיידר... יש באמת את הזמרת המדהימה, הסולנית של "העברים מדימונה", כמו שאמר יוגב. אם את משיגה אותה כמורה, ואני בטוח שהיא תשמח ללמד אותך גם, שיחקת אותה. אבל אני מאמין שדברים כאלו לא לומדים עם מורה. או שיש את זה, או שאין את זה. לפי דעתי, צריך ללמוד פיתוח קול קלאסי, ואחרי שיודעים אותו, אפשר להתפתח מבחינה עצמאית לאן שרק רוצים, כי אם את יודעת את הדרך הנכונה, את יכולה לעשות עם זה מה שאת רוצה, בכל סגנון, ובכל כלי. הדרך הנכונה זה מוסיקה קלאסית. כמו שהמורה שלי אומרת לי (ואני לא מהקלאסיקאים שמנגנים מגיל 3, רק התחלתי מחדש לפני כמה חודשים לאחר 3 שנים בג'אז, ואני מנגן כבר 8 שנים), היא לא מלמדת אותי טכניקת פסנתר קלאסי, כי אין דבר כזה. היא מלמדת אותי איך להיות פסנתרן, ואיך לנגן בצורה פסנתרנית, שזה תקף לכל סגנון מוסיקה. אני מייעץ לך לעשות כך, אך אם את בכל אופן מתעקשת על מורה מיוחדת לגוספל, בהחלט אני חושב שהבחירה היחידה אולי היא הזמרת מהעברים מדימונה. או אולי אפילו מרגלית צנעני, הבלוזאית הגדולה. יש זמרות עם קול גדול, מבחינת ווליום (סטייל ארית'ה פרנקלין).
 
למה קלאסי? יש טכניקה, והיום מלמדים

אותה אחרת מפעם. יש מוסכמות אחרות והכי חשוב יש מליון זמרות כושיות גדולות שלא עברו שום מסלול קלאסי
 

shykedmi2

New member
יכול בהחלט להיות

זה מה שאני מכיר. אני יכול להגיד על עצמי שהתחלתי ללמוד ג'אז לפני 3 שנים אצל אמן מאוד מפורסם בארץ, והיום חזרתי לקלאסי, ועכשיו אני מתקן הכל. וזה לא שהיה לי מורה רע. הוא לימד אותי המון. אבל יש דברים שפשוט לא מתעמקים בהם אם אתה לא מנגן את הסגנון. ושוב, אולי אני טועה.
 

DrunkGoat

New member
יש לשני הסגנונות..

דרישות שונות. יש דברים שג'אזיסטים ינסו לתקן אצל קלסיקאים (קח לדוג' קונטרה בסיסט "קלסיקאי". תן לו לנגן ג'אז, בפיצקטו. לכאורה זה לא יהיה בעיה, אבל זה פשוט לא זה. זה לא נשמע כמו ג'אז. זה נשמע כמו פיצקטו), ויש להפך. מה העניין?
 

shykedmi2

New member
כמובן

אך מה שאני טוען למעשה זה שהבסיס להיותך נגן טוב שוכן ללרוב בהיכרות רצינית ומקצועית עם מוסיקה קלאסית. ברגע שאתה יודע מוסיקה קלאסית, אני חושב שאתה מקבל גם את הפרפקציוניסטיות (לא שלא הייתה לי פרפקציוניסטיות לפני), הצליל (משהו שלא היה לי לפני), הירידה לפרטים קטנים (היה ולא היה). המוסיקה הקלאסית הופכת אותך לכלי טוב. ללא המוסיקה הקלאסית כנראה שישנו בסיס רעוע. מר זילברברג אומר אחרת, ואני אומר שיכול בהחלט להיות שהוא צודק, רק שאני לא שמעתי על זה. זה בהחלט יכול להיות, שהשיטה השתנתה והיום אתה לא חייב לעבור את השלב הקלאסי על מנת להפוך להיות נגן טוב. אין פה עניין של לנגן ג'אז כמו קלאסי ולנגן קלאסי כמו ג'אז. מדובר פה על לדעת את הבסיס של איך הכלי מתפקד ככלי, ואני לא חושב שזמרת שרוצה ללמוד מוסיקה שחורה צריכה ללכת למורה מיוחד בשביל זה, כמו שהיום אני מאמין שמישהו שרוצה ללמוד ג'אז לא צריך ללכת למורה מיוחד גם. אני היום מאמין שהדרך צריכה להתחיל מקלאסי (מרצון. אני רציתי ללמוד קלאסי ונשבר לי המחסום הזה רק אחרי כמה שנים של ג'אז, מוסיקה קלה, והרבה פתיחות לסגנונות שונים) כי היא הדרך הנכונה והכי בריאה לנגן להתחיל ממנה. אני מאמין שאת כל השאר (ג'אז, SOUL, R&B, רוק, וכו') צריך ללמוד לבד, אחרי שהפכת להיות נגן טוב בזכות השליטה האבסולוטית אשר מקנה לך המוסיקה הקלאסית בכלי שלך. כמובן, אם אתה נמצא בידיים של מורה טוב ורציני. זאת הטענה.
 
אני מסתכל מסביבי ורואה

המון תלמידי קלאסי שאין להם מושג מתאוריה, שאין להם ירידה לפרטים, שאין להם טכניקה טובה! אני לדוגמא הייתי כזה עד שהגעתי ללימודים גבוהים. אני מסתכל לצד השני ורואה אנשים שלמדו באופן פורמלי מעט מאוד שמתעסקים נגיד במוזיקה אלקטרונית אבל מאוד מקצוענים. ידע עמוק, ירידה לפרטים, פרפקציוניזם. כל דבר ומה שצריך. יש במוזיקה קלאסית כמובן עולם ומלואו שאתה יכול לקחת איתך למקומות אחרים, אבל אני אתן בכל זאת עוד דוגמא אחת על גברת שאני מכיר שלמדה זימרה בתלמה ילין. ג'אז. היא הייתה מרוצה, אבל היא הרגישה שהיא מתחילה לעבוד כמו שצריך על טכניקה רק כשהיא הגיעה למורה פרטית קלאסית מעולה. כיום היא לומדת לימודים גבוהים - ג'אז. שם עובדים איתה בצורה הרבה יותר סיסטמטית על טכניקה על פי מדעי הגוף. הקיצר - קלאסי או לא, זה תלוי במורה ובתלמיד. טכניקות שונות יש בכל דבר ואפשר למתוח קוים מקבילים לכל מקום. אני לא נגד מוזיקה קלאסית, גם אני עובד ככה במובן מסוים, אבל אני לא חושב שזה בסיס הכרחי. אני גם לא חושב שאם תסתכל על השמות הגדולים במוזיקה הלא קלאסית ההכשרה הקלאסית תקפוץ לך אל מול העיניים כמכנה משותף בולט.
 
למעלה