שלום לכולם מיכה בקשר לחומרי בניה

סינאן

New member
שלום לכולם מיכה בקשר לחומרי בניה

לדעתי החומר הטוב ביותר הוא פלדה ,מכוון שניתן לבנות עם עובי דופן דק יוצא בסוף שגם הכלי לא כבד. הכי קל לתיקון לשינויים ועם עבודת צבע נכונה וטובה אין בעיות בכלל עץ החומר הכי הכי ליאכטה של מיליונרים ובכלל: לספינות עץ יש ריח מיוחד ובכלל עץ גם בבית נחמד מאוד אבל הטיפול קשה ומיגע ולכן פועל יוצא כסף פיברגלס : לא יודע מי המציא את הפטנט הזה? הוא מקבל סדקים שלא רואים ישנה חדירת מים לתוך החומר שגם לא רואים קשה לתקן אותו (יחסית לפלדה )ובסוף עוד עושים עובי עבה כדי שיהיה חזק אז יוצא כבד לא אוהב את זה אלומיניום : קל ,שטים מהר וקופצים על כל גל קשה יותר לתיקון מי פלדה וגם ישנה קורוזיה של אלומיניום בטון:בחיי שיש תאמינו לי אפילו ראיתי אחת מאוסטרליה ואני רוצה להמציא יאכטה מתנפחת!
 

בת ים

New member
יאכטה מבטון../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

שמעתי פעם שמועה כזו, אבל לא חשבתי שמדובר בסיפור אמיתי.... מישהו חוץ מסינאן ראה ויכול לתאר? בתיה
 

סקיפר1

New member
הספינות נקראות פרו-צמנט הנה:../images/Emo28.gif

http://www.wood89.fsnet.co.uk/bb.htm http://bargraph.com/tookey/construction.html
 

בת ים

New member
מעניין ביותר../images/Emo26.gif

נראה לי שמדובר בסוג של טיח מבחוץ וממש מילוי מלט מבפנים. נראה קצת כמו דרך פ"ת לפני מילוי...... באמת מגניב וגם שט...... תודה בתיה
 

lizard

New member
תודה...חחח

היום בונים ספינות מכל דבר. אגב, בנוגע לפייבר, יש היום חומר חדש בשם פוליאתילן. נחשב הרבה יותר טוב ורווחי. הבעיה היחידה היא שצריך ל"אפות" את היכטה ויותר מזה, לסובב אותה במהירות גבוהה על מנת שהחומר יקבל את התכונות שלו (הוא בא כאבקה). לכן לכ"ש גדולים (מעבר ל9 מטר) יש עם זה קצת בעיות. בעתיד..."אמא מה אפית לנו ? יכטה 25 מטר ילדים שלי..." חחח מיכה
 

lizard

New member
היי ותודה.

קאיתי תוכנית על מישהו שפיסל סירה מאבן. האמת לא ראיתי אם היא שטה בסוף. אבל זה הכול עניין של נפח. אני חושב לקנות תוכניות של יכטה 25 מטר מפלדה. וללמוד איך לבנות אותה. יקח כמה שנים אבל אני ממש אוהב את זה. גם אם לא יצא מזה כלום אני אלמד על יכטות וזה כבר שווה...חחחח שוב תודה מיכה
 

soso_sami

New member
כשהשייטים היו מברזל והאוניות מעץ

כן כן יש יכטות מבטון וההפלגה עליהן מאוד נעימה. הבעיה העקרית היא התנהגות בים. היכטות יחסית כבדות והבעיה העקרית של הבטון היא עמידות למתיחה וכאשר הסירה עובדת הרבה על הגלים הבטון עובד קשה ומתחיל לאבד חוזק בעיקר בפנים. יכטות אלומיניום הן נהדרות (יצא לי לחצות את האטלנטי עם אחת כזו). קלות, זריזות אבל צריך להשמר מקורוזיה. יכטות ברזל עמידות, חזקות, (לא פוחדים מאף אחד בנמל) אבל יש בעיה של צ´יפינג וסקרייפינג שהופכים לחלק בלתי נפרד משגרת היום. בנוסף הן יותר "נוקשות" ואיטיות. יכטות פיבר הן נפלאות. המצאת המאה ובלבד שבנו אותן כמו שצריך. לדוגמא ה"הנטר" האמריקאית זה כישלון במהותו. עוד לא יצא לי להפליג על הנטר שלא דולפת. והן דולפות מכל הכיוונים כולל מלמעלה. לעומתה ישנן הרבה יכטות שהן נפלאות ומחזיקות עשר וחמש עשרה שנים בלי שום בעיה כמעט. עץ!!!! מיועד לשייטים מברזל. במהלך 1991 בביקור בפלורידה הוזמנתי לשפץ סקונר יפיפיה מעץ ולהפליג לבהמה. העבודה אין סופית וכול מסמר עץ שנשלף מחוייב בקיטלוג והחזרה בדיוק לאותו המקום אחרת יש דליפות. חייבים לשמן ולזפת ולצבוע. ימאות במיטבה אבל עבדות ושיעבוד. התנהגות בים נוחה ומתונה. יותר מהירה מברזל ופחות מפיבר. לא ניתן להגיע ל"עצבנות" של סירות הפיבר. במהלך אמצע 92´ ביקרתי בקטה מראן 75 פיט בנויה מעץ שנשלתה מהים ועברה שיפוץ וחיפוי של פיבר. יכטה מקסימה עם עיטורים מגולפים בעץ וריהוט מהגוני. הדרך היחידה לגרום לה להמשיך להפליג הייתה חיפוי העץ. היכטה שמשה אחרי השיפוץ כסירת צוללים בבהמה.
 

lizard

New member
פששש המון סיפורים יש לך

קדימה שפוך....
אגב,למי שלא זוכר/יודע. יש תחרות סיפורים + פרס למנצח. אז קדימה..היכון...ספר...חחח מיכה
 

בת ים

New member
הנטר דולפות../images/Emo35.gif../images/Emo7.gif

יצא לי שלוט בעבר על סירות אמריקאיות כמו הנטר וקטלינה ואף ביקרתי בתערוכת יאכטות אמריקאיות ענקים בשיקגו (ליד המרינה הענקית שם). אישית אני אוהבת את הסירות האמריקאיות משום שהם בעיני "ים תיכוניות" כלומר יש להן המון פתחים, מה שמכניס הרבה אור ושמש לתוך הסירה. והעץ (אולי נראה פחות יוקרתי) בהיר יותר בדרך כלל ולא ספון כמו בסירות האירופאיות ונותן תחושה של יותר מרחב. אבל כמובן שכל זה עניין של טעם. האם, מי מכם שמכיר סירות אמריקאיות וגם אירופאיות יכול לומר שהאמריקאיות הכן פחות טובות מבחינת איכות החומרים ועמידה בבלאי? מבחינת שייט, אהבתי את יכולת התמרון של האמריקאיות ואת הקלות היחסית של הגוף . אבל שוב, אולי הקלות היא בעוכריהן? אשמח לשמוע חוות דעת. בתיה (ששמה עין על הנטר אחת וגם על קטלינה....)
 

soso_sami

New member
הניסיון שלי מזוויע

לפחות בנושא ההנטר אני ממליץ בחום לא להתקרב. הסירה אמנם "סקסית" לאללה ומגרה לשוט. ההתנהגות בים סבירה אבל לא ברור לי למה הן תמיד, תמיד, תמיד דולפות ואני בטוח שיהיו כאלה שיחלקו עלי וטוב שכך. לפחות אלה שאני מכיר והפליגו על הנטרים שונות נרתעו מלהפליג עליהן שוב כולל חבר שהפליג המניו-יורק לברמודה סינגל הנד ע"מ להיות כשיר לתנאי התחרות "קרוס אטלנטיק - סינגל הנד". נפגשנו בברמודה והוא הזעיק עוד שני חברים שיקחו את הסירה הביתה כי הוא חוזר במטוס. הקטלינה זה סיפור אחר לגמרי ואפילו מומלץ. ולגבי הבניה האמריקאית או האירופית אני יכול להגיד שיצא לי להפליג על שתי סירות של בנטו שיוצרו בארה"ב כולל היציקה והן היו אחלה!!!
 

SKIPER2

New member
בנטו

מסכים עם כל מילה לי יש נסיון עם בנטו שנבנו בצרפת הסירות אטומות יבשות ואחלה גם סירות מבוגרות
 

בת ים

New member
הצרפתיות../images/Emo68.gif

שולטות כאן ביד רמה...בזה אין ספק. בנטו, ג´נו, גיפסי.....כולן סירות טובות מאד. כשאתם אומרים-דולפות-למה הכוונה? דליפה מהגוף או מהחיבורים בין נירוסטה לפיברגלס או פרספקס? מאיזה אזורים נוטה סירה לדלוף? אני למשל, נתקלתי, במספר בדליפות, במספר סירות מאיזור ההאצים -גם הפרספקס האטום לכאורה-דולף. בתיה
 

SKIPER2

New member
דליפות

כשיש דליפות הן ברוב המקרים מן החיבורים שתיארת כשיש דליפות מן הפיבר עצמו אז המצב כבר קשה זה נקרא חדירת מים ומצריך טיפול מקצועי יותר
 

soso_sami

New member
זה בגלל שהצרפתיות נותנות את הכל../images/Emo68.gif

אכן הצרפתיות מעולות אבל לא הייתי מוריד דבר וחצי דבר מהבריטיות השבדיות ואחרות. לצערי דווקא האמריקאיות לא עשו עלי רושם טוב והנטר בראשם. אפילו היווניות טובות מהם!!!
 

בת ים

New member
יווניות../images/Emo35.gif

לא מכירה סירות יווניות. אתה יכול לפרט בבקשה? בתיה
 

עקרבנון

New member
יאכטה מבטון

יש בקישון יאכטה מבטון אז לכל מי שמעוניין לראות לא צריך להרחיק עד אוסטרליה, מדובר ביציקת צמנט על שלד מתכת בדומה לבנית מקלטים . ממ"דים. בניה זולה ומהירה, קלה לתיקון אבל רגישה למכות (במזח או בסלע למשל)
 

soso_sami

New member
דריכה

שלד המתכת אמור לדרוך את הבטון. כאמור בטוןיעיל במיוחד במאמצי לחיצה אבל לא כל כך למתיחה ולכן משתמשים במתכת. את הברזל מותחים לפני היציקה ואחריה מרפים אותו (זה נקרא בטון דרוך) ע"י כך מכניסים לחיצה קבועה לבטון ומגדילים את היכולת שלו להתמודד עם מתיחות. לכאורה בנית סירה מבטון נראית פשוטה וקלה ואכן היא כך בד"כ אבל צריך לדעת מה עוששים ואיך כי ההבדל בחוזק עם ובלי דריכה הוא תהומי.
 
למעלה