שלום לכולם, מנסה לעמוד על ההבדלים

notimportant

New member
שלום לכולם, מנסה לעמוד על ההבדלים

בין נצרות, נצרות משיחית ויהדות משיחית, לפי מיטב הבנתי, הכללית בלבד , נוצרים הם המאמינים בישוע ע"פ הברית החדשה והם מחולקים לזרמים הגדולים שבהם(לפחות המוכרים יותר) הקתולים והרפורמים. והיהודים המשיחיים מאמינים בישוע כיהודים וכי הברית החדשה היא המשך ישיר לתנ"ך וישוע הוא המשיח של העם היהודי- מה זה בעצם נצרות משיחית??? אשמח להבהרות בנושא כי הוא מעניין אותי.. ( אם אפשר בשפה פשוטה כמה שיותר כלומר בלי הרבה פסוקים וציטוטים ) תודה לעונים
 

justborn

New member
תשובה

הזרמים העיקריים בנצרות הם קתולים, אורתודוקסים ופרוטסטנטים. אין דבר כזה ``נוצרים רפורמים`` :) בטח התבלבלת עם פרוטסטנטים. מה שכתבת על יהדות משיחית זה נכון. אגב גם לפי הנצרות הברית החדשה היא המשך ישיר לתנ``ך. מה זה ``נצרות משיחית``? רשמית אין זרם כזה. כך נקרא הפורום שמהווה כנסייה וירטואלית לכל המאמינים בישוע מכל הזרמים.
 

notimportant

New member
תודה על ההיענות

קודם כל תודה על התיקון אכן התכוונתי לפרוטסטנטים.... אז ממה שאתם אומרים בגדול הנצרות המשיחית כפי שהיא נקראת על ידיכם והיהדות המשיחית הן דיי זהות בזו האדם הוא במקור יהודי ובשניה הוא ערבי או נוצרי או משהו אחר... ובנוסף עד כמה שידוע לי היהדות המשיחית אינה מאמינה במשולש הקדוש כפי שהוא בא לידי ביטוי בנצרות כלומר ישוע נחשב כבן האלוהים ולא כאלוהים שלבש בשר וירד לארץ על מנת לכפר ולהושיע את האנושות... בכל אופן, מעניין מאוד- תודה, שוב, על ההיענות העניינית
 

salt of earth

New member
לפי הידע שלי

היהדות המשיחית אכן מאמינה בשילוש הקדוש (לא משולש ידידי), אבל אתן לג'סטבורן להבהיר זאת. לגבי בן אלוהים, הרי ברור שהכוונה אינה בהחלט לבן אמיתי חלילה (אלוהים לא ילד ולא נולד) אלא הכוונה שהוא שייך לאלוהים והוא שווה לאב ולרוח הקודש והם ביחד מהווים את אלוהים אחד. (3 פרסונות לאלוהים)
 
המושג - השילוש הקדוש

לא ממש מופיע בכתובים. אך כן האמונה המשיחית ובכללה היהודים המשיחיים בהחלט מאמינים באב, בבן וברוח הקודש. שהם שלושתם מהווים ביחד את האלוהות האחת. גם היהדות עצמה מאמינה באבינו שבשמים, במשיח בן-דוד ובשכינה. אם אפשר ברשותך, salt of earth, לתקן - המשיח כן נולד. בן האלהים נולד והוא היה לבן-אדם, בכדי להזדהות עמנו בכל, ולמות על חטאינו, ומן ההכרח שהוא היה ילד ותינוק וכן גם זרע פצפון שפגש את הביצית של מרים. זאת הגדולה של האלהים. לאב יש חים משל עצמו כמו שלבן יש חיים משל עצמו, והרוח היא אישות המעידה על הבן וגם לה יש חיים משל עצמה. אך האלהים אחד ומאוחד ובלתי ניתן להפרדה.
 
ההבדל בין היהודים המשיחיים למשיחיים

ליהודים המשיחיים, ישנה קריאה שהאדון קורא אותם אליה, יש ליהודים המאמינים בשמו תפקיד מוגדר שאלהים קבע אותו. כמו שיש גם למשיחיים שאינם יהודים קריאה שהאדון קורא אותם אליה. הקריאה של היהודי המשיחי שונה מהקריאתו של המשיחי שאינו יהודי. ועם זאת אין הבדל ברוח, בין היהודי ללא יהודי. כמו שיש גבר ויש אשה, הם שונים אחד מהשני, יש להם תפקידים שונים. אך הם שווים ברוח. בנוסף אם רוצים לעמוד על ההבדלים בין היהודי שמאמין במשיח לבין הלא יהודי, לנו היהודים המשיחיים, יש התייחסות לחגים היהודיים(מועדי ה'), לעם היהודי, ולהבטחות הבורא לעמנו. ואני חושב שיש עוד הבדלים, אך שוב אנחנו שווים ברוח. החשוב להבין הוא, שיהודי המקבל את ישוע לחייו, נשאר יהודי ואין דבר שיכול לשנות עובדה זו. כפי שהלא יהודי, נשאר לא יהודי, ואין כל צורך לשנות זאת. דבר נוסף, יש ביניינו כאלו שמאמינים שתרי"ג המצוות עדיין חלות עליהם גם באמונה בישוע המשיח.(ואולי יש בזה משהו)
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifברוך הבא!ואגב פה אתה כן חשוב../images/Emo9.gif

לשאלותיך..המילה נצרות היא במקור מהמילה נצרת, ומהיות ישוע המשיח נצרתי, ולכן היה הביטוי הזה שגור, אבל בפועל לא הנצרתיות שלו היא מה שמוביל אותנו אלא המשיחיות, היותו המשיח הגואל, אלוהינו החיי והיקר. כך שהמילה נצרות אכן שגורה בפי הרוב אך אינה משקפת נאמנה אתמהות אמונתנו וגדולת ישוע. נצרות משיחית היא בעצם הביטוי הנכון והמשקף של האמונה הנוצרית (כפי שהיא ידועה) על פי הברית החדשה שהיא גם לפי הראייה שלנו המשך וחלק בלתי נפרד מהברית הישנה-התנ"ך. יהודים משיחים, מאמינים- לדעתי- כמוני
שישוע הגיע כמלך היהודים המשיח, אך אלו שהגיע אליהם לא קיבלו אותו, והוא פנה לשאר האומות, וכך התפתחה האמונה בכל העולם, אך אלו מהיהודים שכן התוודעו לגדולתו ואהבתו של ישוע המשיח והאמינו שזה הוא, נקראים יהודים משיחים, אנו לא נולדנו יהודים אלא ערבים (במקרה של החלק המייסד של הפורום הזה) נוצרים משיחיים. הקהילה הנוצרית באירופה למשל, תיקרא קהילה נוצרית (משיחית גם כי מאמינים בישוע שהוא משיח-christions).
 

salt of earth

New member
שלום וברכה ../images/Emo140.gif

רק להבהיר מההתחלה, הנצרות = נצרות משיחית. הוספת התואר משיחית לנצרות נעשה בגלל שיקולים סמנטיים, שהרי בשפה האנגלית אומרים christianity משורש "משיח" או Christ ובערבית אומרים مسيحية משורש مسيح כלומר "משיח" ואילו בעברית אומרים נצרות משורש "נצרת" ומבחינה סמנטית זה לא מתאר את האמונה שלנו, ולכן הביטוי "נצרות משיחית" הוא הכי שווה ל- christianity. בעצם עד שהאקדמיה ללשון עברית לא תמצא כינוי סמנטי מתאים יותר אנו נשתמש בזה :) עד כה עניתי על השאלה שלך בלי פסוקים וציטוטים, להרחבה תראה את התשובה שלי שנמצאת במדור שאלות נפוצות. הנצרות מאמינה: שישוע הוא המשיח שהובטח לעמים ובנבואות בתנ"ך ואנו מאמינים שהברית החדשה היא ממשיכה של הברית הישנה (התנ"ך). אנו מאמינים גם שבגלל החטא שעשתה האנושות דרך החטא הקדמון של אדם וחוה היה צורך לגאול את האנושות ולקרב את האנושות בחזרה לאלוהים, ולכן כידוע בתנ"ך החטא דינו מוות ולכן היה צריך שיבואו מישהו נקי מחטאים כדי שימות בעד החטאים של כולנו ויגאל את האנושות. המישהו הזה הוא ישוע. הנצרות מאמינה כי ישוע שהוא גם הדבר של אלוהים (ביוונית אומרים לוגוס- כלומר שייך לאלוהים) היה קיים מאז ומתמיד ביחד עם האב, הבן (שהוא ישוע עצמו) ורוח הקודש ואנו מאמינים שאלו הם הפרסונות של אלוהים (אפשר לפרש את פרסונה כמו תכונה או טבע) ולכן אנו מאמינים באל אחד שיש לו 3 פרסונות אשר מתגלים לנו בתנ"ך ובברית החדשה. אז האב שלח את ישוע (דבר אלוהים) כדי להתגשם ולקבל גוף אדם והוא היה שלם במהות האנושית שלו ושלם במהות האלוהית שלו כפי שזה מתבטא בברית החדשה. הוא בא תחילה אל העם היהודי שהרי הוא העם הנבחר, אך מתוך ההעם היהודי (היו לו קהל מאמינים יהודים כמו השליחים) הוא הורה לשליחים שלו לייצא את הבשורה שלו לכל העמים בעולם. הוא נצלב ע"י הרומאים וזאת הייתה השליחות שלו, למות מות עינוי וקשה כדי לגאול את האנושות אשר חטאה אך הוא מת רק בגוף שלו ולא במהות האלוהית שלו וקם לתחייה ביום השלישי אחרי שגבר וניצח את המוות במהות האלוהית שלו ואח"כ עלה לשמיים וכעת הוא יושב ליד האב ויבוא באחרית הימים כדי לעשות דין לאנושות ויקים את המתים באחרית הימים.
 

אנטוליו

New member
הערה.

את כותבת שישוע נצלב ביד הרומאים. לפי הברית החדשה מי שבאו ודרשו מהרומאים לצלוב אותו היו כוהני בית המקדש עם כייפא בראשם. ליהודים לא הייתה אז הסמכות חוקית להוצאות להורג, לכן הם הפעילו לחץ על פילטוס שניסה להניעם מכך, אך הם התעקשו, עמדו על שלהם וביקשו לחון במקום ישוע את שודד דרכים בראבא. הם אף התחייבו שדמו של הצלוב יהיה עליהם ועל בניהם. לכן, כשאת כתבת לי: "אנחנו בפורום נצרות משיחית מסתמכים על הכתובים" - אז אלה הם הכתובים!
 

SupermanZW

Well-known member
דמגוגיה בגרוש

כהני בית המקדש היו חלק קטן מן היהודים ולא רוב היהודים, הם אף ידעו שרוב העם האמין בישוע וחשבו לנביא - מתי כ"א 45-46: "ויהי כשמוע הכהנים הגדולים והפרושים את-משליו ויבינו כי עליהם דבר: ויבקשו לתפשו אך יראו מפני המון העם כי לנביא חשבהו", מתי כ"ו 3-5 : "ויקהלו הכהנים הגדולים והסופרים וזקני העם אל-חצר הכהן הגדול הנקרא קיפא: ויועצו יחדו לתפש את-ישוע בערמה ולהמיתו: ויאמרו אך-לא בחג פן-תהיה מהומה בעם" - משמע, רוב היהודים לא היו מעוניינים במות ישוע אלא רק כוהני בית המקדש והפרושים, הם היו מיעוט. בר אבא לא היה שודד דרכים אלא רוצח - יוחנן י"ח 40: "ויוסיפו ויצעקו לאמר לא את-האיש הזה אלא את-בר-אבא ובר-אבא היה מרצח", מרקוס ט"ו 7: "ויהי איש הנקרא בשם בר-אבא אסור עם-המורדים אשר רצחו רצח בעת המרד" רחוב מאה שערים בירושלים קרוי על שם ציוויו של ישוע - מתי י"ט 29: "וכל-איש אשר עזב את-בתיו ואת-אחיו ואת-אחיותיו ואת-אביו ואת-אמו ואת-אשתו ואת-בניו ואת-שדותיו למען שמי הוא יקח מאה שערים וחיי עולמים ירש" - רחוב זה, המייצג את מרכז היהדות החרדית בירושלים קיבל את שמו מציוויו של זה שהפרושים (מהם יצאו החרדים) ביקשו מפילאטוס ההגמון לצלוב. במתי כ"ג מוכיח ישוע את הפרושים על מעשיהם ולכן הפכו לאויביו המושבעים, לשאר העם לא היה דבר נגדו.
 

lion 7

New member
אבהיר כמה דברים

כל עוד ישוע לא התקרב לירושלים , מרכזם הפוליטי של חלק מארבעה או חמשת המפלגות שהרכיבו את הצמרת הפוליטית/דתית, ישוע לא הוצא נגדו גזר דין מות , רק בהכנסו לבסוף לשם , הוא ערער מעמדם שמי שיתבע את הצמרת הדתית פוליטית שגם היא היתה מושחתת עד הצוור לא רק כאן אלא גם במרכזים יהודיים אחרים מהם אלכסנדריה ואחר. אולם אנו כנוצרים מה מסמל המונח ``יהודי`` ו ``גוי`` , או ``פרושי``, כי בעצם יש הרבה מדינות ואזורים שלא שמעו על העם היהודי , אז אנו מפרשים את המונח ``יהודי `` שזה דומה לנוצרי שהוא בעצם אחד מעם האל , וגוי היא מלה נרדפת לזה שלא מאמין בישוע , לשניהם יש זכות שווה מול האל להאמין ולהיות חלק מגוף ישוע המשיח שהוא הראש, ולא דוקא יהודי כעם אתני קיים. לגבי הפרושים זה מונח של הנוצרי שמדקדק רבות בכתובים ובפועל נהיה קרוב לכתובים ורחוק מהאל, דמיון רב גם בפועל בחיי היומיום... ... אז ענין שהיהודים המוזכרים לטוב ולרעה בברית החדשה , מפורשת אצלנו כנוצרים טובים ואחרים רעים. ולאו דוקא יהודי מבחינה אתנית. אחרי הכל האמונה היא חמלה וסליחה ואהבת האויב , לכן מי ששנא בהסטוריה לא שייך לישוע אלא הוא נוצרי בשם..
 

אנטוליו

New member
עבורי יותר קל לקרוא את הברית החדשה

באנגלית. אני מציע לך לעבור על http://www.biblegateway.com/passage/?book_id=47&chapter=27&version=31. הנה כמה קטעים רלוונטיים: 1Early in the morning, all the chief priests and the elders of the people came to the decision to put Jesus to death. 2They bound him, led him away and handed him over to Pilate, the governor. 12When he was accused by the chief priests and the elders, he gave no answer. 13Then Pilate asked him, "Don't you hear the testimony they are bringing against you?" 14But Jesus made no reply, not even to a single charge—to the great amazement of the governor. 15Now it was the governor's custom at the Feast to release a prisoner chosen by the crowd. 16At that time they had a notorious prisoner, called Barabbas. 17So when the crowd had gathered, Pilate asked them, "Which one do you want me to release to you: Barabbas, or Jesus who is called Christ?" 18For he knew it was out of envy that they had handed Jesus over to him. 19While Pilate was sitting on the judge's seat, his wife sent him this message: "Don't have anything to do with that innocent man, for I have suffered a great deal today in a dream because of him." 20But the chief priests and the elders persuaded the crowd to ask for Barabbas and to have Jesus executed. 21"Which of the two do you want me to release to you?" asked the governor. "Barabbas," they answered. 22"What shall I do, then, with Jesus who is called Christ?" Pilate asked. They all answered, "Crucify him!" 23"Why? What crime has he committed?" asked Pilate. But they shouted all the louder, "Crucify him!" 24When Pilate saw that he was getting nowhere, but that instead an uproar was starting, he took water and washed his hands in front of the crowd. "I am innocent of this man's blood," he said. "It is your responsibility!" 25All the people answered, "Let his blood be on us and on our children!" 26Then he released Barabbas to them. But he had Jesus flogged, and handed him over to be crucified. The Soldiers Mock Jesus 27Then the governor's soldiers took Jesus into the Praetorium and gathered the whole company of soldiers around him. 28They stripped him and put a scarlet robe on him, 29and then twisted together a crown of thorns and set it on his head. They put a staff in his right hand and knelt in front of him and mocked him. "Hail, king of the Jews!" they said. 30They spit on him, and took the staff and struck him on the head again and again. 31After they had mocked him, they took off the robe and put his own clothes on him. Then they led him away to crucify him. The Crucifixion 32As they were going out, they met a man from Cyrene, named Simon, and they forced him to carry the cross. 33They came to a place called Golgotha (which means The Place of the Skull). 34There they offered Jesus wine to drink, mixed with gall; but after tasting it, he refused to drink it. 35When they had crucified him, they divided up his clothes by casting lots. 36And sitting down, they kept watch over him there. 37Above his head they placed the written charge against him: THIS IS JESUS, THE KING OF THE JEWS. 38Two robbers were crucified with him, one on his right and one on his left. 39Those who passed by hurled insults at him, shaking their heads 40and saying, "You who are going to destroy the temple and build it in three days, save yourself! Come down from the cross, if you are the Son of God!"
 

SupermanZW

Well-known member
גם אתה הבאת ראיות שמדובר רק בכהנים

וב"זקני" העם ולא בכל היהודים, זה בדיוק מה שאני הראתי.
 

salt of earth

New member
לגבי הזרמים של הנצרות

אני מפנה אותך לhttp://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forum=1674&a=79222&c=7994&sc=0&ssc=0 בפורום שלנו על הכנסיות המקומיות בארץ שגם מסביר את ההבדלים אבל אני רואה שאתה שכחת את האורתודוקסים- מסכנים האורתודוקסים תמיד שוכחים אותם בשאלות (למה מה עשו לכם המסכנים
). הזרמים העיקריים בנצרות הם: קתוליות (מזרחית ומערבית), אורתודוקסיות (שכוללים כמה כנסיות) פרוטסטנטים (שכוללים מלא זרמים) בוא נסכם את ההיסטוריה של הכנסיות הנוצריות (אני אוהבת לעשות סיכומים פשוט) הכנסיה של השליחים- אשר בועדת קליצודנה בשנת 451 התחלקה למונופיזיטים וכלידונים. הכלידונים בשנת 1054 התחלקו לכנסייה קתולית במערב וכנסייה אורתודוקסית במזרח. הקתולית בזמן הרפורמה הפרוטסטנטית התחלקה לקתולית ופרוטסטנטים והפרוטסטנטים מתחלקים לכמה אלפי כנסיות. האורתודוקסית מתחלקת ל- כנסיה ברומניה, כנסייה הסלאבים, כנסייה של העולם הערבי, כנסייה של יוון. הכנסייה הפרוטסטנטית כוללת: אוונגילים, בפטיסטים, מת'ודיסטים, משיחאנים الكالفنيون, לותרים, פנטוקוסטים, ואנגליקאנים (סליחה אם פספסתי זרם אבל כך כתוב בספר). אחרי המאה ה- 18 כמה בני העדה האורתודוקסית חזרו להצטרף לכנסייה הקתולית וזה בעיקר במזרח ובמזרח התיכון וכך נוצרו הכנסיות הבאות: מרונית, יוונית-קתולית מלכיתית, סורית-קתולית, ארמנית-קתולית, כלדאנית (סליחה אם שכחתי מישהו). כך שבעצם כיום הכנסייה הקתולית כוללת: הכנסייה הרומית-קתולית לטינית, והכנסיות המזרחיות הקתולית שהוזכרו למעלה. ואלה הם הזרמים של הנצרות
מהווה שזה מבהיר לך עוד יותר.
 

SupermanZW

Well-known member
יש עוד הבדלים

יהודים משיחים חוגגים גם את החגים היהודיים אך מדגישים בהם את הקשר אל ישוע (שהיה כידוע יהודי בעצמו), לעומתם הנוצרים המשיחיים לא חוגגים את החגים היהודיים כלל. ליהודים משיחיים יש הגדה שונה לפסח בשאר חגי ישראל יש להם תפילות שבהן הם מזכירים את ישוע. יום המנוחה הרשמי של הנוצרים הוא יום ראשון, ליהודים המשיחיים אין יום מנוחה רשמי והם מאמצים את יום המנוחה של המדינה בה הם חיים, יום המנוחה הרשמי של היהודים המשיחיים בישראל הוא שבת.
 

notimportant

New member
טוב עדיין יש הרבה

שאינני מבינה, אך בהחלט הנושא מעניין אותי מאוד.. אמשיך לשוטט כאן בפורום ולנסות להחכים, למרות היותי יהודייה חילונית שגדלה על המסורת היהודית ועל הרבה מהמנהגים שלה כל נושא ישוע מאוד מעניין אותי מאז שהכרתי יהודיים משיחיים וגיליתי דרך נוספת שמשלבת בתוכה את כל הדברים היפים הן מהתנך והן מהברית החדשה למרות שמעולם לא קראתי את הבריתות בשלמות (רק חלקים וסיפורים נבחרים :) ) אז שיהיה יום טוב
 

lion 7

New member
אני כותבים פיסת מידע

וכדאי לבקר אתרים של יהודים משיחים. כדאי לקרוא בויקיפדיה על הנצרות בכלל (מן הסתם יש הסבר נאה על הזרם היהודי משיחי ) . כל טוב לך
 
למעלה